Fantom X of G

intruderTon

Nieuwkomer
Hallo beste forumbewoners.

Misschien is de vraag al eerder gesteld maar kon het zo snel niet vinden dus vandaar een nieuwe opgezet:

Ik ben van van plan een fantomX of G aan te schraffen.

Wat is de beste keuze ?

gr, Ton

Hallo beste forumbewoners.

Misschien is de vraag al eerder gesteld maar kon het zo snel niet vinden dus vandaar een nieuwe opgezet:

Ik ben van van plan een fantomX of G aan te schraffen.

Wat is de beste keuze ?

gr, Ton

Ik bezit een X en ben er tevreden mee, een G koop ik niet....
Ik kan niet zeggen dat ik "enorme" verbeteringen aantref, ja USB 2.0 is wel lekker.....
je hebt een "selectie" van de SRX borden en de nieuwe ARX bordjes zullen wel weer prijzig worden......
En "mazzel" voor jouw, de X zullen nu lekker in prijs gaan dalen....
Steek je licht eens op bij;

http://forums.rolandclan.info/?action=show_all&fid=8

groet,

rob
:doei:

Hallo,intruderTon,
als je het nodige geld kunt verzamelen,zou ik gaan voor de FantomG
heb zelf de FantomX8 en ben er zeer tevreden over,maar bij de FantomG zijn er toch een paar intressante punten die,moest ik nu dus voor een keuze staan,wel me doen kiezen voor de FantomG.
Welke punten dan,wel vooral dat nu iedere patch zijn eigen MFX
heeft,ten tweede je kan backuppen op een USB stick,geen gedoe meer met compact flash,enz
en dan je kan een muis erop aansluiten,groot scherm,128 midi tracks en 24 audio tracks,dan het beste van de SRX board's,bespaar je hier ook op,en dan zoals Robbie50 al zei,de nieuwe ARX board's,waarbij je met de ARX01 V-drum editing
mogelijkheden hebt,het prijsverschil nieuw is nu zo'n 400 euro dacht ik,gezien je niet iedere dag zo'n synth koopt zou ik dus niet hiervan een punt maken ;-)

Op Roland .com kan je nu de manual downloaden,deze geeft je al een goed inzicht in de nieuwe FantomG :-)
Nu als je met een beperkt budget zit,dan heeft de FantomX zeker genoeg in huis hoor ;-)

Fantom x of d

Fantom x of d

Hi, inmiddels een fantom aangeschaft en het is de X7 geworden
Ben er erg blij mee . Wat een ding

Nu maar even door de gebruiksaanwezing wandelen:walker:

gelukkig nederlandstalig:okdan:

gr, Ton

Hallo,IntruderTon,dus het is dan toch nog een X versie geworden,
zeker niets mis mee :-)
Mag ik vragen waarom je toch niet voor een G-model bent gegaan????
als ik zo vrij mag zijn dit te vragen ;-)
Succes met het aanleren,eenmaal je de basis onder de knie hebt werkt ie lekker :-)

fantom x of g

fantom x of g

Hi, het kostenplaatje heeft de grootste rol gespeeld. ik heb 900 euro in me zak kunnen houden.
Verder las ik in sommige discussies dat er bij de G serie belangrijke functies wat minder waren dan bij de x serie zoals het multisampling gebeuren.
En nog wat puntjes die hier op het forum zijn uitgelegd.

gr, Ton

Hi, inmiddels een fantom aangeschaft en het is de X7 geworden
Ben er erg blij mee . Wat een ding

Nu maar even door de gebruiksaanwezing wandelen:walker:

gelukkig nederlandstalig:okdan:

gr, Ton

Gefeliciteerd :biertje:. Ik heb ook een X7, volgeplept met SRX-bordjes. Voor mij dus ook geen 'G', hoewel deze prijstechnisch niet verkeerd is lijkt me.

De handleiding is "ruk" overigens. Gelukkig is de Fantom redelijk intuitief en gebruiksvriendelijk, dus je komt er wel uit.

hmm, ik ben erg benieuwd naar die ARX expansion elektrik piano.
Ze hebben de meest relevante twee (drums en elek.piano) er standaard bijgedaan.

Zijn ze al leverbaar in NL eigenlijk?

@Sutur: als ik zo in de tijd terug denk,dan moet ik zeggen dat nooit
een demo van een synth mij doen beslissen heeft om hem te kopen,
dacht altijd meer aan de mogelijkheden die deze technisch had en wat ik daarmee zou kunnen doen muzikaal :-)
Wat is een echt echt inspireerende synth????????? ééntje dat U
al een bepaalde weg induwt??????
Het is tenslotte wat jij ervan gaat maken hoor,dus het enige dat dan belangrijk is,zijn de technische eigenschappen die het mogelijk kunnen maken jou doel te bereiken.

@Sutur: als ik zo in de tijd terug denk,dan moet ik zeggen dat nooit
een demo van een synth mij doen beslissen heeft om hem te kopen,

Klopt wel een beetje, maar ik verwacht van een demo van een nieuwe synth dat ik dingen hoor die vernieuwend zijn en indrukwekkend. En dat zijn de genoemde demo's niet. Als ik ze hoor dan denk ik, dat geluid -en beter- komt ook nog wel uit de Fantom X.

En technische specificaties zeggen wel wat, maar uiteindelijk is het pas doorslaggevend als je er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.

Maar begrijp me niet verkeerd, de 'G' zal beslist vernieuwend en indrukwekkend zijn, maar ik vind de demo's matig. Vooralsnog ben ik nog wel even zoet met de 'X'.

Vernieuwend zijn de laatste generatie workstation's niet echt,zeker de Fantom G niet,dat geef ik zeker toe,het enige wat mij persoonlijk aanspreekt zijn de PFX,ieder program behoud zijn eigen FX in song mode,plus het grotere display en mogelijkheid aansluiting muis,
qua engine is hij hetzelfde als de X.
Korg zijn Karma technologie kan nog wel inspireerend zijn,
maar persoonlijk vindt ik bij Korg het geleverde aantal multi-samples tegenvallen,waardoor ook vele program's hetzelfde timbre bezitten,ondanks dat hebben ze wel door hun touchscreen
een aangename interface.

het enige wat mij persoonlijk aanspreekt zijn de PFX,ieder program behoud zijn eigen FX in song mode

Yeah! Dat is voor mij ook het meest in het oogspringende grote voordeel van de 'G'.. Dat gesodemieter met die 3 MFX'en in de X...

Back