elektrovolt
compuphonic
ja fijn weer! bevalt die sequencer een beetje? ik zag dat de ms20m kit al te koop is in nederland, dat is slecht voor mijn gezondheid. ik namelijk te denken om mijn oude ms20 in te ruilen voor een ms20m kit...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Wat wil je er over weten dat is handiger dan alles vertellen![]()

De uitnodiging was niet voor mij bestemd, maar ik neem de gelegenheid graag te baat
Is de SQ1 via USB te syncen met een DAW? Korg is er zwijgzaam over, dus ik veronderstel van niet. Maar misschien heb jij het al even kunnen testen?

Vorige week een prachtige MS10 gescoord die lang op zolder had gestaan. Na wat schoonmaakwerk werkt hij weer helemaal top! Ik twijfelde eerst nog wat aan het gedrag van de envelope generator en dan met name hoe de sustain invloed heeft op de decay als deze bijvoorbeeld het filter moduleert. Las ergens dat iemand anders dit gedrag ook al was opgevallen dus ga er vanuit dat het normaal is.
Hier een crappy filmpje van een heuse ms10 fluit na het schoonmaken van het toetsenbord. Leuke synth!
http://www.youtube.com/watch?v=kBnSDXzy-k0&list=UU2CEU7F9vho-Z7KZk7WHloQ
Laat maar, ik vond het antwoord in de MS-20M draad. Blijkbaar 'Retestrak'. Ik ben benieuwd.
al is de ms20 ook een hele gave synth, één enkele ms10 oscillator klinkt toch een stuk krachtiger heb ik het idee.
m'n ms20 heeft ook een 35 filter, dus tsja, ik weet het niet.
Vorige week een prachtige MS10 gescoord die lang op zolder had gestaan. Na wat schoonmaakwerk werkt hij weer helemaal top! Ik twijfelde eerst nog wat aan het gedrag van de envelope generator en dan met name hoe de sustain invloed heeft op de decay als deze bijvoorbeeld het filter moduleert. Las ergens dat iemand anders dit gedrag ook al was opgevallen dus ga er vanuit dat het normaal is.
Hier een crappy filmpje van een heuse ms10 fluit na het schoonmaken van het toetsenbord. Leuke synth!
http://www.youtube.com/watch?v=kBnSDXzy-k0&list=UU2CEU7F9vho-Z7KZk7WHloQ
Goed gespeeld 
Ben een newbie wat betreft hardware sequencers.Heb onlangs een beatstep gekocht en ben best tevreden over de prijs , kwaliteit en aansluitmogelijkheden.IDaar de beatstep V/oct is mis ik enkel de mogelijkheid om bvb mijn MS20 mini en mijnyamaha CS-5 via cv aan te sturen en daarom lijkt deze korg sq 1 me wel een leuk hebbeding .Ik vraag me enkel af of ik via trigger out van mijn Korg KR 55 de clock van de SQ1 via sync in kan aansturen. iemand een idee of dit mogelijk is ?
m'n ms20 heeft ook een 35 filter, dus tsja, ik weet het niet.
zowel mijn MS10 als 1 van mijn MS20 heeft het 35 filteren ik heb het idee dat mijn MS10 iets dikker/harder/rauwer klinkt dan de MS20. Wellicht hebben ze er iets mee gedaan omdat het een 1 osc synth is om m wat vetter te laten klinken?
Mijn OTA MS20 heeft iig meer bass en is iets smeuiiger. Bovenstaande drummachine killer video is de OTA MS20. Op de IC35 MS20 klinken de drums wat rauwer, maar minder boomy, dus wat meer als een schreeuwende synth en wat minder punch/laag in de kick