Liquid Mix

goran

1984
Hey,

Er staat aardig wat op het forum over de liquid mix, ik ben in ieder geval van plan om hem binnenkort aan te schaffen maar zit nog wel met een paar onbeantwoorde vragen.

Alleerst, kun je met dat ding pompen? }:|

Is zeker een leuk ding, alleen die compressor modellen zijn zo verschrikkelijk subtiel, pompen voor techno of hardcore is er niet bij. ja je ziet de gain reduction verschrikkelijk hard pompen maar, de sound die eruit komt pompt totaal niet.

Kan iemand dit bevestigen?

Ten tweede : Kan ik de LM op mn Emu1212M aansluiten, aangezien er op mijn Emu kaart een firewire poort zit.
Heeft iemand dit al werkend gedaan?

Ten derde : De meeste threads over de LM zijn 1 tot 2 jaar oud, ik las in het begin hele positieve dingen erover op het forum ...
Hoe kijken jullie er nu anno 2008 tegenaan?
bevalt ie nog steeds?
Zijn er inmiddels andere alternatieven op hetzelfde nivo/kwaliteit/prijsverhouding ( de UAD even buiten beschouwing gelaten ) ...

Alvast bedankt!

De Liquid Mix heeft ook een controller-interface en scherm, niet geheel onbelangrijk ;)

veel avn de negatieve geluiden zijn overigens het gevolg van de 2.0 versie van de software, daar zat een dijk van een bug in die er voor zorgde dat de LM in het laag weinig tot niets deed. Dat is nu opgelost en ik ben zeer blij met de LM. Messcherpe eq's en zeer gedetaillerde compressie. Pompen kan, maar niet overdreven.

Tnx voor de info !

Enne...iemand nog ervaring met de LM icm emu1212m ? hehe :P

Laat ik het anders vragen...Firewire is toch gewoon firewire?
Dus als er een firewire optie op zit zou die in theorie gewoon moeten fungeren als een extra firewire kaartje?

Ik denk dat veel mensen wonderen hebben verwacht.Heb hem zelf ook en ben er goed over te spreken.Vind de EQ's leuk om te kleuren en de compressors zijn idd subtiel maar als je wil pompen kan je ook gewoon een simpel freeware plugje nemen.
Firewire vind ik wel apart...heb namelijk een speciale PCMCIA -> Firewire kaart gekocht van Belkin en normaal zou de LM dan door die bus gevoed worden maar dat werkt bij mij niet dus ik moet wel de adapter gebruiken.
Voor de rest denk ik dat je niet mag klagen voor die prijs,je krijgt er wel een hele berg voor terug in een mooi kastje wat goed werkt en ook geen aanslag op je computer is.Wat ik wel vervelend vind is dat als ik de LM er NIET aanhang en ik in Cubase 4 een project wil openen waar ik de plug in gebruikt heb dat Cubase dan blijft hangen.

Ten tweede : Kan ik de LM op mn Emu1212M aansluiten, aangezien er op mijn Emu kaart een firewire poort zit.

Of dat gaat werken weet ik niet. Maar als je een vrij PCI slot hebt kan je een PCI-FW kaartje kopen kost je plm. 20€ dan zit je altijd goed. Check ff op de Focusrite site welke FW chipset ze adviseren, iig is VIA, NEC en TI altijd goed voor de LM.

Zit er eigenlijk ook pre-amps op de liquid mix? zoiets had ik namelijk vernomen :P
Maar aangezien ik er nog niemand over heb gehoord denk ik het haast niet...

Hey,

Er staat aardig wat op het forum over de liquid mix, ik ben in ieder geval van plan om hem binnenkort aan te schaffen maar zit nog wel met een paar onbeantwoorde vragen.

Alleerst, kun je met dat ding pompen? }:|

JA hoor, pompen is geen probleem.

Ik zou per definitie nooit aanraden een apparaat dat het erg druk heeft met data van en naar je computer te zenden aan een audio interface te hangen die daar ook al druk mee bezig is. Misschien werkt het, zou er niet al teveel op hopen dat het naadloos werkt.

