De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

anders dan er lekker naar staan te geilen is een SQ-10 eigenlijk niet bijzonder, t'iz maar om mee te sequencen (en niet eens handig) dus dat kan net zo goed op een goedkopere manier...

ik moest ook lachen toen ik las je dat je hem kon gebruiken als geheugen opslag...
joepie!!! voor 1 preset een heel apparaat opofferen... het is echt geweldig mike! 8D

Je bent de momentary switch vergeten (onder het mod wheel).

En verder, euh ja........ over smaak valt niet te twisten ;)

oh ja, dat knopje...........

die wordt tepel-roze!

En hier mijn nieuwe MS-20 met kleurtjes!

kostte wel een hoop verschillende verfpotjes..en een hoop geklieder...maar nu kan de kermis-herrie beginnen!

(is meer om een idee te krijgen hoe het er uit kan zien..dit vind ik net weer teveel van het goede)

Het is mss makelijker om er gekleurde kabeltjes voor te kopen :eureka:
Hoef je de originele dopjes ook niet weg te doen

Of stickertjes maken voor op de dopjes zodat je ze er nog af kunt doen als je van gedacht verandert.

Kzal nog eens ff wat picjes posten van de mijne voor de sfeer...

Ik heb hem trouwens vandaag en gisteren een dikke schoonmaakbeurt gegeven: roest van de jacks, dopjes gekuist en alle toetsen zijn eruit geweest om het stof eraf te krabben :P

En nu trug muziek gaan maken

Attachments

• DSCN5917.jpg
    DSCN5917.jpg
    144 KB · Bekeken: 115
  • DSCN5916.jpg
    DSCN5916.jpg
    159,8 KB · Bekeken: 106
  • DSCN5915.jpg
    DSCN5915.jpg
    121,2 KB · Bekeken: 118
Kzal nog eens ff wat picjes posten van de mijne voor de sfeer...

Ik heb hem trouwens vandaag en gisteren een dikke schoonmaakbeurt gegeven: roest van de jacks, dopjes gekuist en alle toetsen zijn eruit geweest om het stof eraf te krabben :P

En nu trug muziek gaan maken

tip om knoppen perfect en hel gemakkelijk schoon te krijgen:

flink onderspuiten met Dasty (alleen te koop bij de Wibra) en even laten weken. dan onder de hete kraan afspoelen en zo schoon als nieuw!

Ik heb ze gewoon in een sok in warm water gedaan, ze zijn idd niet perfect netjes maar het meeste is er wel af.
Ik heb wel de indruk dat je moet oppassen met dat streepje verf als je heet water gebruikt; als je daar met je nagel overheen gaat om iets proper te maken komt er wel een beetje af. heb ik dan ook maar 1 keer gedaan :P
kga tvolgende keer eens met die Dasty proberen ;)

wat zou er gebeuren als je een microfoon aansluit op de external signal processor IN en dan de envelope OUT naar de control IN van de VCA module en dan de white noise bij de VCA IN en de OUT naar de LPF in en de external signal processor trigger OUT naar de (normale) trigger IN en de pink noise OUT naar de S&H IN en de MG OUT op de S&H clock IN en de S&H out op de HPF IN...

wat zou er gebeuren als je een microfoon aansluit op de external signal processor IN en dan de envelope OUT naar de control IN van de VCA module en dan de white noise bij de VCA IN en de OUT naar de LPF in en de external signal processor trigger OUT naar de (normale) trigger IN en de pink noise OUT naar de S&H IN en de MG OUT op de S&H clock IN en de S&H out op de HPF IN...
Dit *D

Attachments

• 01.mp3
    236,7 KB · Bekeken: 139
nee hoor, ik heb de resso opengedraait van de hpf.
Ik hoorde de osc niet. Damn, natuurlijk, ik had het keyboard nog niet aangeraakt. Te snel geweest :P
Er komt een ander sampletje...

Met 2 VCO's Saw 32' en Ring 8' (denk ik, kheb maar snel iets genomen dat goed klonk) en resso op 9 bij de filters
Nu zijn we wel freaky bezig hoor :P

Attachments

• 02.mp3
    236,7 KB · Bekeken: 112
wat overigens ook geinig is is de ENV out op de LPF zetten en de ENV INVERSE op de HPF, je moet de boel een beetje finetunen maar het kan stem achtige sounds opleveren... "AAAAAAAAAAAIII" en "JAAAAAAAAAA" :L
ik heb dit al eens 15 jaar geleden gemaakt... heb nog wel ergens een voorbeeldje geloof ik...

je kan ook de trigger van de mic weglaten en gewoon via het toetsenbord spelen.
de trigger out naar de S&H clock in...

geeft bij elke noot weer een ander filter....

wat overigens ook geinig is is de ENV out op de LPF zetten en de ENV INVERSE op de HPF, je moet de boel een beetje finetunen maar het kan stem achtige sounds opleveren... "AAAAAAAAAAAIII" en "JAAAAAAAAAA" :L
ik heb dit al eens 15 jaar geleden gemaakt... heb nog wel ergens een voorbeeldje geloof ik...

welke ENV out?

die van de ESP? die heeft geen rev out ...wel EG2

je kan de S&H ook gebruiken om de 2e OSC aan te sturen qua CV... zo krijg je een soort van "chase"... steeds als je een toets indrukt hoor je de eerder gespeelde noot op VCO-2... uiteraard moet je wel even zorgen dat de S&H pas een gate krijgt bij het loslaten van de toets, dus je moet het trigger signaal omdraaien... ik deed dat destijd middels een extern zelfbouw kastje (waar dus een inverter op zat)

yup idd... dat zijn leuke dingen... je kan de S&H ook gebruiken om de 2e OSC aan te sturen qua CV... zo krijg je een soort van "chase"... steeds als je een toets indrukt hoor je de eerder gespeelde noot op VCO-2
Hoé doe je dat? :frons:

Back