Compressen en monitoren

Le Cram

Be different!
ik had hier ergens op dit forum gelezen dat iemand zijn afmix via een compressor wou gaan monitoren.

aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb met dit soort apparatuur, vroeg ik me af wat dit nou inhoud.
is er iemand hier die me dit een beetje duidelijk kan uitleggen?

8)

ik had hier ergens op dit forum gelezen dat iemand zijn afmix via een compressor wou gaan monitoren.

aangezien ik nog niet zoveel ervaring heb met dit soort apparatuur, vroeg ik me af wat dit nou inhoud.
is er iemand hier die me dit een beetje duidelijk kan uitleggen?

8)

Ik vraag me eigenlijk t zelfde af :)

T lijkt me sterk dat iemand dat doet tenzij in bypass mode.. anders begrijp ik niet waar diegene mee bezig is ..
kan je de post eens laten zien waar iemand dit zegt? misschien dat ik t dan begrijp ..

Citaat:
Origineel geplaatst door t-con

en dan had ik nog een vraagje ik wil mijn eindmix door mijn compressor halen hoe gaat dat dan met actieve monitoren? moet ik die dan rechtstreeks aansluiten op mijn compressor? [/b]

Het beste monitor je altijd aan het einde van je totale mix, dus stel dat je zoals ik met een pc werkt, dan stuur je je mix vanuit je geluidskaart naar je compressor en dan van je compressor weer terug naar je geluidskaart. Als t ff kan, en je geluidskaart meerdere uitgangen heeft, dan monitor je het terugkomende signaal via je geluidskaart, dus je monitors zijn "op je geluidskaart" aangesloten. Dit is het beste omdat je nu het "echte'" eindresultaat hoort. A/D conversie enzo heeft dan namelijk al plaats gevonden (in je geluidskaart). Als je je monitors direct op je compressortje aan sluit, dan heb je dus kans dat er een verschil (danwel niet megagroot als je een beetje een goeie kaart hebt) is vergeleken met je opgenomen wavje (Hoe wou je trouwens je monitors op een compressor aansluiten en dan ook nog tegelijk opnemen? Ik neem aan dat je comp hoogstens 2x mono uitgang heeft?).

Als je niet met een pc werkt, dan geldt hetzelfde maar dan doe je dit dus met je sampler (of wat dan ook).

Wat betreft monitors: mijn ervaring is dat bij dit soort vragen er altijd A/B discussies ontstaan op ons welgeliefde synthforum. We maken elkaar soms bijna af hierom :D Meningen en smaken verschillen, ik ben zeer blij met mn Mackie's maar iemand anders kan daar anders over denken. Iedereen smijt met allerlei verschillende mogelijkheden en merken en jij raakt ondertussen alleen maar meer de kluts kwijt. Ga gewoon naar een winkel waar ze verschillende dingen hebben staan en test totdat je erbij neervalt! Doe wat jij het beste vindt, maak alsjeblieft niet de fout door af te gaan op de meest "vet" klinkende, maar kijk dus meer naar "eerlijk" en subtiel enzo, maar jah dat had je je waarschijnlijk al wel kunnen bedenken :D Als t ffuh kan zou ik wel voor actief gaan, bespaart je een hele rompslomp voor een goede versterker enz. enz.

Succes drmee, masjuhl!

volledige topic te vinden op deze link

Je bedoelde dus monitoren in de zin van speakers?

in dat geval is dat antwoord wel duidelijk ervan uitgaande dat je dus geen mixer zou hebben ..

Back