Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Heb de rest ook erbij gekregen? Boekjes, overlay etc.

@ Hexagon
Wat voor 808 is dit. Dit was mijn 808
. jaah ook ik ben ook eindlijk lid van de 808 club.
ik heb s/n 176556 en met een witte start-stop knop
er gaat echt een wereld voor me open aan de verscheidenheid van "verschillende" 808's:
oranje/witte start-stop knop
(amerika/europees)
laag/ hoog serienummer
bruin/zwart
Nou is het zo dat ik misschien (kleuren) blind ben maar ik zie ten eerste écht het verschil niet tussen een zwarte en een bruine. En dat er 808's zijn met een oranje en witte start-stop knop was me ook nog nooit opgevallen.
Ik vraag me dan ook serieus af óf het uberhaupt de bedoeling van Roland is geweest om onderscheid te maken in de 808's. Ik kan me zo ook voorstellen dat de 808's op verschillende plekken in Japan zijn gemaakt (misschien niet waar?!) en dat zwart/bruin niet overal zwart/bruin was (verschillende spuiterij/mensen). Is de 808 alleen maar in Japan gemaakt? (kleurverschil?) Nou ben ik ook wel redelijk thuis in de electronica en weet dat componenten (zeker van die leeftijd) redelijk onderhevig zijn aan tolerantie.
Is het dus zo dat de 808's met dezelfde kleur (zwart/bruin) allemaal dezelfde klank hebben. En is dat bij degene in een bepaalde s/n reeks ook. En de oranje/witte start-stop knop ook zo.
De ham vraag wat mij betreft is: Was het de bedoeling van Roland of (wat mij lijkt) is het gewoon het "verloop" van componenten?