Disco dance bass

Derjano

Ouwe rot
Waarschijnlijk al eens voorbijgekomen maar met zoeken kom ik niet echt tot een resultaat.
Welke plugins of hardware etc zijn eigenlijk het best om eens een lekkere vette disco bass te maken of een dance bass zoals je die in producties hoort.
Op 1 of andere manier vind ik mijn bassen nooit zo lekker klinken die ik gebruik.
Kortom hoe maak je dit soort lekkere bass geluiden.

Groet

Avec un Moog

Maar als het om hele specifieke bassen gaat kun je beter wat voorbeelden geven, het Moog-antwoord is een soort joker die je altijd kunt inzetten.

Of als je alle honken af wilt dekken: Bootsy Collins!

Bootsy-Cover.JPG

om eens een lekkere vette disco bass te maken of een dance bass zoals je die in producties hoort.

Da's allemaal leuk en aardig, maar welke producties? Er zijn een dozijn geluidjes goed voor dit spul, maar een voorbeeldje op Youtube of mp3 zou erg welkom zijn :)

Volgens mij maakte ze veel gebruik van de Delay Lama.

Met je ION moet je een heel eind komen.
Wat ze zeggen over de filter envelope.
En de ION heeft ook een Moog achtig filterke.

De jaren 70?

Ik dacht dat ze toen alleen maar joints rookten en naar The Doors luisterden :D

denk dat ie zoiets bedoelt als in deze track qua bass
http://www.youtube.com/watch?v=D4-PcMSxrUA
wat overigens natuurlijk gewoon gesampled is :D en een basgitaar is....
of zou je zoiets ook met synths kunnen maken?

ps: excuus voor de cheesy track als voorbeeld ( al vindt ik m nieteens zo slecht :D )

ow trouwens, kwam deze nog tegen, vond t ook wel een leuke bassline ;P.... vanaf een minuutje :P
http://www.youtube.com/watch?v=H1CxYwLkRhA
klinkt weer lekker bekend :P.... tra la la but you :P....

Laatst gewijzigd:
De trilogy van spectrasonics ...

(Wordt ook gebruikt door Armin van Buuren)

Trilogy is er zeker geschikt voor.
Maar een basgitaar emulator ook. Zoals Broomstick bass. Eventueel klein beetje distortion er op, of dubbelen met een saw bas (dat kan direct in trilogy), en dan kom je wel in de buurt.

(Wordt ook gebruikt door Armin van Buuren)

Na und? Even los van de persoon zelf, maar ik vind dit een loos argument. Product X aanbevelen omdat Persoon Y het ook gebruikt.

Back