SIDDER -<Bouwverslag MB SID>-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik denk dat het niet langzamer wordt omdat de serializers voor iedere sid over dezelfde serial-lijn gaat. Alleen de chip-select bepaald welke chip reageerd. Dit zou anders zijn als iedere sid zijn eigen serial naar de core heeft dus ik denk dat je daarom net als wilba met 2 serializers 2 sids kan aansturen.

Zo weer ff een fotootje....de bedrading tussen de cores en de sid modules is klaar en overal goede voltages:okdan:
Ben nu bezig met de led matrix te solderen en er moeten nog aardig wat draden naar leds, pots en switches. Voortuitgang yeah.:yamaha:
Op de foto zitten de pcb's nog los in de behuizing, dus die gaten moeten ook nog geboord worden...net als de gaten voor alle switches en leds....dat is btw wel een gepuzzel:erm:
De andere foto is van me aan/uit switch.....een mooie double pole rocker switch die ik uit een oud Realistic mixertje heb gesloopt....vind m wel wat "Moogish" hebben....

Attachments

• 2008_0916Image0004.JPG
    2008_0916Image0004.JPG
    421,4 KB · Bekeken: 115
  • 2008_0916Image0002.JPG
    2008_0916Image0002.JPG
    660,7 KB · Bekeken: 126
Nou dat zal ik je vertellen........hij is bijna maar net zo af als een paar maanden geleden:D......andere zelfbouw projecten hadden even voorrang omdat ik die eerder in de studio nodig heb dan SIDDER.......voor de vette 303 sound heb ik een TBS-303 van Rombraz overgenomen en ik vind het op het moment belangrijker om me SSL 4000 Dual Stereo Compressor af te bouwen.
Daarnaast heb ik even me Dr55 gemod, zie die thread....dit resulteerde in wat opdrachten waar ik dus ook mee bezig ben.......en ook nog wat reparatie opdrachten....dus drukdrukdruk....oja en er komen 9090 PCB's me kant op, dus die krijgt ook nog voorrang....

Het enige wat er eigenlijk nog moet gebeuren aan SIDDER is de bedrading maar als ik eerlijk ben vind ik dat t..... werk ;) maar ja het zal toch moeten gebeuren. Ik hoop m dit jaar af te bouwen......misschien anders maar een draadje per dag solderen dan kom ik er wel:dj:

trouwens thanks DaShadow:okdan: je heb me ff over het dode punt heen geholpen.....die draden gaan als een trein:okdan:

hehe, geen probleem :)
Ben gewoon erg beniewd hoe het eind resultaat word :)

HIJ IS AF!!! hehe poehpoeh......althans....komt nog wel een mooi frontpaneeltje op + mooie knoppen maar alle encoders, pushbuttons etc werken en alle SID geven geluid...dikke 12 stemmige SID Station...brrrr ik SIDDER.

Ik zal morgen ofzo even wat pics schieten......

attachment.php

attachment.php

Het frontpaneel wordt zwart met witte belettering en ik wil er ook nog een paar mooie houten zijkantjes op....

Attachments

• Colecovision0033.JPG
    Colecovision0033.JPG
    77,7 KB · Bekeken: 118
  • Colecovision0034.JPG
    Colecovision0034.JPG
    84,6 KB · Bekeken: 113
oja die alu knoppen had ik even geleend van de Elektor Vocoder van HAYO toen die hier stond voor een opfris beurt....zitten er nu niet meer op....super mooie knoppen btw

Even terug over de Sid chips , ik heb eens wat opgezocht over hoe de adressering werkt in de chip en eigenlijk is dit nog zeer gemakkelijk , ik denk dat ik hier eens zelf een controllertje voor ga schrijven , iemand al ervaring me ?
ps: zot Sid Bakkie :)

Even terug over de Sid chips , ik heb eens wat opgezocht over hoe de adressering werkt in de chip en eigenlijk is dit nog zeer gemakkelijk , ik denk dat ik hier eens zelf een controllertje voor ga schrijven , iemand al ervaring me ?
ps: zot Sid Bakkie :)

Psps : Dender , leuke zin in je balke , Massive attack - Dissolved Girl ? :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back