een situatie (mixer, synths, monitoren,midi!) logisch?

Collaborator

Stamgast
een situatie (mixer, synths, monitoren,midi!) logisch?

Ik heb binnenkort een Korg Electribe ESX, Een alesis Ion, en een Waldorf Pulse Nu heb ik met mijn 'instap' synthjes gewoon altijd alles aan elkaar doorgelust (apparaat 1 gelust naar 2 en 2 in fx, fx naar el-cheapo speakersetje)

Het word dus eens tijd voor een wat betere setup, beginnende met monitoren! (nou is dat niet de bedoeling in dit forum, maar wel relevant voor het verhaal)

Ik was aan het kijken naar nearfield monitoren, die komen op mijn bureau geen meter van me af. in een gewone kleine kamer van 3.5 bij 3.5. Ik kwam uit op de Esi Near 05 Experience Set.

Nou kan ik die monitor meteen gaan aansluiten op de Electribe ESX, hoe ga ik dan andere apparaten daar aan krijgen ?

Juist! een mixer.

Maaarrr het moet ook wel aan de pc gehangen worden,want ik wil alles los per apparaat per 'laag' opnemen in cubase.

Ook moeten alle synths alle midi data sturen naar cubase (waar ik het kan straktrekken etc), en cubase het terug spelen naar de synths! (waarna ik het eindresulataat per instrument kan opnemen in de pc!) Dit hoeft dus niet tegelijk, en niet met meerdere instrumenten.

Denk ik nu met een enorme kronkel? Of zeg ik nu iets heel normaals?
heb ik dan nodig > mixer + midi interface (in en out) + geluidskaart (om geluid van mixer naar pc te doen) en wat nog meer? hoe kan ik dat het beste aansluiten

Laatst gewijzigd:
Je hebt eigenlijk dus 3 hardware synths/drumbakken - dus misschien is het een goed idee om gewoon een geluidskaart te kopen met 8 ins en outs, en dan kun je alles netjes daarin kwijt. Patchbay eraan en dan kun je alles met minimaal ompluggen door je Kaosspads jagen.

Mixen moet je dan wel alleen in de software doen, maar daar heb je de UC-33 weer voor.

voor het midi verhaal: als al je hardware apparaten een midi thru aansluiting hebben kun je deze op die manier aan elkaar doorlinken. De midi out uit je computer (sequencer) gaat dus naar de midi in van het eerste apparaat, en het volgende apparaat hangt dan aan de midi thru van het 1e apparaat.

Voor het opnemen van de verschillende losse audiosignalen kun je ofwel een geluidskaart met meerdere audio inputs gebruiken (dit zal dan in een breakout box aan je geluidskaart hangen. Dan kun je meerdere signalen tegelijk naar aparte inputs van Cubase routen en opnemen). Je zou er ook nog een hardware mixer tussen kunnen hangen als je niet genoeg inputs op je geluidskaart hebt om alles afzonderlijk aan te sluiten, maar is in principe niet nodig.

Back