Ten derde : De meeste threads over de LM zijn 1 tot 2 jaar oud, ik las in het begin hele positieve dingen erover op het forum ...
Hoe kijken jullie er nu anno 2008 tegenaan?
bevalt ie nog steeds?
Zijn er inmiddels andere alternatieven op hetzelfde nivo/kwaliteit/prijsverhouding ( de UAD even buiten beschouwing gelaten ) ...

Alvast bedankt!

Ik heb de unit verkocht, had wat dingetjes met de firewire verbinding en de latency waar ik me uiteindelijk niet overheen kon zetten. De sound is prima hoor, niet heel spectaculair en vooral met extreme settings wat minder overtuigend dat men subtiele settings. Maar de elk model in de unit heeft absoluut zijn eigen kleuring. En je krijg 100% waar je voor betaald en met de gegeven DSP power is het echt geen dure unit.

Misschien een stomme vraag, maar ik heb 2e hands een Liquid Mix gekocht en mijn nieuwe pc moet nog binnen komen, dus kan ik hem niet testen.

Ik las op een site waar je de Liquid Mix kunt bestellen dat er een cd-rom bij komt met daarop de emulaties. Die cd-rom zit niet bij mijn verpakking, maar ik heb er ook niet op gelet aangezien ik er vanuit ging dat er vrij weinig geĂŻnstalleerd moet worden.

Heb ik die cd-rom nodig, zo nee: moet ik alles downloaden van de site of is dit alles niet aan de orde?

:koffie: voor diegene die mijn vraag beantwoord :)

Je kunt het best de boel downloaden, dan heb je ook de meest recente software en emulaties. Het is wel een flinke download (paar honderd MB als ik het wel heb)

Ik heb de unit verkocht, had wat dingetjes met de firewire verbinding en de latency waar ik me uiteindelijk niet overheen kon zetten. De sound is prima hoor, niet heel spectaculair en vooral met extreme settings wat minder overtuigend dat men subtiele settings. Maar de elk model in de unit heeft absoluut zijn eigen kleuring. En je krijg 100% waar je voor betaald en met de gegeven DSP power is het echt geen dure unit.[/QUOTE]

@acidfever
De latancy daar heb je toch alleen last van als je direct monitered?

En nog een algemene vraag voor de LM gebruikers:Gebruiken jullie de LM nou echt vanaf de controller of is het meer een plugin en doe je alles met de muis?

Ik gebruik een mac pro met logic een motu 24 I/O als geluidskaart.

Ik merk nu weinig latency als ik de LM gebruik krijg ik dan wel latency?

Is die veel/storend? Ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen maar er is nog enige twijffel.

Ik wil het op dit moment voornamelijk gebruiken om bandjes te mixen op de computer. Ik kan me voorstellen dat het tijdens het mixen niet storend is maar tijdens opnames bijvoorbeeld wel. Maar dan gebruik je de LM gewoon niet tijdens opnames.

Is het slim om een LM te kopen inplaats van bijvoorbeeld een drawmer en de FMR compressors en eventueel een tl audio EQ?

Alvast bedankt,

Ik gebruik de la2a setting van de liquid mix vaak op vocals. Werkt prima. Tevens gebruik ik de highpass filters veel, ik heb een custom presetje gemaakt met daarin alle verschillende highpass filters, superhandig met mixen, het echte EQ werk doe ik dan verder met hardware.

als je de namen van de echte hardware in je presets wilt hebben, kan je hier presets daarvoor vinden: http://www.gearslutz.com/board/musi...te-liquid-mix-emus-brought-you-st-peeder.html

Laatst gewijzigd:
reken maar op flink wat latency idd, de reden voor mij om hem te verkopen..

Is met de laatse SW wel instelbaarder gemaakt maar nog steeds teveel voor realtime processing. Mastering en afteradits kan prima ermee uiteraard. maar 256 sample moet je wel rekenening mee houden zo ong. Komt van ong. 2000 samples af dus het is wel een stuk beter al.

Samples is dus de latency :) samples delen door je samplerate, dan heb je de latency in ms.

256 samples op 44.1 khz = 256/44100= 5.8 ms

Back