TR-808 met geheugenverlies?

Rianne_SynthiA

SynTheSister
Hiernaast mij staat een TR-808 met het volgende probleem: als ik een pattern maak gaat alles goed. Als ik daarna de pattern in de "manual play" wil afspelen dan zakt het geheugen langzaam weg. Eerst de snare, dan de bass enz. Weer terug in de write-stand en het pattern mist gedeeltes van het origineel dat ik net daarvoor had gemaakt.

Er zitten pas nieuwe Duracell-batterijen in en de contactjes in de batterijhouder zijn net schoongemaakt. Pas geleden bij Boemtsjak vandaan gekomen met nieuwe Start/Fill in- knoppen en volgens hem was ie goed verder.

Is ie kapot of is het iets eenvoudigs?

Vervelend omdat ik hem wilde verkopen en nu flink met de prijs moet gaan zakken of hem eerst moet laten repareren.

Maar dan zit jij straks met het probleem. :r
Aan de buitenkant is ie mint en zelfs nog met de originele help/beschermfolie.
Zo zie je ze dus alleen nog in het Roland-museum. Overigens is deze veel te weinig gebruikt door de jaren heen en de klank is "als nieuw" en de bekkens klinken helderder dan een oude afgeragde.

Wat is je vraagprijs in deze staat?

hm, vervelend. ik heb ook een tijdje met een alzheimer 808 rondgelopen, en er zaten nieuwe batterijen in. toen heb ik een ander setje batterijen eringezet, en het probleem was opeens weg. vreemd, want de andere batterijen waren vol. maargoed, wie weet is dat bij jou ook zo ?:)

Jammer genoeg is dit al het tweede setje nieuwe batterijen en ik heb het sterke vermoeden dat dat het probleem niet is. Het ligt voor de hand te denken dat de batterijen niet goed zijn of geen goed contact maken ofzo.

misschien stom maar zitten de batterijen goed om? plus en min goed dus :)
je weet maar nooit :P

Hiernaast mij staat een TR-808 met het volgende probleem: als ik een pattern maak gaat alles goed. Als ik daarna de pattern in de "manual play" wil afspelen dan zakt het geheugen langzaam weg. Eerst de snare, dan de bass enz. Weer terug in de write-stand en het pattern mist gedeeltes van het origineel dat ik net daarvoor had gemaakt.

Er zitten pas nieuwe Duracell-batterijen in en de contactjes in de batterijhouder zijn net schoongemaakt. Pas geleden bij Boemtsjak vandaan gekomen met nieuwe Start/Fill in- knoppen en volgens hem was ie goed verder.

Is ie kapot of is het iets eenvoudigs?

Vervelend omdat ik hem wilde verkopen en nu flink met de prijs moet gaan zakken of hem eerst moet laten repareren.
nou ik had echt presies het zelfde ..even bij boemtjak gepakeerd voor een maand of twee ...boemtjak heeft er niets aan gedaan..maar na afloop doet hij het gewoon weer .. echt waar.. sommige hebben die spirit ..andere niet jammer genoeg :yamaha: (je weet zeker dat je niet op een ander druk toetsje hebt gedrukt zo dat hij in een ander geheugen is beland). ...ik heb nog een vraag ..gebeurt het ook als hij in het stopcontact blijft zitten ..zoja dan is hij echt kapot
ik zou het leuk vinden als jij je bevindingen hier zou posten hoe het af loopt. :engel:

RockSteadyBeat Touches Wood
Ik ben zo blij dat die van mij het gewoon nog steeds 100% doet.
Wel merk ik dat die gek doet als ik hem sync via een midi-sync-converter en dan van pattern-play naar manaul-play ga. Maar ff op de stop knop drukken en hij doet het weer. Tja het blijft een magisch ding met een echte ziel.

ik heb hier een tijdje een 808 gehad die afentoe een tikje nodig had om de hihats te doen luider klinken

zakt het langzaam in de tijd weg, of per keer afspelen of zo. in het laatste geval zou het erop lijken dat er iets gewist wordt ?! als je trouwens de arp kast gaat smeren, geen bruine schoensmeer nemen hè?! enneh.. laat mij ook eens proberen wat los te peuteren en dan wat meer recht voor zijn raap: als ie verder perfect is, wil ik 850 betalen voor je tr808. dan laat ik m zelf wel repareren, want ik heb ook geen zin in verdwijntrucs. in ieder geval succes.

zakt het langzaam in de tijd weg, of per keer afspelen of zo. in het laatste geval zou het erop lijken dat er iets gewist wordt ?! als je trouwens de arp kast gaat smeren, geen bruine schoensmeer nemen hè?! enneh.. laat mij ook eens proberen wat los te peuteren en dan wat meer recht voor zijn raap: als ie verder perfect is, wil ik 850 betalen voor je tr808. dan laat ik m zelf wel repareren, want ik heb ook geen zin in verdwijntrucs. in ieder geval succes.

