De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Nee precies andersom, volt per octaaf is een verdubbeling van je freqeuntie per volt, dus expentioneel.

is het daarom ok minder stabiel in de hoge tonen door dat de punten (tonen) daar dichter op elkaar zitten bij exponentieel.

Sorry, maar m'n links worden verknipt:

createdigitalmusic.com/2013/02/hands-on-with-korg-ms-20-mini-exclusive-review-qa-images-video/

createdigitalmusic.com/2013/02/tested-ms-20-mini-versus-original-ms-20-in-the-studio-discussion-audio-photos/

MIDI ontvangen op MS kan dus bv via kento Pro Solo mk2 die ik daarvoor in gedachte heb
maar hoe een MIDI Out te cre-eren op de MS?

bestaat er een converter die MS Keyboard CV en Trig Out om kan zetten naar MIDI?

In Eurorack formaat:
Harvestman English Tear
Expert Sleepers Disting kan CV op de juiste manier omzetten, maar volgens mij de gate niet.

Snap niet waarom je dat zou willen; als je tofh al een midi naar cv converter hebt waarom kies je dan niet om de andere apparatuur die je, in deze gedachte ook wil besturen vanaf de ms, niet ook via midi bespeelt. Je koopt op de MP voor een paar tientjes en midi-klavier. Het vooroorlogse klavier van de ms'en heeft alleen maar nadelen. Ook stuurt de ms de cv en gate niet één op één uit van wat ie op de cv en gate- in's ontvangt.

MIDI ontvangen op MS kan dus bv via kento Pro Solo mk2 die ik daarvoor in gedachte heb
maar hoe een MIDI Out te cre-eren op de MS?

bestaat er een converter die MS Keyboard CV en Trig Out om kan zetten naar MIDI?

begrijp niet helemaal waarom je dit zou willen, maar de MS-20 mini heeft een midi ingang & heeft een USB out waar volgens mij midi uit komt.
Vanaf de klassieke MS-20 lijkt me dit zonder grondige verbouwing vrij kansloos.
Evt. zijn er de volgende oplossingen denkbaar:

- Pitch midi converter
- CV naar midi interfaces:
http://www.doepfer.de/a192.htm (volgens mij alleen met oct/V dus niet met Hz/V)
http://www.doepfer.de/a1922.htm

In Eurorack formaat:
Harvestman English Tear
Expert Sleepers Disting kan CV op de juiste manier omzetten, maar volgens mij de gate niet.

Oh ja, dit moet dan ook nog naar midi... Dan is denk ik een Disting in combinatie met 1 van die Doepfer modules de "goedkoopste" oplossing als je het echt persé zou willen. Of het dan ook accuraat is, is weer een tweede...

English Tear zou wellicht een goede optie zijn.
waarom zou ik naar MIDI Out willen??? waarom niet, men wil toch kunnen recorden wat men op de synth speelt!
en dan niet alleen audio want ik moet de note data kunnen editen. dat is het idee
ms20 mini vind ik al helemaal niet interessant.

Een kant en klare oplossing ken ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik meen me te herinneren dat Doepfer wel kastjes/DIY achtige units heeft die CV en gate signalen om kunnen zetten naar midi.
Ik voorzie overigens wel lastigheden, want een MS (is mijn ervaring) is niet de meest stabiele synth, en de Hertz/volt standaard is ook niet de meest handige standaard.

Om nog maar even verder te brainstormen:
Als je een (klein) midiklavier gebruikt vlak bij jouw MS, dan kan je dat klavier ook aftertouch en velocity signalen laten genereren en daarmee andere CV inputs van de MS besturen. Deze kan je ook gewoon in je DAW opnemen en later editten.
Erg leuk hoor:)

In ieder geval: Succes met de missie.

kom net The Harvestman English Tear tegen, heeft iemand daar ervaring mee in deze kwestie?

dan zou bv in combinatie met Doepfer 192-2 MIDI < > CV/Gate vanuit DAW MS kunnen aansturen en uitlezen

Back