Novation A-Station of Novation Nova?

VasC

Dat smurfen we...
Beste Forum leden,

Ik vraag mij iets af. Ik heb zelf een Novation A-Station. Deze heb ik nu te ruil staan op de Marktplaats hier, echter vind ik het Novation geluid wel plezierig (Iig de A-Station). Daarnaast is hij eenvoudig in gebruik. Echter op één of andere manier heeft de Novation Nova (Table top model) ook altijd een bepaalde aantrekkingskracht op mijn gehad gezien de functies. Ik heb ze alleen nooit naast elkaar kunnen horen.

Wie kan mij iets zeggen over het verschil in geluid etc. Zit er veel verschil tussen? Zal ik bijvoorbeeld teleurgesteld zijn als ik De A-Station weg doe en een Novation Nova koop (ruil met bij betalen)?

De specs zijn natuurlijk eenvoudig te vergelijken op het net, maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van forumleden die de beide synth's hebben, gehad hebben etc.

Alvast bedankt

VasC

De Nova is veel uitgebreider te programmeren (meer routingmogelijkheden, meer filters, etc) en kan 6 verschillende geluiden tegelijk produceren. Wel mis je een paar van de oscilatormodellen van de A/K serie en de effecten zijn ook anders. Qua klank vind ik ze erg dicht op elkaar liggen, waar de NOVA misschien een (gemiddeld) wat warmere, vollere, klassieke sound hebben en de A/K serie (naar mijn smaak) wat moderner en frisser. Maar goed, dat is een heel subtiel verschil. Als ik zou mogen kiezen zou ik altijd voor de NOVA gaan.

Ik denk niet dat als je van de Novation sound houdt dat de Nova je gaat teleurstellen.

Zijn de effecten qua kwaliteit wel goed met elkaar te vergelijken?

Juist de extra mogelijkheden spreken mij aan van de nova.

Iig bedankt voor je reactie.

Zijn er nog meer forumleden die mij enige informatie kunnen en willen verschaffen?

Alvast bedankt.

VasC

Zoeken op internet kan helpen:

SOS KS review

SOS Nova review

Feitelijk lees je in die artikelen wat ik ook denk van de Novations: namelijk dat ze allemaal gebouwd zijn rondom dezelfde basis soundengine. Maar de Nova heeft veel meer mogelijkheden, meer polyfonie, extra ADSR en LFO dingen enzovoorts... Vooral bij (het ontwerpen van) zeer complexe synth-geluiden zul je verschil gaan merken.

Shortwave, bedankt! SOS had ik ook al afgespeurd en dat gevoel kreeg ik ook al. Juist de vrijheid van editten spreekt mij erg aan.

Back