Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

ff een noob vraagje hoor...maar wat doet zo`n potmeter nou precies? Wat is er anders aan een goedkope of dure potmeter? http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiometer Heb al hier naar gegeken, maar daar word ik niet veel wijzer van![]()
waarschijnlijk had ik het beter bij het kopje Zelfbouw, reparatie en onderhoud kunnen neerzetten bedenk ik me nu
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
nou, ik spaar potmeters en het valt me altijd weer op dat de oudjes een stuk
degelijker geconstrueerd zijn
waarschijnlijk als met veel dingen van vroeger, meer gebouwd op duurzaamheid.
Bericht door een moderator:
Doen we dat toch even alsnog?
Misschien ook ten dele omdat de arbeid minder geld kostte. Mensen inhuren voor transistors te matchen is nogal wat werk.De oude instrumenten konden beter worden gemaakt, met betere componenten, omdat er toen relatief meer geld in de muziek industrie omging.
Mag jij eens gokken hoeveel miljoen verlies Kurzweil op de K2000 had gemaakt, en hoe hard analoog omlaag ging toen de DX7 op de markt kwam. En zelfs die DX7 is degelijk gebouwdEr werd toen nog enorm veel winst mee gemaakt
.Dure potmeters zijn goed (beter), goedkope doorgaans niet zo heel goed.
Zo simpel is het gewoon.
Vroeger werden er misschien meer dure potmeters gemaakt, tegenwoordig is er markt voor extreme budget producten en dus ook naar budget potmeters. Vroeger kostte de goedkoopste mengtafel dan ook vele malen meer dan de goedkoopste mengtafel nu. Dat diezelfde mid/high end tafel (om het voorbeeld van de mengtafel maar eens aan te houden) nu 2e hands goedkoper is dan een budgettafel nu is natuurlijk niet te vergelijken. Je koopt een 2e hands BMW 320 van 10 jaar ook veel goedkoper dan een VW Polo nieuw.
Welkom bij de consumptiemaatschappij!!! Waar je genaaid wordt waar je bij staat en je wasmachine het precies 6 jaar 256 dagen en het 4 uur uit houdt!!! Jij wist het niet maar zij wel.........