Akai mpc 4000 update

SCD

Gearlust [on]
De kansen op een mpc 4000 update zijn nog niet verkeken.
Ik ben op zoek naar bugs hiervoor. Mocht je reproduceerbare bugs weten op de 4000, mail ze me dan.
Als betatester voor de 5000 heb ik mij in den organisatie omhoog gepraat, en ben beland bij de persoon verantwoordelijk voor deze zaken.
Hij heeft me verteld dat hij een summiere bugfix update zal overwegen als er een lijst komt met reproduceerbare bugs. Er is zelfs een bugtracker voor geopend waar ik ze mag posten na verificatie.

Dus... mpc-4000 liefhebbers: aan het werk!

Ik ben op het internationale mpc forum bezig met net zo'n thread en heb al een hoop emails gehad. Ik wil daar ook een lijst gaan publiceren van de bugs die tot nu toe gevonden zijn.

Gr, Boele

Goed nieuws!

Weet jij toevallig ook waarom er nooit een update voor de 1000 komt.
Is ook eigenlijk niet meer nodig omdat iedereen toch JJ os wil, maar toch, je zou toch verwachten dat er weer eens een update moet komen na weet ik hoelang geleden.

De 4000 is nog steeds het vlag schip. Er is op dit forum ook een topic geweest waar de specificaties vergeleken werden.

Het ding wordt over een week of twee, drie geshipped.

Het is het *huidige* vlaggeschip. Natuurlijk wel te vergelijken met de 4k, maar op bepaalde belangrijke punten inderdaad compleet anders.

De 4k is audio gezien kwalitatief beter (24/96 sampler) en ook qua sample engine, maar de 5k is qua user interface en compleetheid (synth, hd recording, meer en betere effecten, patched phrases) en bugvrijheid een stuk beter, ik zou bijna zeggen: superieur.

Wel Boule,

voordat deze toppic een helemaal andere richting uitgaat zou ik graag onderstaand probleem willen melden.

Noten met een lengte kleiner dan 5 worden niet altijd gespeeld.
Als je zulke noten in een sequence hebt worden deze meer niet dan wel gepseeld en dit zonder enige vorm van structuur.

Ik keek al na of het aan de polyfonie en/of aan overlappende noten lag maar dit is niet het geval.

Voor alle duidelijkheid.. het heeft ook niet met een trage attack van de klank te maken... -->drum-samples

OS-versie is 1.71
Als je verder info nodig hebt hoor ik het wel.

----------------
(ex)Forumlid "Inland Empire" (?) heeft mij ooit een bug getoond ivm de routering van de fx, maar ik kan deze niet meer reconstrueren.

Laatst gewijzigd:
He, dank je wel voor de bug. Zal hem reproduceren hier en dan in de bugtracker invoeren.

Back