TR-909 vraagje

MARCO2

my soul is my music
Nooit zo gewerkt, maar altijd gedacht dat je de instruments van de 909 via midi aan kon sturen. Volgens de handleiding echter niet...of zie ik iets over het hoofd ?
Patterns wisselen mbv Pr.Change commando's zou wel werken ?

Volgens mij is het precies andersom,
Je kan wel de instrumenten (kick,snare,etc) aansturen(triggeren) via midi (cc), maar pattern wisselen lukt juist niet via midi (cc)
Trigeren werkt zowiezo (geloof me) maar dat pattern wisselen is mij iig nooit gelukt, als jij dat erhens in de handleiding hebt gevonden wil ik wel heel graag weten op welke pag.

Dus instruments via note commandos moet dus lukken..stom dat dat niet vermeld staat. Er wordt wel gesproken over het aansturen van een externe synthesizer( mbv. external instr. op 909)maar niet andersom. Bij het staatje MIDI, op wat voor midi informatie de 909 reageert, staat volgens mij Program Change.

Komt die...
Als je de 909 aanzet druk je eerst op SHUFFLE/FLAM en dan zie je in het schermpje 'n nummer staan, druk dan bijv. op steptoets 9
Je zet nu het midikanaal op 9
Nu druk je op LAST STEP en dan weer op 9. de hele 909 staat nu op midikanaal 9
Als je nu een midikeyboard in de midi-in van de 909 propt en dat midikeyboard op midikanaal 9 noten uitstuurt kan je doormiddel van de toetsen van het keyboard de verschillende sounds/instruments triggeren van de 909.

Maar ff onder ons, dit moet je niet willen jo, je moet de 909 gewoon sync mee laten lopen en lekker de sequencer binne de 909 gebruiken.

haha, ja ik heb altijd begrepen (en zelf zo ook gewerkt)dat het beter is gebruik te maken van de 909 groove. Ik ga binnenkort een live set doen, in m'n eentje, en dan is het misschien net te veel werk om patterns te wisselen.

...en dan is het misschien net te veel werk om patterns te wisselen.

lol, dit meen je toch niet :D Je moet juist wel lekker patterns wisselen op die 909. Gewoon met schilderstape eronder opschrijven waar welke break zit enzo en lekker rammen op dat ding live!!!

lol, dit meen je toch niet :D Je moet juist wel lekker patterns wisselen op die 909. Gewoon met schilderstape eronder opschrijven waar welke break zit enzo en lekker rammen op dat ding live!!!
Ja precies, daarvoor zijn die dingen gemaakt. TB/TR zijn de moeders aller grooveboxen!

Back