De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

gearzucht schijnt tegenwoordig goed te behandelen te zijn.
echt ervan genezen is vooralsnog onmogelijk gebleken, helaas...

die MS-03 is mooi ook. zoiets kan ik wel gebruiken voor mijn gitaar.

net iets meer mogelijkheden dan de ESP van de MS-20.

ik had vroeger een Korg X-911. veel functies lijken hetzelfde als die van de MS-03..

Ik gebruik de Korg X911 nog regelmatig. (de anayzer uit de ms20 overigens ook).
Er fijn dingetje voor gitaar vind ik.
Binnen mijn muzieksmaak tenminste...want ik kan me voorstellen dat een fusion of jazzgitarist of gitarist binnen wat voor andere stroming dan ook, er niks aan vindt.

Ik gebruik de Korg X911 nog regelmatig. (de anayzer uit de ms20 overigens ook).
Er fijn dingetje voor gitaar vind ik.
Binnen mijn muzieksmaak tenminste...want ik kan me voorstellen dat een fusion of jazzgitarist of gitarist binnen wat voor andere stroming dan ook, er niks aan vindt.

voor fusion en jazz best geschikt hoor!

je kan zoieozo het geluid van een van de grootste fusion-jazz gitaristen behoorlijk goed mee benaderen, namelijk:

Pat Metheny met z'n emotie-jank-synth-solo's'!

je kan nutuulk ook met een select groepje mensen (personen die baat hebben bij de immer stijgende prijs der MS-en) zo nu en dan een MS-xx te koop zetten voor een fixe boven gemiddelde prijs en na een paar dagen ":verkoght:" in de thread knallen... niemand die kan controleren of het ook daadwerkelijk zo is zodat alle schapen denken dat het ook daadwerkelijk voor die prijs verkocht gaat/kan worden... et voila, kassa ende up up and away...

Ja hij noemt zich Spellbound, maar Kill-Joy had ook gekund. :D

over MS-20 en waarde:

ik zou eigenlijk heel graag enkele van die zwarte sobere knoppen willen vervangen door veel meer kleurrijke knoppen. mijn eigen vrolijke draai aan de MS-20 geven.

die orginele knoppen kan ik verkopen aan de plaatselijke synth-reparateur. en voor dat geld mooie nieuwe gekleurde kopen.

is dit niet slim om te doen? maakt dat de Korg MS-20 meteen een stuk minder waard (euroos)?

ik zou eigenlijk heel graag enkele van die zwarte sobere knoppen willen vervangen door veel meer kleurrijke knoppen. mijn eigen vrolijke draai aan de MS-20 geven.die orginele knoppen kan ik verkopen aan de plaatselijke synth-reparateur. en voor dat geld mooie nieuwe gekleurde kopen.is dit niet slim om te doen? maakt dat de Korg MS-20 meteen een stuk minder waard (euroos)?

Naar ik weet zijn toetsen voor de Korg MS zeer moeilijk te vinden. Op ebay verkopen ze alleen wat zwarte. Vintage planet heeft ze ook niet meer. Ze zitten nog wel in een ander merk, maar ja welke.

Ach je hebt de synth toch gevonden. Als je alleen de toetsen al los zou verkopen zou je al vette winst maken.

over MS-20 en waarde:

ik zou eigenlijk heel graag enkele van die zwarte sobere knoppen willen vervangen door veel meer kleurrijke knoppen. mijn eigen vrolijke draai aan de MS-20 geven.

die orginele knoppen kan ik verkopen aan de plaatselijke synth-reparateur. en voor dat geld mooie nieuwe gekleurde kopen.

is dit niet slim om te doen? maakt dat de Korg MS-20 meteen een stuk minder waard (euroos)?

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als je de knoppen zo nodig wilt vervangen zou ik de originele er zeker bij houden. Voor mij zou zo'n gekleurde flipperkast niet hoeven en waarschijnlijk denken er veel meer zo over. De kans bestaat dus dat je er dan inderdaad minder voor zou vangen als je hem wegdoet. En wat leveren die knoppen je nou eigenlijk op?

Heb je eigenlijk al wat met je MS-50 kunnen spelen? Eerste indrukken?

Van de week liep ik wat te rommelen met mijn 606, die via de trigger uitgang de SQ-10 aanstuurde en daarmee de MS-50. Man, wat klinkt dat toch lekker.... Super simpele loop van 16 noten en met rij C stuurde ik het filter aan. Die knoppen van rij C kan je natuurlijk "live" beinvloeden om hier en daar wat accenten te geven. Verengalmpje over de MS-50 en het klinkt al bijna als een track :halleluja

is er niet een zelf te bouwen DIY schema voor een soortgelijke sequenser zoals de SQ-10?

gearzucht schijnt tegenwoordig goed te behandelen te zijn.
echt ervan genezen is vooralsnog onmogelijk gebleken, helaas...

nou ik ben redelijk goed genezen in elk geval :biertje:

En of andere duitser heeft zijn MS-20 van een houten kast voorzien. Het leek net een gekrompen PS-3100, maar wel mooi vond ik. Die gast het ook een door Bob Moog gemodde prodigy staan met een persoonlijke groet van Bob.

ik vind de korg MS-20 wel een beetje sober met al dat depri-zwart...

een beetje kleur zou mij wel vrolijker maken en vast ongelofelijk inspireren!
de org. knoppen kan ik houden of verkopen...maar de Korg verkoop ik toch nooit. en wie weet is ie over 10 jaar echt niet veel meer waard.
dan is audio-software al weer mijlen verder ontwikkeld...

misschien kan je dan ook foto van een synth maken... inladen in bepaalde software en hopla! een werkend software model van de synth!

ik vind de korg MS-20 wel een beetje sober met al dat depri-zwart...
alsof een poly-800, die wel allerlei kleurtjes heeft, zo inspireerd... wat belabbert editten is dat zeg...
En of andere duitser heeft zijn MS-20 van een houten kast voorzien.
daar staan ze bekend om idd... voorzien van kisten, of soms helemaal niet eens...
nou ik ben redelijk goed genezen in elk geval :biertje:
proost :mega:

En hier mijn nieuwe MS-20 met kleurtjes!

kostte wel een hoop verschillende verfpotjes..en een hoop geklieder...maar nu kan de kermis-herrie beginnen!

(is meer om een idee te krijgen hoe het er uit kan zien..dit vind ik net weer teveel van het goede)

Attachments

• MS-20Color.jpg
    MS-20Color.jpg
    877,2 KB · Bekeken: 98
is er niet een zelf te bouwen DIY schema voor een soortgelijke sequenser zoals de SQ-10?

Je zou 3 "baby 10" sequencers kunnen maken, die aansturen met een 555 clock.......evt nog een AND poortje om individeuele triggers te krijgen. Ben je al een heel eind.
Behuizing, alle electronica en potmeters etc kosten bij elkaar nog geen 100,-

Het zit in m'n hoofd, maar het komt helaas niet uit m'n vingers.

En hier mijn nieuwe MS-20 met kleurtjes!

kostte wel een hoop verschillende verfpotjes..en een hoop geklieder...maar nu kan de kermis-herrie beginnen!

(is meer om een idee te krijgen hoe het er uit kan zien..dit vind ik net weer teveel van het goede)

Je bent de momentary switch vergeten (onder het mod wheel).

En verder, euh ja........ over smaak valt niet te twisten ;)

Back