De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Zo te lezen werkt het prima. Op GS vertelt iemand dat hij dmv de KR55 naar sync in op de monotribe SWING kan toepassen op monotribe/SQ1. Als de monotribe te syncen is aan de KR-55m, dan de SQ1 ook lijkt me!

I've actually applied swing to my Monotribe with an old Korg KR-55 drum machine by just running the 1/8th-note trigger pulse out from the KR-55 into the Monotribe's sync in and adjusting swing on the KR-55.

https://www.gearslutz.com/board/ele...duction/981493-new-korg-sq-1-sequencer-4.html

Als de SQ1 gesynct wordt aan midiclock dan werkt de USB midi out naar een VST inderdaad niet. Dat is wel een beetje vreemd van Korg. De normale midi output werkt dan wel, maar om nu de SQ1 als masterclock te gebruiken gaat weer een beetje te ver :)

Jammer, ik hoop dat Korg dit fixt in een toekomstige update!

sequencer synct perfect aan midiclock van mijn DAW via usb , eindelijk een goedkope oplossing om de CS-5 te sequencen :halleluja
En de KR55 trig out naar SQ1 sync in werkt ook enkel jammer dat midi clock dan niet werkt ,
ach je kan niet alles willen voor deze prijs

sequencer synct perfect aan midiclock van mijn DAW via usb , eindelijk een goedkope oplossing om de CS-5 te sequencen :halleluja
En de KR55 trig out naar SQ1 sync in werkt ook enkel jammer dat midi clock dan niet werkt ,
ach je kan niet alles willen voor deze prijs

Heb je het al andersom geprobeerd of heeft de KR55 geen trig in?

Goed nieuws, iedereen aan de sequencers :okdan:

Hoe werkt hij als CV/Gate interface? Kan dat, gewoon direct noten doorsturen?

Hoe werkt hij als CV/Gate interface? Kan dat, gewoon direct noten doorsturen?

Dat werkt als een tierelier! Ideaal met verschillende voltage settings voor zowel Moog, Roland, Korg als Yamaha en met de verschillende gate polariteiten werkt dat dus prima.
Ook de minor/major/lineair/chromatic modi werken erg handig. Geen gekut meer om precies een C te krijgen:D

Ook de minor/major/lineair/chromatic modi werken erg handig. Geen gekut meer om precies een C te krijgen:D

Scaling is natuurlijk super handig voor VCO's. Voor veel andere zaken heb ik juist liever traploze control.
In die tussenstukjes kunnen zulke interessante dingen gebeuren als je b.v. een delay, flanger, etc. CVt.

https://soundcloud.com/pwm/pwms-random-noise-generator-in-progress

Neen de KR55 heeft jammer genoeg geen trig in .op uitzondering van de yamaha heb ik enkel synths die werken met V/oct Heb ook een KR55 B die gemod is met din sync die reageert wel op midi clock via een Kenton pro solo. ook wanneer ik hem via deze weg aansluit op de arturia beatstep en deze synct dan wel via usb aan midiclock , daarom vind ik het wel een beetje jammer . moet ééns uittesten of dat bij de sq 1 ook werkt (wslk wel) maar wou de gewone KR55 (zonder mod) op die manier ook wel kunnen gebruiken
de beatstep is eigenlijk net dat ietsje beter maar die heeft dan weer niet de mogelijkheid om naar cv Hz/ volt te switchen

Ik zie dat de SQ-1 allleen op batterijen en met USB gebruikt kan worden.

Betekent dat dat je 'm met zo'n ding toch gewoon in het stopcontact kunt stoppen ? (En dan natuurlijk zónder dat -ie dan meteen naar de filistijnen gaat :P)

*

Attachments

• USB.png
    USB.png
    141,1 KB · Bekeken: 131
Heb nu een paar keer met de SQ1 gespeeld en ik moet zeggen dat het best een inspirerend en super makkelijk bakje is.
M'n MS-20 stond al een tijdje in de kast, maar is nu veel makkelijker te integreren met m'n eurorack spul.

Batterijen zijn trouwens wel erg snel leeg, dus dat wordt inderdaad zoeken naar een usb adapter.

Back