kawai mp5 of roland RD300 SX of..?

bietnsup

Nieuwkomer
Binnenkort wil ik gaan luisteren naar de kawai mp5 en de roland RD300sx. Hebben jullie ervaringen met beide instrumenten?
Wat ik wil: een stage piano van rond de 1000 euro waarbij de pianoklank het belangrijkste is maar een paar drum kits en genoeg sounds zijn welkom voor de spielerei.

Persoonlijk zou ik gaan voor de Kawai. Maar je moet echt de klavieren even onder handen nemen om te kunnen bepalen of de aanslag je bevalt. De Kawai heeft in ieder geval geen extra fratsen zoals drumkits maar geeft in mijn oren een beter pianosimulatie als de Roland.

BTW, zoek even in dit forum op stage piano, er zijn al een legio topics geweest hierover die je wellicht verder kunnen helpen.

Het is de FP4 geworden. Uiteenkopende modellen geprobeerd: de RD300SX, Korg SP250, GEM KRK800, Roland FP4&7, Kawai MP 5, Yamaha CP33, Kurzweil sp2X en de Yamaha DGX 620.
M'n top 2 was de MP5 en de FP4. MP5 voelt lekker degelijk aan maar ik vond de klank van de Grand Piano van de FP4 net iets mooier. De hamerslag van de MP5 en de FP7 leek me ook wel wat echter, maar van mij mag die juist wat lichter zijn omdat ik met m'n "orgelvingers" wat sneller kan spelen op een wat lichter FP-4klavier. Niet voor de FP7 gekozen omdat voor mijn gebruik het prijsverschil niet gerechtvaardigd was. En...misschien flauw maar bij twijfel spelen dat soort dingen ook mee... de MP heeft geen Ned. gebruiksaanwijzing. De speakers werden de: Rokit - KRK RP 6

Het is de FP4 geworden. Uiteenkopende modellen geprobeerd: de RD300SX, Korg SP250, GEM KRK800, Roland FP4&7, Kawai MP 5, Yamaha CP33, Kurzweil sp2X en de Yamaha DGX 620.
M'n top 2 was de MP5 en de FP4. MP5 voelt lekker degelijk aan maar ik vond de klank van de Grand Piano van de FP4 net iets mooier. De hamerslag van de MP5 en de FP7 leek me ook wel wat echter, maar van mij mag die juist wat lichter zijn omdat ik met m'n "orgelvingers" wat sneller kan spelen op een wat lichter FP-4klavier. Niet voor de FP7 gekozen omdat voor mijn gebruik het prijsverschil niet gerechtvaardigd was. En...misschien flauw maar bij twijfel spelen dat soort dingen ook mee... de MP heeft geen Ned. gebruiksaanwijzing. De speakers werden de: Rokit - KRK RP 6
Goeie keus.Ik heb de Sp2x gekozen,voor de lichtere toets-klavier(als je vijftig bent geworden),anders was het de MP 5 geweest.

Back