Je laatste 3 aankopen??

Even over een langere tijdspanne: 2x3
- Zakjes met cassetterecorder replacement snaartjes
- Bastl Grandpa, maar die vergeet ik de hele tijd op te halen
- Body Synths, Metal fetishist (tegek!)
- Gieskes Zachteman
- Ibanez Echo Shifter (lekker voor live met delay time slider)
- Ehx - Micro tron (om basgeluid van Thundercat te oefenen[heb al een dikke bass octaver])

Onder andere:

Makingmusicmachines Plinky+ en 16000mAh Li batterij bij Ali
Arturia KeyStep Pro
Moog Labyrinth
Warm Audio JetPhaser
CreAudio Nifty Case

Yamaha PSS-F30, voor mijn aankomende optredens, makkelijk een presetbakkie. Daarnaast een Kalimba, een soort vingerpiano. En waarschijnlijk komt de Behringer JT4000M toch weer terug, om als filterbak te fungeren voor keyboards van mijzelf.

Laatst gewijzigd:
Welk thunderbolt chassis gebruik je? Ik heb nog een RAYDAT liggen die ik wel beter vond dan de Motu828ES die ik nu heb.
Ik ben na enig zoekwerk op het internet voor de Sonnet Echo Express SE I gegaan. Daarin past 1 PCIe kaart + een dochterkaart voor eventuele expansies. Het draait nu als een tierelier met extreem lage latency (input: 1.42ms, output: 1.44ms in Ableton).

De RayDat is een toffe kaart waarvan de latency ook extreem laag zou moeten zijn in een Thunderbolt-chassis:

Klopt. Ze spelen behoorlijk lekkerder dan m’n Launchkey 49 mk4, maar m’n Moog subsequent 37 en Yamaha YC61 spelen nog lekkerder.(Ook een ander prijskaartje). Het beste controller keybed wat ik tot dusver gehad heb. Dit is de vierde controller voor mij. De rotary knobs zijn mega stroef. Ik hoop dat dat nog wat soepeler gaat worden. Mocht je in de buurt wonen, je kunt hem hier uitproberen.
Oh dat vind ik super sociaal van je dat je dat aanbiedt!

Dusver heb ik me georiënteerd op 3 opties:
- Nectar GPX 61
- Studiologic SL73 (MK1 of MK2)
- Arturia Keylab 61 MK3

Het gaat me eigenlijk voornamelijk om een goed keybed en gewoon pitchbend + modulation. Enige controller features zijn mooi meegenomen, maar geen must. Omdat ik daarvoor altijd iets voor mn neus heb staan op mn desk en mn master keyboard staat rechts naast me, naast de desk. Dat is alleen voor als ik wat fijner en met ‘gevoel’ moet kunnen spelen. Maar goed, de keys op mn 61SL MKII zijn nog prima, maar voor de rest is ie een beetje aan het doodgaan.

Ik ben na meerdere omzwervingen geland op de Komplete Kontrol S61 mk3. Dit is het fijnste keybed dat ik ken, en ook nog met polyfone aftertouch. Zelfde type zit ook in de Waldorf Quantum mk2. Niet goedkoop, maar wel erg vet. En naast NKS worden nu steeds meer plugins geauto-mapped ook. Maar minder toeters en bellen dan veel andere controllers als je kijkt naar fysieke bedieningselementen, ook vrij groot.

Ik ben na meerdere omzwervingen geland op de Komplete Kontrol S61 mk3. Dit is het fijnste keybed dat ik ken, en ook nog met polyfone aftertouch. Zelfde type zit ook in de Waldorf Quantum mk2. Niet goedkoop, maar wel erg vet. En naast NKS worden nu steeds meer plugins geauto-mapped ook. Maar minder toeters en bellen dan veel andere controllers als je kijkt naar fysieke bedieningselementen, ook vrij groot.
+1 Ik vind de S61 mk3 by far de beste controller die ik heb gehad. Ook zonder Komplete, hoewel dat helemaal super is qua integratie en sound. Je kunt via een NKS plug-in bijvoorbeeld ook Omnisphere presets selecteren en editen, rechtstreeks via de S61 mk3.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik gebruik hem ook veel om mijn andere synths mee te bespelen. OB-X8 met polyfone aftertouch is magisch. Helaas heeft het ingebouwde keyboard het niet, maar via MIDI met de Kontrol werkt het wel.

Misschien dat hiervoor een nieuw draadje nuttig is, want ben benieuwd naar meer ervaringen met deze én andere masterkeyboards, liefst die met aftertouch (al dan niet polyfoon). De Nux NTK-serie, bijvoorbeeld, met aftertouch en mousepad, die ik zojuist vond op Thomann. Iemand daar al ervaringen mee? (De prijs maakt me zowel enthousiast als argwanend.)

On topic: drie kakelverse patches op m'n Polysix gemaakt, waar ik direct een track mee zou willen maken - ware het niet dat ik 3 deadlines heb en geen nachtbraker ben.

Ik gebruik hem ook veel om mijn andere synths mee te bespelen. OB-X8 met polyfone aftertouch is magisch. Helaas heeft het ingebouwde keyboard het niet, maar via MIDI met de Kontrol werkt het wel.
Ik gebruik hem in standalone mode als controller voor mijn Iridium desktop. Of om layers of splits te maken met meerdere hardware synths. Polyfone aftertouch moet ik nog steeds proberen met de OB-X8.

Werken alle functies ook gewoon zonder Komplete Kontrol? Iets dat afhankelijk is van een stuk software qua functionaliteit zie ik niet zo zitten.

Back