TR-808 met geheugenverlies?

Eh heren, niet zo netjes deze lollig bedoelde insinuaties.

Lollig? Ja

Insinuaties? Nee

Ik heb geen enkele negatieve ervaring met Boemtsjak dus als ik een verkeerde indruk heb gewekt met mijn post - excuses maar weer :biertje:

nee, die nare insinuatie van je was natuurlijk richting mij: dat het een oude mop was! tja.... het is ook lang geleden dan ik moppen nog leuker vond dan mijn eigen humor.
en boemtsjak is niet alleen een knappe elektrokop, maar ook een aardige vent.
die alleen wat te veel hooi op zijn vork neemt. ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met hem.

nee, die nare insinuatie van je was natuurlijk richting mij: dat het een oude mop was! tja.... het is ook lang geleden dan ik moppen nog leuker vond dan mijn eigen humor.

Was ook niet zo bedoeld hoor Leo :luv: Ik vond hem echt leuk. Ik ken zelf ook alleen maar oude moppen.

Er zweven 2 ballonnen in de woestijn, zegt de een: kijk uit, een cactuSSSSssssss..........
Zegt die ander: Ik ben absoluut niet baaaang!!!

Zo, back to de 808 :)

Overigens heeft die van mij (samen met nog 6 andere apparaten) een maand of 10 bij Boemtsjak gestaan en daar is toen weinig tot niets aan gedaan. Aardige jongen verder maar voor echte reparaties en het uittesten heeft ie gewoon geen tijd (meer).

Rianne,

Ik heb jouw 808 toendertijd helemaal nagekeken en meerdere malen als referentie gebruikt voor andere 808's, omdat hij inderdaad in uitstekende staat is. Ik heb toen geen problemen ontdekt met de geheugens. Dit lijkt mij daarom een nieuw probleem.

Verder twee punten:

1) als je een probleem hebt met een apparaat wat ik gerepareerd heb, dan stuur je me eerst een persoonlijk bericht voordat je me publiekelijk voor het blok zet.

2) jouw spullen hebben jarenlang ongebruikt in een opslag gestaan. De meeste spullen waren er hierdoor zo slecht aan toe, dat er eerder sprake was van restaureren (zie bijvoorbeeld jouw thread over schoensmeer voor je ARP 2600) dan van repareren. Voor restauraties heb ik inderdaad geen tijd, voor echte reparaties wel. En verder wil ik hier geen woorden aan vuil maken.

Sorry het is niet mijn bedoeling om iemand zwart te maken of om iemands reputatie te beschadigen. Bij de forumleden sta je bekend als een zeer bekwame en prijsvriendelijke reparateur. Dat je dan teveel hooi op jouw vork neemt en de wachttijden soms op kunnen lopen (omdat iedereen zijn spullen naar jou brengt) is nou eenmaal zo. Verder ga ik hier niet op in en het PB-tje is beantwoord. Zit er nog garantie op die kosteloos door jou gerepareerde 808? :dubbel:

On topic: zullen we het er dus op houden dat spontane genezingen van een slecht 808-geheugen voorkomen? Nou weet ik nog steeds niet hoe het probleem te verhelpen is. ;)

Dat je dan teveel hooi op jouw vork neemt en de wachttijden soms op kunnen lopen (omdat iedereen zijn spullen naar jou brengt) is nou eenmaal zo. Verder ga ik hier niet op in en het PB-tje is beantwoord. Zit er nog garantie op die kosteloos door jou gerepareerde 808? :dubbel:

QUOTE]

normaal komen dit soort teksten van arogante jongentjes met (veel) te veel geld. in dit geval vul zelf maar in .dus dat kan ook .. jammer hoor

zakt het langzaam in de tijd weg, of per keer afspelen of zo. in het laatste geval zou het erop lijken dat er iets gewist wordt ?! als je trouwens de arp kast gaat smeren, geen bruine schoensmeer nemen hè?! enneh.. laat mij ook eens proberen wat los te peuteren en dan wat meer recht voor zijn raap: als ie verder perfect is, wil ik 850 betalen voor je tr808. dan laat ik m zelf wel repareren, want ik heb ook geen zin in verdwijntrucs. in ieder geval succes.

ik heb er 1 (zeg maar 2) dus hou het in de gaten Erwin!

