De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

ja fijn weer! bevalt die sequencer een beetje? ik zag dat de ms20m kit al te koop is in nederland, dat is slecht voor mijn gezondheid. ik namelijk te denken om mijn oude ms20 in te ruilen voor een ms20m kit...

ja de SQ1 bevalt eigenlijk erg goed. Veel leuke functies in een klein degelijk kastje. De kleine pots zijn natuurlijk wat priegelig maar zitten we stevig. En jammer dat ze het groefje nog steeds geen kleurtje hebben gegeven zodat je beter kan zien in welke stand de pots staan.

Wat wil je er over weten dat is handiger dan alles vertellen :D

In de MS20m kit thread heb ik ook al het een en ander erover beschreven!

Tja je MS20 inruilen. Moet zeggen dat er telkens meer vids op youtube staan met MS20's die te clean zijn en klinken en wel de kit moeten zijn. Valt me ook op dat die mensen filter reso helemaal op 10 kunnen zetten! Dat gaat bij die van mij niet hoor, dan overstuurt de selfosc alles en kan die alleen nog maar piepen en fluiten :D

Het zoeken naar video's van de originele MS20 wordt inderdaad een uitdaging.

Ik wil mijn originele vamelevenie ruilen voor een nieuwe. Ruilen voor een totaal andere synth misschien wel, maar een betere MS20 dan de oude kan ik me niet voorstellen voor wat ik erin zoek.

Vorige week een prachtige MS10 gescoord die lang op zolder had gestaan. Na wat schoonmaakwerk werkt hij weer helemaal top! Ik twijfelde eerst nog wat aan het gedrag van de envelope generator en dan met name hoe de sustain invloed heeft op de decay als deze bijvoorbeeld het filter moduleert. Las ergens dat iemand anders dit gedrag ook al was opgevallen dus ga er vanuit dat het normaal is.

Hier een crappy filmpje van een heuse ms10 fluit na het schoonmaken van het toetsenbord. Leuke synth!

Wat wil je er over weten dat is handiger dan alles vertellen :D

De uitnodiging was niet voor mij bestemd, maar ik neem de gelegenheid graag te baat 8)
Is de SQ1 via USB te syncen met een DAW? Korg is er zwijgzaam over, dus ik veronderstel van niet. Maar misschien heb jij het al even kunnen testen?

De uitnodiging was niet voor mij bestemd, maar ik neem de gelegenheid graag te baat 8)
Is de SQ1 via USB te syncen met een DAW? Korg is er zwijgzaam over, dus ik veronderstel van niet. Maar misschien heb jij het al even kunnen testen?

Laat maar, ik vond het antwoord in de MS-20M draad. Blijkbaar 'Retestrak'. Ik ben benieuwd.

Blijft een lekker ding die MS10. Vond de mijne beter klinken dan mijn MS20. Mooie Matrix 6 ook die er onder staat ;)

Vorige week een prachtige MS10 gescoord die lang op zolder had gestaan. Na wat schoonmaakwerk werkt hij weer helemaal top! Ik twijfelde eerst nog wat aan het gedrag van de envelope generator en dan met name hoe de sustain invloed heeft op de decay als deze bijvoorbeeld het filter moduleert. Las ergens dat iemand anders dit gedrag ook al was opgevallen dus ga er vanuit dat het normaal is.

Hier een crappy filmpje van een heuse ms10 fluit na het schoonmaken van het toetsenbord. Leuke synth!

http://www.youtube.com/watch?v=kBnSDXzy-k0&list=UU2CEU7F9vho-Z7KZk7WHloQ

ik ben benieuwd of mijn oude ms10 ergens bij een forumlid rondzwerft, hij had van die foute nep-hout plakekrs op de zijkanten en een klein stickertje voorop. dat was mijn eerste synth en veel ruiger dan mijn huidige ms10.

al is de ms20 ook een hele gave synth, één enkele ms10 oscillator klinkt toch een stuk krachtiger heb ik het idee.

Laat maar, ik vond het antwoord in de MS-20M draad. Blijkbaar 'Retestrak'. Ik ben benieuwd.

Yep, zelf ook getest en werkt prima! Ik heb berichten glezen over dat de SQ1 niet gesynct kan worden aan midi clock EN via dezelfde USB aansluiting een VST aansturen. Dit heb ik zelf nog niet getest maar was ook niet zo snel van plan een softsynth aan te sturen met de SQ1

al is de ms20 ook een hele gave synth, één enkele ms10 oscillator klinkt toch een stuk krachtiger heb ik het idee.

