Afgelopen zondag een ELKA Rhapsody opgehaald in Amsterdam.
Zaterdagavond T.E.A.B. op Marktplaats gezet en toevallig zondagochtend gespot.
Gelijk een mailtje gestuurd met de vraag welke prijs de verkoper zelf in gedachten had.
Hij dacht zelf aan € 150,- maar ging akkoord met mijn bod van € 130,-.
Eenmaal smiddags in Amsterdam aangekomen bleek van één van de twee registers op twee octaven een A# toets niet te werken.
Uiteindelijk heb ik hem voor € 100,- meegenomen.
Wat blijft dit toch een heerlijk geluid.
Eergisteren hem ik hem geopend en schoongemaakt en met behulp van de schema's kunnen bepalen in welke print het probleem zat. Na even de IC's met een andere print omgewisseld te hebben bleken twee andere noten niet te werken en was het defect gevonden.
De 7 traps frequentie deler IC was defect; een veel voorkomend euvel overigens.
Blijkt nu precies dezelfde avond een forumlid een partijtje van de IC's voor een leuke prijs te koop gezet te hebben.
Gisteren gelijk de hele partij opgekocht; voor nu en eventuele toekomstige uitvallende IC's.
Een maand eerder nog een Casio DM-100 gekocht: ik moest hem gewoon een keer hebben en uitproberen.
Alleen al vanwege het mooie ontwerp wilde ik hem al hebben, maar kort daarna toch maar weer verkocht.
Een week geleden ook nog een Casio SK-1 gekocht, maar die moet nog afgeleverd worden.
Ben wel benieuw of dit iets is.
Ik heb trouwens een tic voor keyboards met kleine toetsen; zal wel komen omdat ik klein behuisd ben.
Mijn mini verzameling bestaat uit een Korg MicroKorg, Casio CZ-101, Yamaha SHS-10 en Yamaha CBX-K1xg.
Daarnaast zijn de MFB Synth 2 en MFB 522 ook lekker compact.
Nu maar even afwachten tot de Casio SK-1 binnen is en ook de IC's zijn ontvangen.
Met een beetje geluk is dan het defect van de ELKA Rhapsody ook weer verholpen