Voorlopig staat ie hier nog en ik weet niet of de verkoop per privebericht een bindend karakter heeft. Ik was al bang dat iemand een oplossing aandroeg en ik hem alsnog op Ebay moest verpatsen aan de hoogste bieder. :duivels:
De koper heeft al zo veel ouwe rotzooi dat die gare 808 van mij ook nog wel mee kan met de eerstvolgende restauratie door een vakman. :dubbel:

Voorlopig staat ie hier nog en ik weet niet of de verkoop per privebericht een bindend karakter heeft. Ik was al bang dat iemand een oplossing aandroeg en ik hem alsnog op Ebay moest verpatsen aan de hoogste bieder. :duivels:
De koper heeft al zo veel ouwe rotzooi dat die gare 808 van mij ook nog wel mee kan met de eerstvolgende restauratie door een vakman. :dubbel:

€404 ?

hee misschien heeft ie ook wel een poes, dan moet je wel de koptelefoon op vindt ik, of de poes even boven of buiten laten.
poezen en analoge synths gaan maar moeilijk samen, 't geluid staat gewoon veel te hard.

Hiernaast mij staat een TR-808 met het volgende probleem: als ik een pattern maak gaat alles goed. Als ik daarna de pattern in de "manual play" wil afspelen dan zakt het geheugen langzaam weg. Eerst de snare, dan de bass enz. Weer terug in de write-stand en het pattern mist gedeeltes van het origineel dat ik net daarvoor had gemaakt.

Er zitten pas nieuwe Duracell-batterijen in en de contactjes in de batterijhouder zijn net schoongemaakt. Pas geleden bij Boemtsjak vandaan gekomen met nieuwe Start/Fill in- knoppen en volgens hem was ie goed verder.

Is ie kapot of is het iets eenvoudigs?

Vervelend omdat ik hem wilde verkopen en nu flink met de prijs moet gaan zakken of hem eerst moet laten repareren.

ff abo opnemen ...
:doei:

hmmm die van mij heeft de laatste weken ook last van geheugen. vooral als ik hem meer dan enkele dagen niet meer aanzet.

dit ligt misschien aan het feit dat ik hem helaal uit de stekker trek.

wist ook niet dat het geheugen een batterij nodig heeft :p

Dit moet ik dan toch eens nazien. hoelang gaat zo'n batterij normaal mee ?

hmmm die van mij heeft de laatste weken ook last van geheugen. vooral als ik hem meer dan enkele dagen niet meer aanzet.

dit ligt misschien aan het feit dat ik hem helaal uit de stekker trek.

wist ook niet dat het geheugen een batterij nodig heeft :p

Dit moet ik dan toch eens nazien. hoelang gaat zo'n batterij normaal mee ?

ja, als je er geen batterijen in hebt zitten, of die zijn leeg, dan verliest de 808 idd zijn geheugen. ook al zit hij in een stekkerdoos en je zet hem uit dan blijft er niets in het geheugen staan. ff je batterijen checken dus. er moeten 4 AAtjes in.

héééé mij begint iets te dagen, ergens anders in de thread vertelt iemand over een spontaan herstel van zijn tr808, die alleen maar bij boemtsjak had gestaan. de jouwe heeft gewoon de kwaal overgenomen.

is een bekend verhaal, ik had al eerder zoiets gehoord: 2 mannen waarvan 1 met een bochel, zitten flink te drinken. uiteindelijk gaan ze naar huis en de man met bochel neemt vanwege het slechte weer de korte route, over de begraafplaats. wel een beetje eng. halverwege komt er ineens een geest achter een steen vandaan en vraagt: wat heb jij daar op je rug???? een bochel, zegt de man.... hier die bochel, zegt de geest. en die kerel is zomaar van zijn bochel af!

volgende avond in het café vertelt de man het verhaal aan zijn vriend. joh,jij trekt toch met je been? misschien kan die geest daar ook wat aan doen.
na het zuipen gaat nu de andere kerel over de begraafplaats naar huis en jawel, ineens vanachter een steen komt de geest tevoorschijn: wat heb jij daar op je rug??? nou eh niks, zegt de mankebeen. nou hier, heb je een bochel!

hahahaha
deze is wel weer erg leuk leo
en van de oude stemple
want een van de weinige moppen [die ik kan / kon ront houden ,...is deze is me van vroegah bygebleven !!!
bis bis

hier ook een tr 808 die zn geheugen verliest ik net kijken zitten er gewoon batteryen in ...o o o o o eikxl
ik dacht hy moet helemaal uitelkander ....na nieuw setje halen danmaar

hier ook een tr 808 die zn geheugen verliest ik net kijken zitten er gewoon batteryen in ...o o o o o eikxl
ik dacht hy moet helemaal uitelkander ....na nieuw setje halen danmaar

hehehe idd. En de Tr-909 heeft dit blijkbaar ook. Las gisteren ergens dat wordt aangeraden de batterijen om de 5 jaar te vernieuwen. Denk dat dit zwaar nodig is :)

nette opmerking!
1 april grap hoopik:engel:

Oud 1 april 2008, 15:33 #31
Rianne_SynthiA
bliep bliep piep kraak

Bwaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ik woon in: Almere

Voorlopig staat ie hier nog

Back