Opnemen in fruity

jeetn

Stamgast
Ik wil met mijn controller zelf de noten inspellen in fruity en ik weet dat je dit

kan door record en play te drukken.

Ik vind dit niet zo leuk en overzichtelijk.

Bv in reason of cubase of zo is het duidelijker en speel je in zoveel je wenst en je kunt alles meteen aanpassen.

Kan dit in fruity ook op een betere manier of moet ik er andere soft bijhalen of zo?!

Je hebt verschillende edit manieren. Mischien kun je er ook bij vermelden welke je in reason/cubase overzichtelijk vindt (pianorol/pattern/score enz).

ik begrijp het niet.. in de pianorol kun je toch alles editen?
(slepen, kopieren, quantizen?
Naar welke functie zoek jij dan?

Misschien neem je op in pattern mode, dan kan je niet meer opnemen dan dat de pattern lang is. Als je in Song mode iets opneemt dan kan je spelen tot zover je er patterns in hebt gezet volgens mij. bv:
Je zet in pattern 1 een beat of iets dergelijks die je in de songplay list een aantal malen herhaald.
Selecteer dan pattern 2 en het instrument waarmee je wil opnemen. Daarna druk je op record en play. Dan kan je dat instrument dus opnemen totdat de playlist stopt.

misschien dat het helpt.

Het is zoals Unic bedoeld.Ik neem altijd op in pattern mode en dat lukt niet altijd even vlot.

In song mode dus....dat zal beter gaan.

Ik wou eigenlijk zoals in reason opnemen.inspelen zoveel en zolang je wenst(eventueel in een loopmode).

In fruity lijkt dat niet echt overzichtelijk wat je hebt ingespeeld of ik ken de juiste manieren niet.

maar in songmode zal dit al beter lukken.

Back