Zo simpel mogelijk mixen

Krek

Jungle of Wires
Ik zit met een vraagje waar ik jullie mening over wil weten. Ik zoek een mixertje of iets dergelijks, lekker klein in ieder geval en simpel waar ik 3 apparaten op aan kan sluiten. Het is 1 mono apparaat en 2 stereo apparaten die mono eigenlijk net zo goed klinken (ik heb allemaal analoge monoeffecten ertussen hangen). Dus ik heb eigenlijk 3 mono ingangen nodig. Effecten op het mixertje zelf heb ik niet nodig en het hoeft niet naar een computtertje, wat wel handig is dat ik het volume per kanaal kan regelen. Verder gaat het alleen maar via een opname apparaat (die 1 stereo ingang heeft en 1 stereo uitgang) naar mijn monitoren. Ik heb gekeken via het internet naar een Behringer micromix, maar ben niet zo heel erg van de Behringer spulletjes en ik weet niet of het geluid er dan wel stereo uitkomt, want dat moet dan weer wel.

Waar doe ik goed aan...

Ik had een yamaha MG mixer, maar die heb ik juist verkocht omdat ik er teveel op vond zitten. Ik heb die effecten niet nodig eq heb ik ook niet nodig. Ik heb een analoge eq. Dus zo simpel mogelijk.

Misschien dat ik die micromix gewoon uitprobeer... 25 euro. pfff

daar is de micromix niet echt voor gemaakt ..

die is speciaal gemaakt om bijv aan een mengpaneel te hangen zodat je 4 inputs extra op 1 kanaal kan hebben ..

misschien kun je eens kijken naar de tapco by mackie mixertjes al zou ik zelf voor de tip van gnarly gaan denk ik.. die mixertjes lijken me ideaal..

Al lijkt de tapco me ook leuk

http://www.tapcoworld.com/products/blend6/index.html

denk je dat je deze set-up houdt, en dat er nooit eens iets bij komt ?

dan kan je ook denken aan een tweedehands DJ-mixertje, die hebben
vaak drie stereo-inputs, alleen met tulpen ! Voor dit soort dingen
heb ik zelf een tweedehands Dateq dpm6.2 aangeschaft. Ik zou wel
voor kwaliteit gaan, google ! Verder barst het natuurlijk van die mini-
mixertjes zoals hierboven. sukses.

Back