Okee, dan koop ik hem daarna wel weer over van Leo :D

Toen ik hem ooit had gekocht had ie volgens mij hetzelfde probleem. Na wat uitproberen en klooien heeft ie het daarna jaren vlekkeloos gedaan. Het zou kunnen dat je de stekker erin moet laten zitten voor een tijd, of hem een paar uur gewoon aan moet laten staan, alvorens de backup-batterijen voor het geheugen beginnen te werken. Maar dat heb ik inmiddels al gedaan zonder resultaat.

De platte kant van de batterijen (de - of min) naar het veertje? Heb ik maar ik zal nog even kijken. Of was het andersom? Zo stom ben ik toch niet?

Overigens heeft die van mij (samen met nog 6 andere apparaten) een maand of 10 bij Boemtsjak gestaan en daar is toen weinig tot niets aan gedaan. Aardige jongen verder maar voor echte reparaties en het uittesten heeft ie gewoon geen tijd (meer).

Overigens heeft die van mij (samen met nog 6 andere apparaten) een maand of 10 bij Boemtsjak gestaan en daar is toen weinig tot niets aan gedaan.

héééé mij begint iets te dagen, ergens anders in de thread vertelt iemand over een spontaan herstel van zijn tr808, die alleen maar bij boemtsjak had gestaan. de jouwe heeft gewoon de kwaal overgenomen.

is een bekend verhaal, ik had al eerder zoiets gehoord: 2 mannen waarvan 1 met een bochel, zitten flink te drinken. uiteindelijk gaan ze naar huis en de man met bochel neemt vanwege het slechte weer de korte route, over de begraafplaats. wel een beetje eng. halverwege komt er ineens een geest achter een steen vandaan en vraagt: wat heb jij daar op je rug???? een bochel, zegt de man.... hier die bochel, zegt de geest. en die kerel is zomaar van zijn bochel af!

volgende avond in het café vertelt de man het verhaal aan zijn vriend. joh,jij trekt toch met je been? misschien kan die geest daar ook wat aan doen.
na het zuipen gaat nu de andere kerel over de begraafplaats naar huis en jawel, ineens vanachter een steen komt de geest tevoorschijn: wat heb jij daar op je rug??? nou eh niks, zegt de mankebeen. nou hier, heb je een bochel!

héééé mij begint iets te dagen, ergens anders in de thread vertelt iemand over een spontaan herstel van zijn tr808, die alleen maar bij boemtsjak had gestaan. de jouwe heeft gewoon de kwaal overgenomen.

Lijkt mij eigenlijk meer de Grote Wisseltruc dit....heb je wel dezelfde 808 teruggekregen Rianne? :dubbel:

2 mannen waarvan 1 met een bochel, zitten flink te drinken. uiteindelijk gaan ze naar huis en de man met bochel neemt vanwege het slechte weer de korte route, over de begraafplaats. wel een beetje eng. halverwege komt er ineens een geest achter een steen vandaan en vraagt: wat heb jij daar op je rug???? een bochel, zegt de man.... hier die bochel, zegt de geest. en die kerel is zomaar van zijn bochel af!

volgende avond in het café vertelt de man het verhaal aan zijn vriend. joh,jij trekt toch met je been? misschien kan die geest daar ook wat aan doen.
na het zuipen gaat nu de andere kerel over de begraafplaats naar huis en jawel, ineens vanachter een steen komt de geest tevoorschijn: wat heb jij daar op je rug??? nou eh niks, zegt de mankebeen. nou hier, heb je een bochel!

Die is erg leuk ja. Vond ik vroeger al, trouwens :D

Gewoon je 808 even open maken, dat kan vrij makkelijk, kan ik of iemand anders wel uitleggen of staat al ergens op het forum. Je kan namelijk alle knoppen laten zitten om op de plek te komen waar het probleem mogelijk zit.
Wie weet is het wel 1 van de 2 draadjes van de batterijen naar de printplaat of moet je de boel ff bewegen en alles aandrukken.

is een bekend verhaal, ik had al eerder zoiets gehoord: 2 mannen waarvan 1 met een bochel, zitten flink te drinken. uiteindelijk gaan ze naar huis en de man met bochel neemt vanwege het slechte weer de korte route, over de begraafplaats. wel een beetje eng. halverwege komt er ineens een geest achter een steen vandaan en vraagt: wat heb jij daar op je rug???? een bochel, zegt de man.... hier die bochel, zegt de geest. en die kerel is zomaar van zijn bochel af!

misschien heeft hij ook het serrie nummer plaatje verwisseld 8o)

en de krasjes

ten tweede is boemtjak erg goed hoor ..dus geen kwaad woord he anders krijg je het mij te doen haha

@vinnieq: ach, die Elka van je. Een hoop oud zeer?
Werkt ie inmiddels? Die Micro Q van je haalt het niet bij die 2600 van mij natuurlijk maar die 303-achtige basjes zijn echt lekker : )

Het FF de boel bewegen en aandrukken laat ik liever over aan de vakman.
Ach ik ben een armzalige dame :bekdicht: en ik kan de humor er wel van inzien. Verder ben ik dol op zwart/ witte poezen en wie gebruikt er nou een koptelefoon voor een micro-Q? :duivels:

Back