De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Ja die dingen kan je volgens mij overal kopen tegenwoordig. Zie dat ze meeste 1000/2000mA geven dat lijkt me voldoende voor de SQ1 aangezien deze op 2 AA batterijen werkt.

Als ik er 1 moest kopen zou ik voor de meest slanke gaan met een aansluiting op de bovenkant, dat is voor mij het handigste met alle adapter stkker blokken hier :(

Beetje pauper dat ze zo een plug er niet gewoon bijdoen....

haha :D Idd, gierig van Korg! Er zit niet eens een USN kabel bij!

Als ik er 1 moest kopen zou ik voor de meest slanke gaan met een aansluiting op de bovenkant, dat is voor mij het handigste met alle adapter stkker blokken hier :(

Veel kleiner dan dit ga je ze niet vinden denk ik :)

sku_48615_2.jpg

haha :D Idd, gierig van Korg! Er zit niet eens een USN kabel bij!

*

Ik zou zelf dan weer niet blij zijn om ook voor een meegeleverde USN kabel te moeten betalen. Ik heb niets waar een USN kabel in kan.

Ik kreeg gisteren een Korg Tuner/Metronoom binnen, en daar zaten de twee AAA batterijen die erin moeten bij. Ook een zinloze actie: de batterijen waren helemaal leeg :?!

Vandaag is ook mijn SQ-1 aangekomen. Verbazingwekkend stevige behuizing.

Weet iemand welke betaalbare, niet te grote knoppen op de potmeters gezet kunnen worden? Daarmee zou de bediening een stuk prettiger kunnen worden.

Ik zit te denken aan iets in deze richting http://www.deradiobeurs.nl/webwinkel/componenten/potmeters/articledetail/100030015 Ik heb niet zo'n stukje gereedschap waarmee de diameter van de as nauwkeurig gemeten kan worden.

Prijzen schommelingen bij Bax word er niet goed van !!! jij betaalde er 110 euro voor , vorige week zelf 99 betaald en nu staat hij te koop voor 119 euro op hun site :?
vind ik persoonlijk een beetje overdreven

dat vind ik ook nogal raar. Vorige week heb ik met ze gebeld, maar de levertijd was onbekend. nu zijn ze op voorraad en opeens een stuk duurder.

Vandaag is ook mijn SQ-1 aangekomen. Verbazingwekkend stevige behuizing.

Weet iemand welke betaalbare, niet te grote knoppen op de potmeters gezet kunnen worden? Daarmee zou de bediening een stuk prettiger kunnen worden.

Ik zit te denken aan iets in deze richting http://www.deradiobeurs.nl/webwinkel/componenten/potmeters/articledetail/100030015 Ik heb niet zo'n stukje gereedschap waarmee de diameter van de as nauwkeurig gemeten kan worden.

Knoppen zijn meestal tbv 6 of 6,35 mm assen.
Voor dit werk heb je een knoppen met O-shaft nodig, niet met D-shaft.
Kom anders even langs met dje Sq-1, meten we het op met een caliper.

Grtz,
J

Knoppen zijn meestal tbv 6 of 6,35 mm assen.
Voor dit werk heb je een knoppen met O-shaft nodig, niet met D-shaft.
Kom anders even langs met dje Sq-1, meten we het op met een caliper.

Grtz,
J

Ha Joost, leuk doen we even een :koffie:

Ik heb de SQ nu nog thuis liggen maar doe 'm morgen in de tas. Ik pb je nog even.

Ik heb de SQ-1 ook binnen, leuk spul! Het geeft toch weer een andere dimensie aan de MS-20 en Monotribe.
Het niet kunnen instellen van een root-note / niet kunnen transponeren is wel mijn grootste klacht.
Hoewel daar wel om heen te werken is, is het in een live-situatie niet ideaal.

Ha Joost, leuk doen we even een :koffie:

Ik heb de SQ nu nog thuis liggen maar doe 'm morgen in de tas. Ik pb je nog even.

Hou ons op de hoogte mocht je goed knoppen hebben gevonden!
Wellicht interessant om erop te zetten, alhoewel ik de feedback van de leds onder de pots toch ook wel erg fijn vind werken!

Als je geen little bits spul hebt, is die little bits uitgang dan wel nog ergens anders voor te gebruiken? Ik kan nergens specificaties vinden wat er nu precies uitgestuurd wordt via die uitgang. Iemand een idee?

Vorige week een prachtige MS10 gescoord die lang op zolder had gestaan. Na wat schoonmaakwerk werkt hij weer helemaal top! Ik twijfelde eerst nog wat aan het gedrag van de envelope generator en dan met name hoe de sustain invloed heeft op de decay als deze bijvoorbeeld het filter moduleert. Las ergens dat iemand anders dit gedrag ook al was opgevallen dus ga er vanuit dat het normaal is.

Hier een crappy filmpje van een heuse ms10 fluit na het schoonmaken van het toetsenbord. Leuke synth!

http://www.youtube.com/watch?v=kBnSDXzy-k0&list=UU2CEU7F9vho-Z7KZk7WHloQ

Heuj, coole patch!

Als je geen little bits spul hebt, is die little bits uitgang dan wel nog ergens anders voor te gebruiken? Ik kan nergens specificaties vinden wat er nu precies uitgestuurd wordt via die uitgang. Iemand een idee?

Multimeter erop zetten?

Zou ik doen als ik een SQ-1 zou hebben... :D
Maar als iemands met een SQ-1 dat zou willen doen dan ben ik wel benieuwd naar het resultaat!

Back