Dat is dan toch dat 35ic filter, lijkt me. De VCO's zijn identiek.

Ik heb hetzelfde trouwens. Vind een 35ic MS-10 echt heel vet.
De reden dat ik met synths ben gaan werken! (Heb geen 10, wel een 20. Maar ja, dat verhaal hierboven...)

Ben een newbie wat betreft hardware sequencers.Heb onlangs een beatstep gekocht en ben best tevreden over de prijs , kwaliteit en aansluitmogelijkheden.IDaar de beatstep V/oct is mis ik enkel de mogelijkheid om bvb mijn MS20 mini en mijnyamaha CS-5 via cv aan te sturen en daarom lijkt deze korg sq 1 me wel een leuk hebbeding .Ik vraag me enkel af of ik via trigger out van mijn Korg KR 55 de clock van de SQ1 via sync in kan aansturen. iemand een idee of dit mogelijk is ?

m'n ms20 heeft ook een 35 filter, dus tsja, ik weet het niet.

zowel mijn MS10 als 1 van mijn MS20 heeft het 35 filteren ik heb het idee dat mijn MS10 iets dikker/harder/rauwer klinkt dan de MS20. Wellicht hebben ze er iets mee gedaan omdat het een 1 osc synth is om m wat vetter te laten klinken?

Mijn OTA MS20 heeft iig meer bass en is iets smeuiiger. Bovenstaande drummachine killer video is de OTA MS20. Op de IC35 MS20 klinken de drums wat rauwer, maar minder boomy, dus wat meer als een schreeuwende synth en wat minder punch/laag in de kick

http://www.youtube.com/watch?v=kBnSDXzy-k0&list=UU2CEU7F9vho-Z7KZk7WHloQ

Zo dan, virutoos :D Goed gespeeld :okdan:

De Sustain is idd raar op de MS familie, kan het niet echt uitleggen, maar die reageert anders dan je verwacht.

Mooi geluid overigens! Aangezien dit de grote MS thread is; waar blijven de settings van deze mooie fluit ;)

Ben een newbie wat betreft hardware sequencers.Heb onlangs een beatstep gekocht en ben best tevreden over de prijs , kwaliteit en aansluitmogelijkheden.IDaar de beatstep V/oct is mis ik enkel de mogelijkheid om bvb mijn MS20 mini en mijnyamaha CS-5 via cv aan te sturen en daarom lijkt deze korg sq 1 me wel een leuk hebbeding .Ik vraag me enkel af of ik via trigger out van mijn Korg KR 55 de clock van de SQ1 via sync in kan aansturen. iemand een idee of dit mogelijk is ?

En nu dit weekend met 10% korting (BAXSHOP10) maar 90€ bij bax. Geen geld, ik heb er vorige week 110 voor betaald!

m'n ms20 heeft ook een 35 filter, dus tsja, ik weet het niet.

zowel mijn MS10 als 1 van mijn MS20 heeft het 35 filteren ik heb het idee dat mijn MS10 iets dikker/harder/rauwer klinkt dan de MS20. Wellicht hebben ze er iets mee gedaan omdat het een 1 osc synth is om m wat vetter te laten klinken?

Mijn OTA MS20 heeft iig meer bass en is iets smeuiiger. Bovenstaande drummachine killer video is de OTA MS20. Op de IC35 MS20 klinken de drums wat rauwer, maar minder boomy, dus wat meer als een schreeuwende synth en wat minder punch/laag in de kick

Kijk dit is interessante informatie.

Ik denk dan eerder dat het verschil in de filter sectie zit. Bij een MS-20 word het signaal eerst door een HPF gestuurd, dit moet dan eigenlijk wel invloed hebben op het geluid, ook als je peak op nul hebt en cutoff open.
VCO-1 uit de 20 is echt identiek aan de VCO van de 10 en het LPF deel van beide is ook hetzelfde.

Als mijn 20 weer eens open is zal ik het HPF eens helemaal omzeilen en kijken of het een merkbaar verschil maakt.

Jazeker die kan rechtstreeks in de MS trig in en ook in de trig in van de CS-5 . Ik wou enkel weten of het mogelijk was om de trigger out aan te sluiten op de sync in van de SQ1. er zijn veel aansluitmogelijkheden te bekijken via You Tube maar als het over de sync in en out gaat lijkt het of deze enkel zijn bedoelt voor volca en monotribe . bedankt voor je antwoord en de tip over korting van 10 %, zal het straks zelf wel even testen want ga er ééntje oppikken bij BAX
hier alvast een video met een yamaha CS- 10 :)
http://youtu.be/Gg-MasYl4kg

Back