Je laatste 3 aankopen??

mooie combo zo SB ;) en je hebt het gehoord, op een goede set heeft de tempest echt wel laag ;)

mooie combo zo SB ;) en je hebt het gehoord, op een goede set heeft de tempest echt wel laag ;)

Je hoort mij ook niet klagen over onvoldoende laag in de tempest hoor, in tegendeel :) Wat ik minder aan de tempest vond waren de envelopes en de kwaliteit van de sample engine en gebrek aan interne fx en gebrek aan midi en de workflow.
Ik zat na 3 jaar nog steeds niet blind achter de knoppen, steeds nadenken over welke mode ik in zat, misgrijpen omdat shift nog aan stond, steeds het verkeerde schermpje voor m'n neus, etc. Met elektron spul heb ik dat niet en dat vinden andere mensen weer ingewikkeld :)

eens! het moet een match zijn, de Tempest is niet bepaald "hands-on"

Dat klopt wel... Ik heb 'm via het pre-order tijdperk en kwam een half jaar later mister Linn zelf tegen en vertelde hem dat ik het een erg vooruitstrevende machine vond, doch niet altijd even gebruiksvriendelijk.

Nu zo'n 2 jaartjes verder beheers ik 'm wel maar vergis ik me soms met enkele instellingen... desalniettemin : een waanzinnige dynamische sound die ik nog niet elders ben tegengekomen. De Vermona, Jomox en zelfs Rolands Kicks doet de Tempest moeiteloos (wel na dagen stoeien voor het gewenste resultaat)

De AR komt er beslist ook wel en gebruik momenteel de A4 voornamelijk voor drums/percussie terwijl de AK het werk van de A4 heeft overgenomen.

Misschien een volgende (gewenste) Tempest OS update : parameterlocks :halleluja

Dat klopt wel... Ik heb 'm via het pre-order tijdperk en kwam een half jaar later mister Linn zelf tegen en vertelde hem dat ik het een erg vooruitstrevende machine vond, doch niet altijd even gebruiksvriendelijk.

Nu zo'n 2 jaartjes verder beheers ik 'm wel maar vergis ik me soms met enkele instellingen... desalniettemin : een waanzinnige dynamische sound die ik nog niet elders ben tegengekomen. De Vermona, Jomox en zelfs Rolands Kicks doet de Tempest moeiteloos (wel na dagen stoeien voor het gewenste resultaat)

De AR komt er beslist ook wel en gebruik momenteel de A4 voornamelijk voor drums/percussie terwijl de AK het werk van de A4 heeft overgenomen.

Misschien een volgende (gewenste) Tempest OS update : parameterlocks :halleluja

Heeft DSI niet min of meer de support gedropped voor het apparaat? Op het DSI forum staat dat de developer er niet meer zoveel aan ging doen. En toen hij er nog wel veel aan deed kwam er 1x in de 3 maanden een update waarin 1 ding gefixed was, en een ander ding omgevallen. Op zich is hij met de laatste beta wel in prima bruikbare staat overigens.

1 netgear roland wifistick
3 procab 400 midi kabels
De iPad werkt nu met de Integra, draadloos, erg cool

Heeft DSI niet min of meer de support gedropped voor het apparaat? Op het DSI forum staat dat de developer er niet meer zoveel aan ging doen. En toen hij er nog wel veel aan deed kwam er 1x in de 3 maanden een update waarin 1 ding gefixed was, en een ander ding omgevallen. Op zich is hij met de laatste beta wel in prima bruikbare staat overigens.

Klopt... minder enthousiast, toch verwacht ik binnenkort een interessante update

Klopt... minder enthousiast, toch verwacht ik binnenkort een interessante update

Ja ik ook stiekem wel. Ik heb het op het forum ook wel eens gehad over under-promise/over-deliver. Ik vind dat ze dat bij elektron heel goed doen. Het lijkt een beetje of hij daar nu ook aan mee wil gaan doen maar die switch maak je niet zomaar.

Inderdaad, ik zou natuurlijk heel erg verrast zijn terwijl mijn eigen verwachtingspatroon dit al een beetje doet vermoeden. Elektron geeft iig het goede voorbeeld hierin, dus de AR gaat de komende weken steeds beter worden en die komt hier sowieso (nog meer blauwe pads ;) )

Overigens spreekt Nathanael van Bax "over een kleine 3 weken" :)

ik ga m eens bellen...

Soms lonkt het wel eens om alles weg te doen en alleen een strekkende meter elektron neer te zetten met een 1604 vlz4 of zo... Lekker simpel en compact, maar ik vind hun menustrcutuur echt een crime

De 1604 staat hier al en (bijna) alles van Elektron :) en vind de menustructuur simpel, weloverwogen en vooral gebruiksvriendelijk. Ik heb wel recentelijk de Sequentix van Cirklon weggedaan, omdat ik niets snapte van Colin's menu opbouw, terwijl sommigen daar juist lyrisch over zijn.

Gelukkig maar, die verschillen...

Ja cirklon kan ik weer mee lezen en achrijven, elektron is mijn enige menu ervaring de machinedrum II, wat een rampenbak was dat zeg, avonden met manual lopen ploeteren en het muntje wilde gewoon niet vallen

Haha hoe kan dat nou? :) Bij een MD draai je aan het wiel om je geluidje te kiezen, plaatst stapjes in de step sequencer zoals bij elke andere xox machine en draai aan de knoppen om het geluid te veranderen... Waar zit 'm dan de moeilijkheid? Misschien omdat kits los staan van patterns?
Heb geloof ik alleen bij de octatrack een manual nodig gehad maar die kan ik ook haast blind nu. Vind het by far de beste interfaces van apparaten naast natuurlijk de 1-knob-per-function bakken.

Back