problemen met bulk dump op Virus C

barend

Ouwe rot
misschien kunnen jullie mij hiermee helpen. Ik ben al een uur aan het pielen en ik kom er niet uit. Ik heb wel vaker dumps gemaakt maar nog nooit met de virus c.

Ik heb in mijn sequens programma (Nuendo) de midifile van een soundset op een midispoor geimporteerd (en natuurlijk hetzelde midikanaal geselecteerd). Vervolgens speel ik deze af. Je ziet nu de meter van het Nuendo spoor uitslaan, en op de virus verschijnt 'SE' voor het geluid waar hij op dat moment op staat (hij geeft echter geen bericht dat er iets wordt ontvangen). Maar vervolgens staan er nog gewoon de oude geluiden in. En een keer had hij alleen de eerste 10 geluiden van bank B veranderd. De midi out van de computer zit gewoon op de midi in van de virus.
Ik heb ook al verschillende banken geprobeerd maar het is overal hetzelfde.

Moet ik in Virus nog iets doen nadat ik gedumpt heb. Of wat doe ik fout?

Waarom doe je dit niet met de virus sounddiver? Werkt hier altijd prima.

idd, der zijn nog enkele andere tools voor de virus c,
moet het effe opzoeken... 'k gebruik zelf ook sounddiver,
of anders MidiQuest?

ik had het er al met Barend over gehad dat ik vorig jaar hetzelfde probleem had met m'n virus C. Het lukte uiteindelijk wel met Sounddiver maar die crashte om de haverklap. Mischien dat iemand even stap voor stap de oldskool manier uit wilt leggen.....?

Ik heb net ook even de Sounddiver geinstalleerd en geprobeerd, maar hier lukt het ook niet mee.
Als ik geluidsets die ik in sounddiver heb geimporteerd wil transmitten dan krijg ik op de Virus C 'Verify Error Bad sounddata' te zien bij alle banken die ik wil overzetten. vervolgens staan er nog gewoon de oude geluiden in.
En bij het inladen van het geheugen van de Virus C in de sounddiver gaf soundiver ook een foutmelding nadat hij bijna alle Multi geluiden had ingeladen.

Alles zit goed aangesloten.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? zowel bij de normale dump manier als met de soundiver.
Ik kom er zo geen stap verder mee.

Aan de soundsets die ik je gestuurd heb ligt het niet, bij mij doen ze het allemaal.....

Mischien moet je de ouderwetse manier is proberen maar dan met mediaplayer de mid. afspelen, alhoewel ik denk dat dat niet veel gaat helpen

mischien is je midi kabel beschadigd ? :erm: :confused:

Hoe staan je midi instellingen in je Virus ?

Zelf doe ik altijd dumps via een sequencer naar de virus ..

Zorg er iig voor dat je bpm op 40/50 staat als dit te snel gaat zoals de standaard 120 bpm vaak kan je virus de snelheid waarmee het data ontvangt niet verwerken en kan het zijn zoals je al zei dat het alleen de eerste 10 patches pakt maar daarna volledig over zn nek gaat en niks meer pakt ..

Ik heb net ook even de Sounddiver geinstalleerd en geprobeerd, maar hier lukt het ook niet mee.
Als ik geluidsets die ik in sounddiver heb geimporteerd wil transmitten dan krijg ik op de Virus C 'Verify Error Bad sounddata' te zien bij alle banken die ik wil overzetten. vervolgens staan er nog gewoon de oude geluiden in.
En bij het inladen van het geheugen van de Virus C in de sounddiver gaf soundiver ook een foutmelding nadat hij bijna alle Multi geluiden had ingeladen.

Gebruik je een echte midi-interface of één via usb? Mijn ervaring is dat usb-midi goed gaat met sequensen, maar niet met sysex. Sounddiver was bij mij loeistabiel, tot ik een usb-midi interface erbij nam.

'k kan alleen maar zeggen dat 't vroeger met m'n MidiSport 2x2 ging,
en niet met de EMU 2X2 die ik enkele jaren later heb aangeschaft.
Maar nu ik een nieuwe c: schijf heb geinstalleerd werkt de EMU 2X2 wel zoals 't hoort... de MidiSport gebruik ik eigel'k niet meer...
Maar mss is't wel is nodig om terug van een nieuwe XP installatie te beginnen??? AL is't natuurl'k wel heeel veel werk! en niet gegarandeerd dat dat de oplossing is !??
Anders je Virus C eens meenemen en proberen bij iemand anders??

Borgstation bedoelde ik trouwens als alternatief voor SoundDiver..
http://www.borgstation.com/default.php?sect=20&page=0

Toen ik een maand of twee geleden nog een Oberheim OB12 had, lukte het met deze synth zowel op de old skool manier als met de OB editor op de PC.
Dat gaf geen problemen, dus om nou Windows opnieuw te instaleren heeft niet veel zin.

Het zit hem ergens misschien in een instelling in de Virus denk ik.

Laatst gewijzigd:
Ik heb het nog maar eens geprobeerd maar weer niks.

Als ik met de sounddiver geluiden importeer krijg ik de volgende foutmelding van sounddiver:
"A midi in error occured. A midi driver reports that an invalid midi message has been recieved".

en op de virus dus de foutmelding: "Verify error. Bad sound data".

Bij opstarten van sounddiver krijg ik ook een warning:
"CAUTION. Device entries have been loaded from preferences files. Your device may contain different sounddata then the sounddiver".

Dat is dus ook precies het geval: als ik een bank heb geimporteerd in soundiver en ik klik op dat geluid van sounddiver dan hoor ik bij iedere single hetzelfde geluid (het geluid waar op dat moment mijn virus op staat).

Misschien is het wel een simpele instelling die ik over het hoofd zie. Ik wordt er een beetje gestoord van...aaaaagh.

Kom op Virus experts dat kunnen jullie beter! ..haha ...alle input wordt natuurlijk erg gewaardeerd.

Laatst gewijzigd:
'tja, mss dat je Midi out ook op thru staat?
en ctrl effe je "device nr.".... maar als't daar aan ligt
dan krijg je helemaal geen data binnen.
of anders de buffer 'speed' van sounddiver eens veranderen?

alle input wordt natuurlijk erg gewaardeerd.

Ik heb je input gegeven maar nog niet gehoord of t werkte .. als t niet werkt kunnen we eens verder kijken wat er over t hoofd gezien wordt

ook handig is dumpen naar bank A/B aangezien de rest ROM is en dus niet kan

je heb .syx filtering toch niet aangevinkt ergens? dit moet namelijk uit staan

zal zo mn virus eens aanzetten.. is al een tijd geleden dat ik m gebruikt heb..

check anders vast ff in je system settings of je niet een write beveiliging aan heb staan (weet niet zeker meer of dit er was)
en of de optie dump to bank A of B geselecteerd is

welke sequencer gebruik je? zelf gebruik ik cubase..

als ik import midi file doe, syx. filtering uit, bpm op 40/50 en de midi poorten goed zet (wat bij jou t geval moet zijn omdat je virus al eens 10 patches pakte)
zou t toch moeten werken :)

Ik zou t verder niet meer weten dan ..

heb je een geluidskaart met midi poorten? probeer t anders eens via die

succes ermee verder :)

Back