[Track] Serial Memory - Manakin

Kat Yidaki

Musician
Dit is de eerste track onder mijn nieuwe "Serial Memory" project. Oplettenden zullen het wel herkennen als een adaptatie van een bestaand nummer. En de rest.. ach, hoor het zelf maar :doei:

Serial Memory - Manakin

Laatst gewijzigd:
Hee baslijntje klinkt bekend.. ;)

Maar tegekke track hoor!! :okdan:

Mooie pads, goeie mix, goeie zang.. petje af!

Dit is niet de stijl muziek waar ik naar luister, dat voorop gesteld, maar vond het een beetje jammer dat er amper reacties op waren.

Ik vind die zweverige lange tonen (geen idee wat het zijn, pads? gitaren met fx?) wel erg lekker! lekker dromerig.. van die tonen waar je een uur naar kunt luisteren zonder dat het gaat irriteren.

Het geheel heeft wel te weinig in de bass frequenties denk ik. Het mag een stuk voller klinken bedoel ik vooral. (snap dat er geen 4x4 basekick bij moet ;) )

Hoop dat je hier nog iets aan hebt hehe :biertje:

Ik vind het een erg mooie track!

Moet bij sommige passages erg aan Moby denken (en dat is als compliment bedoeld he)...

Warme sfeer, mooie instrumenten, melodie blijft hangen, goed geproduceerd..

Qua productie misschien een klein puntje: er mag wat meer (sub)laag/punch in de kick en baslijn, maar dat is misschien meer persoonlijke smaak dan commentaar.

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Niet mij ding maar hij klinkt lekker hoor. Nice track, verder weinig op aan te merken. :okdan:

Dank je wel allemaal! DIt is een van de eerste tracks met vocalen die ik heb geproduceerd, dus het was wel spannend wat het zou worden. Er zijn meer tracks in de maak onder Serial Memory, vrijwel allemaal met zang, maar niet allemaal dezelfde zanger. Ik hou jullie op de hoogte!

Entertaining, die killing joke achtige detuned pad rond 2:20 vind ik trouwens helemaal top.

jouw stem? lekker !

Die bassloop loopt trouwens niet helemaal lekker, is niet heel strak ingespeeld. Wat niets geeft, behalve als je hem in een track zet waar wel alles is gequantised. Mss zelf opnieuw inspelen?

jouw stem? lekker !

Die bassloop loopt trouwens niet helemaal lekker, is niet heel strak ingespeeld. Wat niets geeft, behalve als je hem in een track zet waar wel alles is gequantised. Mss zelf opnieuw inspelen?

Die stem is helaas niet van mezelf. En dat hele nummer is gebaseerd op die sloppy ingespeelde baspartij (na een paar biertjes). Maar misschien kan ik hem eens opnieuw doen. Wie weet, als ik volgend weekend zin krijg ;)

vette zanger zeg, lekker nummer ook.
die baslijn is lekker, maar hij mist de aanwezigheid vd speler,
tja...drank heh....

ps dat angular momentum is mooi zeg

Ik heb de baspartij opnieuw ingespeeld. Hij is nu iets strakker, heeft wat meer laag, maar is wel minder spacey. Tja, keuzes, keuzes.

Laatst gewijzigd:
Er is een nieuwere versie op, met wat meer hoog en een gevarieerdere drumpartij.

Back