Conso:

Ja Meijer op de R'gracht. Het was ooit een fijne winkel die van alles en nog wat voor me bestelde aan kwaliteitsdingen. Dat is voorbij. Zoals bij de meesten is het allemaal rotzooi die uit China komt, die ze leveren voor een kwaliteitsprijs.
Tja, dan kan ik het net zo goed zelf uit China laten komen. Dan kost het zo goed als niks. Soms zitten er goede dingen bij.
Voorbeeld: Tornmesje.
Dat is een speciaal mesje dat kleermakers gebruiken om bijvoorbeeld een rits uit een broek los te tornen, die moet worden vervangen.
Zo'n mesje heb ik gekocht toen ik als student mijn spijkerbroeken zelf repareerde. Later gebruikte ik het om bekabeling zoals die in synth's zitten uit elkaar te krijgen (tornen) om de draden opnieuw te gebruiken (topkwaliteit die niet gewoon niet te koop is in de reguliere handel).
Dit tornmesje wist ik laatst niet meer te vinden dus ik dacht: koop wel even een nieuwe bij de Appie. Zo gezegd, zo gedaan. Echter dat ding werkte niet. Harstikke bot. Weggegooid geld (1,99 EUR).
Mijn laatste aankoop was eigenlijk dus de binnenkomst van 5 tornmesjes uit China. 50 Eurocent per stuk (gratis verzenden). GEWELDIG: vlijmscherp.