Je laatste 3 aankopen??

Laptop

419ICWCQlSL.jpg

Controller

Behringer_BCR2000_main.jpg

Euh.. enne, een King Cleveland 615 ;)

sax_full.jpg

Laatst gewijzigd:
Nog niet helaas..

Ik moet er nog op leren spelen, ik heb vandaag een docent gevonden die me les gaat geven en ik hoop dat ik het een beetje snel leer en dan zal ik tzt zeker een track posten waar de sax in zit! :)

'K heb wel 2 tracks gemaakt waar ik een sax uit een VST gebruik, maar de expressie die je uit een echte sax kan halen haal je daar nooit uit, dus ben ik maar voor een echte gegaan.

Daar ik voornamelijk sample based hiphop beats maak vind ik bijvoorbeeld een sax, strijkers, gitaar en dergelijke erg mooie instrumenten die ik eigenlijk het liefste allemaal wel zou willen kunnen bespelen om zo toch precies dat te spelen wat ik nu eigenlijk sample.

Laatst heb ik een bas gitaar gekocht en daar ga ik nu mee aan de slag (ik miste lekkere basslijntjes..). Echter zou het me zou vet lijken om een blaas instrument - bijv. een sax- te kunnen bespelen..

Succes ermee, ik vind de sound van een sax enorm dik, ben dan ook benieuwd naar opnames.. Ben ook benieuwd naar de leercurve van zo'n blaasinstrument.

Daar ik voornamelijk sample based hiphop beats maak vind ik bijvoorbeeld een sax, strijkers, gitaar en dergelijke erg mooie instrumenten die ik eigenlijk het liefste allemaal wel zou willen kunnen bespelen om zo toch precies dat te spelen wat ik nu eigenlijk sample.

Laatst heb ik een bas gitaar gekocht en daar ga ik nu mee aan de slag (ik miste lekkere basslijntjes..). Echter zou het me zou vet lijken om een blaas instrument - bijv. een sax- te kunnen bespelen..

Succes ermee, ik vind de sound van een sax enorm dik, ben dan ook benieuwd naar opnames.. Ben ook benieuwd naar de leercurve van zo'n blaasinstrument.

LOL wut swa, ik heb vorige week een Fender jazzbass gekocht :D 2 zielen 1 gedachte zoiets? :P

whaha.. , vet hee..

Ik heb nu al een maandje ofzo een Fender jazzbas sunburst copy thuis staan.. madness.. Inderdaad zeg, 2 zielen 1 gedachte :D

Ontopic:

- Fender jazzbas Sunburst copy
- UAD 2 solo
- Wat boeken over synthese en mixing techniques

attachment.php

Haha, de Fender Jazzbas staat ook op mijn lijstje van instrumenten die ik nog moet hebben, heb ook een tijdje geleden ook nog een trompet gekocht, (een tijdje veel Herp Alpert geluisterd, dat is zo aanstekelijk..) maar die heeft een opknapbeurtje nodig, ik zou eigenlijk ook nog wel een trombone willen hebben, maar dan wordt het een beetje veel allemaal, maar ik sluit niet uit dat het er nog eens van komt, 't geeft me ook wat meer mogelijkheden om ooit nog eens in een reggae/ska bandje te gaan dan, want als toetsenist hoef ik echt niet in een bandje.

Wat betreft de leercurve van de saxofoon, ik weet er nu nog eigenlijk niks van, maar wat ik gehoord heb is dat het een relatief makkelijk instrument is om te leren spelen, bijv, in vergelijking met piano/gitaar. Het is toch een monofoon instrument, er zitten 'duidelijke' knoppen op, de grepen 'schijnen' min of meer overeen te komen met die van een blokfluit (waar ik ook wel op spelen kan, tenminste vroeger ooit les op gehad)
Noten lezen kan ik ook wel, dus dat scheelt wel bij het studeren, want die gaan ze toch voor je neus plaatsen tijdens de lessen vrees ik, en het blazen, ik denk dat dat iets is wat voor de ene heel moeilijk kan zijn en voor de ander juist heel makkelijk, maar ik ga er vanuit dat het me goed af gaat.. :D

Maar ik snap wel dat het instrument echt goed leren beheersen, en bijvoorbeeld improvisatie's op jazzmuziek spelen wel veel verder gaat dan een beetje toeteren, maar ik denk dat het toch wel mogelijk moet zijn om al vrij snel wat korte stukjes te kunnen spelen en dat als samples in te mixen in mijn andere muziek, en dat is waar ik het in eerste instantie eigenlijk ook voor doe.

hehe, wordt vervolgd..!

Aankopen

Aankopen

Mijn laatste drie aankopen zijn:
- Een Nord Lead Anniversary Model Limited Edition
- Een Ultimate DX 48 B Deltex black keyboardstandaard
- en een lekker krukje voor als ik speel op mijn aankopen.

Nou ja laat ik dan ook maar ff een lijstje plaatsten (ook al is nog niet alles binnen)

- rack vol effecten van RSB
- Fender Jazzbass
- Akai S5000 (thanks napoleon ;) )

-Alesis Quadrasynth
-Korg X2
-Alesis M1 mkII Nearfields

Motu UltraLite MK3 Hybrid

Helaas nog niet tot volle tevredenheid aangezien mijn PC er nogal ziek van lijkt te worden.

Korg 03 R/W
Emu Emax II
Behringer UMX-61 (nog niet in bezit, maar komt eraan)

-3 Eastwest pakketten (symph orch, RA, Ministru of Rock
- Kawai K4
- Matrix 6
- Roland SDE 2000

Back