Meer geluiden in synth.

Geoffrey

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

ik ben nog wat nieuw in het hele synth. gebeuren. Ik heb een Roland SH-201 gekocht een tijdje geleden, maar zou er nog wat meer / andere geluiden in willen steken buiten de standaard geluiden. De handleiding maakt me echter niet veel wijzer en google heeft de neiging om me steeds naar pagina's te sturen die gewoon het principe van een Synth. uitleggen.

Heeft iemand een idee waar ik meer geluiden kan afhalen (kan dit eig. wel?). Ik krijg ze dan wel in m'n synth denk ik.

alvast bedankt!

Ik denk dat op de Roland site US wel wat te vinden is.
Maar de SH201 is eigenlijk toch een ideale synth om zelf leren geluiden te maken? Begin anders gewoon met tweaken van bestaande patches om zo gaandeweg te leren welke functies verantwoordelijk zijn voor bepaalde geluiden en effecten.

Ik denk dat op de Roland site US wel wat te vinden is.
Maar de SH201 is eigenlijk toch een ideale synth om zelf leren geluiden te maken? Begin anders gewoon met tweaken van bestaande patches om zo gaandeweg te leren welke functies verantwoordelijk zijn voor bepaalde geluiden en effecten.

Hallo hermax,

bedankt voor de reactie. De SH-201 is zeker een ideale synth om zelf geluiden te maken, maar ik word momenteel een beetje gek van de mogelijkheden. Ik heb vandaag gelukkig een nederlandstalige handleiding toegestuurd gekregen waarin het allemaal wat beter uitgelegd staat. Ik hoop daarmee wat te kunnen doen.

Wat vooral de moeilijkheid is, is dat ik er ook wat klassiekere klanken in wil krijgen. Ik weet dat de SH-201 daar niet echt voor gemaakt is, maar je kan maar proberen toch? Ik vond het net iets te gek om er meteen een 2de bij te kopen (of een digitale piano) die, die klanken kon produceren.

Maar in ieder geval bedankt!

Hmmz, klassieke klanken met een SH-201? Een SH-201 is juist een virtuele analoge synth, en deze zijn in het algemeen nauwelijks in staat om realistische geluiden te maken. Een paar elektrische piano's zul je er wel uit kunnen halen, maar gitaar,realistische strings of piano zal echt niet gaan lukken.

Hmmz, klassieke klanken met een SH-201? Een SH-201 is juist een virtuele analoge synth, en deze zijn in het algemeen nauwelijks in staat om realistische geluiden te maken. Een paar elektrische piano's zul je er wel uit kunnen halen, maar gitaar,realistische strings of piano zal echt niet gaan lukken.

Daar ben ik ook al snel achtergekomen. Net even geprobeerd en zoals je zegt een elektrische piano jup, maar zelfs dat lukt maar net. Hmm okey misschien toch even op zoek naar een stukje om er naast te gebruiken.

Hetgeen je zoekt is een rompler.
Kijk eens naar een 2e handse Roland Jv-1080, JV-2080 enz...Die zou je zo voor een 250- 350 euro's moeten kunnen vinden [ edit: of zelf wat goedkoper nog] - afhankelijk of er een expansion board bij zit Bijv. er is ook een orchestral expansion board. Plus, je haalt er een dijk van een synthesizer mee in huis. JHet verschil tussen de 1080 en 2080 zit hem vooral in de aanwezigheid van een groter display om te programmeren en een extra effectslot.

Hetgeen je zoekt is een rompler.
Kijk eens naar een 2e handse Roland Jv-1080, JV-2080 enz...Die zou je zo voor een 250- 350 euro's moeten kunnen vinden [ edit: of zelf wat goedkoper nog] - afhankelijk of er een expansion board bij zit Bijv. er is ook een orchestral expansion board. Plus, je haalt er een dijk van een synthesizer mee in huis. JHet verschil tussen de 1080 en 2080 zit hem vooral in de aanwezigheid van een groter display om te programmeren en een extra effectslot.

Oké, dat ga ik even bekijken! Heel erg bedankt!

Back