Sustain pedaal werkt niet bij sommige softsynths

brams

Nieuwkomer
Momenteel heb ik het probleem dat het sustain pedaal van mijn midikeyboard niet werkt bij de volgende softsynths: Minky Starshine, Glassviper (van quickquack) en Cameleon5000 . Heel vervelend! Bij alle andere synths (incl die van native instruments) doet hij het wel.

Heb al gezocht op de sites e.d. van de betreffende synths maar vind er niets over.

Herkend iemand dit?

dank

kan zijn dat die softsynths die je opnoemt daar niet op reageren simpel weg omdat de maker deze optie niet heeft ingebouwd.

ander voorbeeld: als de maker van een softsynth geen modwheel controller aansluit op de LFO depth dan zal er dus ook geen modulatie mogelijk zijn middels het modwheel... enz enz enz...

alleen bij de GS/GM standaard kan je 100% uitgaan dat alles wat je kan aansluiten ook daadwerkelijk is doorgevoert intern.

Dat zou wel heel vervelend zijn... sustain pedaal functie (midi nr 64) lijkt me toch een van de meest essentiele...

Hm, misschien kan ik iets fixen met Ableton, waar ik de synths in gebruik. Maar het lijkt me stug dat Cameleon 5000 geen sustain pedal aan kan.

Hm, misschien kan ik iets fixen met Ableton, waar ik de synths in gebruik. Maar het lijkt me stug dat Cameleon 5000 geen sustain pedal aan kan.
ik weet niet wat Cameleon pcies kan qua sounds maar een sustainpedaal is over het algemeen toch typisch iets voor piano.

Nou voor Cameleon heb ik het gevonden. Je moet voor elke patch de sustain controller nr 64 aanzetten. Maar bij de andere synths stond dat helaas niet...

het zal dan wellicht aan je midi keyboard liggen. Mijn midi keyboard laat gewoon letterlijk de noten hangen als ik me sustain pedaal indruk. Dan heeft het echt niks te maken of een synth wel sustain ondersteunt of niet.

Back