Arturia Keylab mk3 61
Net binnen. Eerste indruk : ziet er allemaal prima uit en voelt premium.
Alleen hebben de toetsen een goedkope 'look'. De 'feel' is dan weer prima, maar het zijn net van die intertoys toetsen qua kleur. Heel bijzonder. Gelukkig heeft het spel er niet onder te lijden.
Ik heb 'ook' een Novation Launchkey Mk4 49, maar die past qua hoogte niet op de nieuwe lade (of ik moet die zo laag maken, dat m'n benen er niet onder passen) en ik wilde toch graag 61 keys, dus....
De Launchkey beviel verder ook erg goed, maar die mag waarschijnlijk binnenkort op zoek naar een nieuwe eigenaar (als deze bevalt)
Ik krijg hem nog niet zo ingesteld dat hij automatisch in 'Arturia mode' gaat als je in Ableton Live een kanaal selecteert die de Arturia VST (analog lab V) gebruikt, maar dat schijnt wel te moeten kunnen. Nog even puzzelen dus binnenkort.
Palmer Monicon Passive Monitor Controller
Ik wilde graag een master volume knop (dat heeft de XR18 niet) voor m'n monitoren.
En bedacht me onlangs dat ik hierdoor de headphone out van de XR18 kan gebruiken als send naar een sampler. (één reden minder om GEEN sampler te kopen)
En ik vond er één voor heel weinig bij Amazon (wel met beschadigde zijkant, maar die heb ik ondertussen vervangen)
Korte XLR kabels zijn net binnen, dus ik ga hem zo 'definitief' aansluiten (nu hangen er 3m snoeren tussen, wat niet handig is)
De groene led lampjes zijn erg fel, dus die heb ik met een stift even wat gedempt.
Een K&M 23830 Microphone Holder met K&M 12189 die ik aan m'n laptopstand heb geschroefd waar m'n headphone en basgitaar snoer aan kunnen hangen.
Sustain pedal M-Audio SP-2
Voelt prima aan de voet. Ik moet hem nog even 'inrijden' om een beter oordeel te vellen, maar hij lijkt me prima.