TR-808 klinkt slecht

Bruin???

Ik weet nog wel dat in het maandblad Interface een keer een review stond van de TR808 en toen zeide ze ook dat die bruin was :confused:
Ik dacht, zijn die gasten kleurenblind ofzo??? die van mij is namelijk echt zwart. Maar jij hebt weleens een bruine gezien Hex??

of het echt zwart is weet ik niet hoor, maar je hebt ze bruin en heel erg donkerbruin, tegen zwart aan.

Plastic zijkantjes zijn bij mij echt zwart. Metaalwerk heeft idd een iets andere kleur; zwart/bruin zeg maar.

Maar ja, wat maakt de kleur ook uit. Als hij maar rockt 8)

Heb je al geprobeerd de aparte uitgangen te gebruiken. Klinkt het dan hetzelfde?

kijk goed ant woord
ikdenk dat er iets overstuurt ,...of niet goed is in jenoise circuit
astie egt "korrelt "
kweet ook niet natuurlijk
maar bepaalde circuits gebruiken elkaarsnoise [soms dubbele noise / filters die ze ;lenen van elkaar om dan bv een clap/ hats te verwezenlijken

de cr78 hoor je dit heel goed ,..doej bv de snnare aan en wat perc. ist weg

overlap
s
c
7

Deze dus jammer genoeg niet.

Wel zonde.
Maar als je hem gaat repareren zijn dan ook de kosten voor de verkoper? (Vind ik van wel eerlijk gezegd)

Ik heb met de koper gebeld en hij is wel ok, hij wist niet dat er iets mis mee was en had er al meer dan een jaar niets meer mee gedaan blijkbaar. Ik ga hem binnenbrengen bij Roland en dan zien we wel weer.

Wanneer ik de individuele outs gebruik heb ik hetzelfde probleem jammer genoeg.

Je hebt het mis, ik heb toevallig vandaag zo'n midi kit betaald via Amex aan Kenton € 309,45 ben ik kwijt inclusief shipping.

€ 1200,- voor een (echte) minte 808 met zo'n kit erin, zelfs een beetje defect, is vandaag de dag een koopje, het probleem is namelijk bijna zeker voor een paar geeltjes opgelost.

veel? vind ik wel meevallen, als het een echte kenton kit is teniminste, volgens mij hebben ze alleen de pro-kadi, maar ik kan het mis hebben,

Loop je dan niet het geval dat ze bij Roland aan die Kenton mod gaan lopen prutsen zodat die niet meer goed functioneert?

Ja dat zou wel erg lastig zijn natuurlijk, maar ik weet niet goed waar ik hem anders naartoe moet brengen.

Je hebt het mis, ik heb toevallig vandaag zo'n midi kit betaald via Amex aan Kenton € 309,45 ben ik kwijt inclusief shipping.

€ 1200,- voor een (echte) minte 808 met zo'n kit erin, zelfs een beetje defect, is vandaag de dag een koopje, het probleem is namelijk bijna zeker voor een paar geeltjes opgelost.

:bekdicht: Ik ga maar niet zeggen wat ik voor die van mij betaald heb, zonder MIDI.... voor ik daar winst op kan maken zijn we 20 jaar verder :D

Maar goed, wilde hem graag en ga hem toch niet verkopen. En de sound is onbetaalbaar (ik wil nu HELEMAAL niet meer horen dat je ook gewoon met samples kan werken ;))

winst maken en een verslaving aan vintage instrumenten gaan toch niet samen.

Jammer dat ie toch niet goed blijkt te zijn :(

wel weer fijn dat de verkoper wil mee werken om het op te lossen en je niet gewoon keihard genaaid heeft..

Ja dat zou wel erg lastig zijn natuurlijk, maar ik weet niet goed waar ik hem anders naartoe moet brengen.

stuur anders mike philco ff een berichtje, verder is er nog boemtsjak maar die heeft volgens mij minder tijd als philco
maar beide ff vragen wat t zou kosten aan geld en tijd zou geen kwaad kunnen

sowieso weet ik van boemtsjak dat hij de meeste mods op populaire vintage kent of aanbrengt dus een gemodde 808 zou geen probleem moeten zijn

succes ermee :)

Wel beter die Kit scheelt weer een "kastje ,adapter, kadi snoer"
waarom is kenton zo duur eigenlijk? ik heb in de mijne een AS kit zitten werkt net zo goed, ook ingebouwd.
hiervoor had ik een kenton kadi beetje onhandig dat kadi snoer, verder werkt het wel prima.

Bij veel ruis/tikken is het geen slecht idee alle condensatoren eens te(laten)vervangen.Moderne condensatoren ruisen minder als oude,gaan meer branduren mee.Alle soldeerverbindingen eens opnieuw doen is ook een goeie.

Groeten en succes.

sowieso weet ik van boemtsjak dat hij de meeste mods op populaire vintage kent of aanbrengt dus een gemodde 808 zou geen probleem moeten zijn

ik heb inderdaad minder tijd dan voorheen voor reparaties, maar 808's, 909's en 303's repareren heb ik al zo vaak gedaan dat ik dat meestal wel even tussendoor kan doen.

De Clap klinkt op zich wel ok, maar bij de Snare is inderdaad duidelijk te horen dat de Noise overstuurd wordt. Waarschijnlijk is dit probleem wel op te lossen door de trimmer van de noise amp binnenin de 808 iets terug te draaien.

Hey Boemstsjak,

Ik heb je al een PB gestuurd, als ik hem zou opsturen, zie je het dan zitten om hem een keertje helemaal na te kijken? Als je het een beter idee vind om hem naar Roland zelf te sturen mag je dat altijd zegen hoor.

Cheers, Paul

Wel beter die Kit scheelt weer een "kastje ,adapter, kadi snoer"
waarom is kenton zo duur eigenlijk? ik heb in de mijne een AS kit zitten werkt net zo goed, ook ingebouwd.
hiervoor had ik een kenton kadi beetje onhandig dat kadi snoer, verder werkt het wel prima.

De Kenton maakt de 808 aanslaggevoelig, zal je AS kit ook wel doen ???
Een Kenton 808 kun je ook gedeeltelijk syncen, dus met wat geluiden naar keuze mooi sync aan je midi clock, terwijl je andere geluiden tegelijkertijd
uit die 808 via je soft/hardware sequencer bespeelt, wat heb je daar nou weer aan :) ? maar goed het kan.

Wat ook handig is aan een Kenton is dat de sync 24 poort een sync 24 out poort wordt, dus als de 808 midiclock ontvangt op zijn midi in, tuft de
sync 24 poort signaal uit, zodat je er b.v. een 303 aan kunt syncen.
De 808 converteert dus tussen alle bedrijven door ook nog even midi to sync....scheelt je toch weer mooi een losse syncbox, mocht je een apparaat met sync in willen syncen aan midi :)
Wat ik ook altijd prima vind van Kenton is de kwaliteit.
Goedkoop is het misschien niet maar wel build to last.

Back