Haha, de Fender Jazzbas staat ook op mijn lijstje van instrumenten die ik nog moet hebben, heb ook een tijdje geleden ook nog een trompet gekocht, (een tijdje veel Herp Alpert geluisterd, dat is zo aanstekelijk..) maar die heeft een opknapbeurtje nodig, ik zou eigenlijk ook nog wel een trombone willen hebben, maar dan wordt het een beetje veel allemaal, maar ik sluit niet uit dat het er nog eens van komt, 't geeft me ook wat meer mogelijkheden om ooit nog eens in een reggae/ska bandje te gaan dan, want als toetsenist hoef ik echt niet in een bandje.
Wat betreft de leercurve van de saxofoon, ik weet er nu nog eigenlijk niks van, maar wat ik gehoord heb is dat het een relatief makkelijk instrument is om te leren spelen, bijv, in vergelijking met piano/gitaar. Het is toch een monofoon instrument, er zitten 'duidelijke' knoppen op, de grepen 'schijnen' min of meer overeen te komen met die van een blokfluit (waar ik ook wel op spelen kan, tenminste vroeger ooit les op gehad)
Noten lezen kan ik ook wel, dus dat scheelt wel bij het studeren, want die gaan ze toch voor je neus plaatsen tijdens de lessen vrees ik, en het blazen, ik denk dat dat iets is wat voor de ene heel moeilijk kan zijn en voor de ander juist heel makkelijk, maar ik ga er vanuit dat het me goed af gaat..
Maar ik snap wel dat het instrument echt goed leren beheersen, en bijvoorbeeld improvisatie's op jazzmuziek spelen wel veel verder gaat dan een beetje toeteren, maar ik denk dat het toch wel mogelijk moet zijn om al vrij snel wat korte stukjes te kunnen spelen en dat als samples in te mixen in mijn andere muziek, en dat is waar ik het in eerste instantie eigenlijk ook voor doe.
hehe, wordt vervolgd..!