TR-808 klinkt slecht

ja Fuse, het was me al opgevallen dat je de laatste tijd goed op me let. weet je wat: het spijt me. en jij bent ok!
ik zal het nooit meer doen.
als je nu op al deze en ergere slakken zout gaat leggen, zonder aanziens des persoons, krijg je het nog druk.

maar eh... on topic. hè. want die jongen wil ten slotte een goede 808 hebben.

die snare klinkt als er een uit de 606 met de tune en snap helemaal dicht op de mods, daar zou het defect in kunnen zitten dus, dat de sine te laag gepitched staat en je filter ook, of iets dergelijks, de clap is opzich wel okay

Nou mijn 808 Kadi moeten ze uit m'n handen wrikken van m'n graf.

Die klinkt overigens OK en niet zo gruizig.
Ik zou hem iig eens na laten kijken.

precies ik heb hier een 808 tonal mod staan, die heeft op de toms een noise zitten dmv de tone op de "mod" kast gooi je de noise van de tom's erin ,ik gebruik die eigenlijk nooit,(ik heb hem net een dag) dus wat niet is kan nog komen, maar het lijkt alsof die tone van de toms/snare/clap niet goed staat afgesteld, mischien binnenin gewoon ff aflaten stellen er zitten trimpots in.

Ik heb hem gisteren gekocht dus om hem ineens weg te doen lijkt me nogal vreemd, nietwaar?

Hier zijn nog wat samples van de andere sounds:

Attachments

• TR-808 Cymbal.wav
    559,9 KB · Bekeken: 164
  • TR-808 Open Hihat.wav
    473,9 KB · Bekeken: 123
  • TR-808 Toms.wav
    548 KB · Bekeken: 128
die tom's is duidelijk de tom tone die staat open, bij die open hihat hoor ik ook iets, maar die klinkt wel lekker 606achtig , gewoon ff na laten kijken, heb je die pro kadi box er nou bij?

Hey Sjoerd,

Er zit geen kadi box bij, het is echt een volledige midikit die is ingebouwd.

Cheers, Paul

Nu dan, als iedereen het er over eens is dat ik hem gewoon een keer moet binnenbrengen voor hem af te laten stellen en na te laten kijken. Maar waar kan ik daar het beste voor terecht? Ik zou ook liefst hebben dat hij helemaal klinkt zoals hij hoort te klinken, ik weet dat ze allemaal wel een beetje anders klinken maar ik wil dat mijn machine klinkt zoals hij hoort.

Roland Service Centrum benelux

Die overhauled hem voor je voor weinig...mits de componenten nog op voorraad zijn....Maar als je de gangbare marktprijs hebt betaald zou ik gewoon dat ding terugbrengen. heb je hem voor 600 ofzo gekocht, ja dan is het al wat anders :0

als ik hem voor 600 had gekocht was ik niet zo in paniek geweest. Ik heb het dubbele betaald, en met midikit ingebouwd vond ik het wel de moeite waard. Ondertussen heb ik al antwoord gekregen van de verkoper dus ik hoop wel dat hij gaat bijleggen wat het me extra gaat kosten.

Ik hoop dat Roland het kan, want ik heb ooit mijn 909 daar binnengebracht en die kregen ze niet goed. Tenminste, ze hoorden niet wat er mis mee was, er zat namelijk een soort van phaser over de snare en de clap als ze alletwee tegelijkertijd speelden.

dat met die 909 heeft denk ik elke 909. ook die oude van mij. dat is gewoon een karaktertrek. anders kan je beter samples gebruiken :)

1200 betaald voor die 808 ? dat is in mijn ogen wel erg veel hoor. zelfs met midi...

veel? vind ik wel meevallen, als het een echte kenton kit is teniminste, volgens mij hebben ze alleen de pro-kadi, maar ik kan het mis hebben,

die kenton kit kost 350 euro zoiets en dan nog inbouwen, een 808 zie je tegenwoordig ook haast niet onder de 1000, of je moet geluk hebben, ik hem mijn kenton kadi verkocht voor 1350 , daar had ik hem ook voor gekocht. Hij was zo weg

Inderdaad, ik vond het ook een goeie deal. Het is ook zeker een Kenton kit want alle documentatie zit erbij. Het is ook allemaal netjes gedaan, moest je dat zelf willen doen ben je inderdaad ook makkelijk 300 euro kwijt.

Ik wil ook een 808, met of zonder kuren lol... en dan ben ik vast niet de enige.... :)

*Hoopt op mooie kerstbonus*

Ik bedoel meer te zeggen dat als je 1200 betaald hebt je hem gewoon moet retourneren naar de verkoper, want hij heeft overduidelijk defecten...

Klopt, ik ga proberen af te spreken dat hij de kosten die ik er aan heb terugbetaald.

swokki,is het een bruine of een zwarte 808?

Het is een zwarte, ik wist niet eens dat er bruine bestonden. Hij heeft oranje start/stop en tap knopjes.

Attachments

• Photo 11.jpg
    Photo 11.jpg
    107,9 KB · Bekeken: 127
Back