stelling: oude tegen nieuw

stelling: oude tegen nieuw

• Totaal aantal stemmers
    28
zo kocht m'n neef onlangs een nieuwe basgitaar van ongeveer 1500 euro,
toen hij een andere knop op een van de pots wilde zetten, flubberde
de as van de pot spontaan naar binnen...

ikzelf strip vaak afgedankte versterkers enzo (gebruik de pots voor circuitbending enzo) en mijn bevinding is dat uit oudere versterkers betere
kwaliteit pots komen. voorheen ging ik wel eens pots bij de electroboer
halen, maar dat doe ik niet meer. behalve de hele dure is de kwaliteit
echt niet goed. dan maar liever een oude gebruikte.

potmeters zijn ongeveer de duurste componenten die een schakeling
kan bevatten, waarschijnlijk dat daarop nog bezuinigd kan worden

Wil je het beste, dan zet je DACT stappenschakelaars in je synth. De goedkoopste kost 100,00 euro, maar dan heb je wel kwaliteit.
Attenuator-family.jpg

Wil je het beste, dan zet je DACT stappenschakelaars in je synth. De goedkoopste kost 100,00 euro, maar dan heb je wel kwaliteit.

weet je. dat is zo dom . waarom doen die roland en yamaha en aldie andere fabikanten niet standaart gwoon betere pots in die intrumenten. (hoeft echt niet het allerbeste te zijn).. nou ja het antwoord is dus duidelijk goedkoop is dus duurkoop tegenwoordig. daar ben ik wel overuit. en een instrument uit rond 80 gaat nog langer mee dan een instrument van nu 2004-2008 :smeris:

Dure potmeters zijn goed (beter), goedkope doorgaans niet zo heel goed.

Zo simpel is het gewoon.

Vroeger werden er misschien meer dure potmeters gemaakt, tegenwoordig is er markt voor extreme budget producten en dus ook naar budget potmeters. Vroeger kostte de goedkoopste mengtafel dan ook vele malen meer dan de goedkoopste mengtafel nu. Dat diezelfde mid/high end tafel (om het voorbeeld van de mengtafel maar eens aan te houden) nu 2e hands goedkoper is dan een budgettafel nu is natuurlijk niet te vergelijken. Je koopt een 2e hands BMW 320 van 10 jaar ook veel goedkoper dan een VW Polo nieuw.

idd asje alps inje synth / mixer heb ,..hebje goede en de st5andaard schuiven [ in dr mixers ] die zijn eerder stuk ! punt
:stupid ik hoop dat er alp in zitten [denkt nie ...]
:smeris:

weet je. dat is zo dom . waarom doen die roland en yamaha en aldie andere fabikanten niet standaart gwoon betere pots in die intrumenten. (hoeft echt niet het allerbeste te zijn).

Weet je wat een hyperbool stijlfiguur is?
Wie zet er nu potmeters van 100 euro per stuk in een synth.

:okdan:

Het is nu toch geen groot geheim dat fabrikanten hun produkten niet meer maken met het idee dat het 20-30 jaar lang mee moet gaan. Consumeren is de boodschap, vaak wisselen en nieuw kopen is de boodschap!

Dit is helaas in de meeste gevallen realiteit (uitzonderingen niet inbegrepen :P)

kortom,
koop gewoon geen nieuwe dingen meer, dan lost het probleem zichzelf op.
groeten,
j
yep, laat het kopen van ieder jaar iets nieuws maar over aan knaben die zo ver nog niet zijn .spaart de beurs en het milieu en zorgt ervoor dat je minder hard hoeft te werken en dus meer tijd vrij hebt om muziek te maken.

Juist. En dan kan je er vast wel een van vinden in deze thread.

ik begrijp je niet... ik ben niet zo goed in nederlands maar die link zie ik niet. maak mijn adhd stylefigure rood.

kortom,
koop gewoon geen nieuwe dingen meer, dan lost het probleem zichzelf op.
groeten,
j

idd HULDE ...laten we met zn allen gewoon alle oude vettige troep opkopen en er veel geld voor geven zodat de nieuwe producten ,..
future retro / mfb ...uhh doepfer haha ...voelje m al ...
en bv sherman /jomox enso ...niet meer verkopen
result = dat t zakt ,..ja tog
gebeurt nu al ,...gekken prijzen voor oud spul ...
en bv de nieuwe jomoxen 888/999 die doen helemaal niks ...wel s dat filmpie you tube gezien dat de jomox via "wire less connector zou moeten werken ,.....vette bugs

wat een goed nieuw product was is de andy a6
en evt votyager en eigenlijk aales van studio electronix
vet ok die shit ...duur ja ....hier daar minder
waarom toch
irak ...?

Back