Meer geluiden in synth.

Geoffrey

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

ik ben nog wat nieuw in het hele synth. gebeuren. Ik heb een Roland SH-201 gekocht een tijdje geleden, maar zou er nog wat meer / andere geluiden in willen steken buiten de standaard geluiden. De handleiding maakt me echter niet veel wijzer en google heeft de neiging om me steeds naar pagina's te sturen die gewoon het principe van een Synth. uitleggen.

Heeft iemand een idee waar ik meer geluiden kan afhalen (kan dit eig. wel?). Ik krijg ze dan wel in m'n synth denk ik.

alvast bedankt!

Ik denk dat op de Roland site US wel wat te vinden is.
Maar de SH201 is eigenlijk toch een ideale synth om zelf leren geluiden te maken? Begin anders gewoon met tweaken van bestaande patches om zo gaandeweg te leren welke functies verantwoordelijk zijn voor bepaalde geluiden en effecten.

Ik denk dat op de Roland site US wel wat te vinden is.
Maar de SH201 is eigenlijk toch een ideale synth om zelf leren geluiden te maken? Begin anders gewoon met tweaken van bestaande patches om zo gaandeweg te leren welke functies verantwoordelijk zijn voor bepaalde geluiden en effecten.

Hallo hermax,

bedankt voor de reactie. De SH-201 is zeker een ideale synth om zelf geluiden te maken, maar ik word momenteel een beetje gek van de mogelijkheden. Ik heb vandaag gelukkig een nederlandstalige handleiding toegestuurd gekregen waarin het allemaal wat beter uitgelegd staat. Ik hoop daarmee wat te kunnen doen.

Wat vooral de moeilijkheid is, is dat ik er ook wat klassiekere klanken in wil krijgen. Ik weet dat de SH-201 daar niet echt voor gemaakt is, maar je kan maar proberen toch? Ik vond het net iets te gek om er meteen een 2de bij te kopen (of een digitale piano) die, die klanken kon produceren.

Maar in ieder geval bedankt!