Lekker steppen: Moog 1120

G

Guest

Guest
wat een enorme dingen, veel groter dan ik dacht, maar dat is lekker:
1 op filter en 1 op pitch van de micromoog, bypass open en wiebelen maar met die voeten....

bedankt Soerd :okdan:

Attachments

• 1120.jpg
    1120.jpg
    339,4 KB · Bekeken: 98
Laat wat horen dan??? of is dit een "bedankt Soerd-thread" ??

Ook erg handig voor op de ARP ! Het bereik is echter 0 tot 4,5V en daarmee niet optimaal voor de ARP (dan heb je meen ik 0-10V nodig).
Ik heb er ook een paar. De wrijving kun je instellen door inwendig de heugel te verstellen. Oberheim heeft ook cv-pedalen (exact dezelfde behuizing) maar die zijn passief, deze moog-pedalen hebben een 9V batterij. Ik meen dat je de kabel er wel uit moet trekken om batterijen te sparen.

Laat wat horen dan??? of is dit een "bedankt Soerd-thread" ??

als ik klaar ben met stofzuigen, de was doen, strijken (os hit, ook nog strijken) enz, zal ik eens wat opnemen. proberen dan. en naar cd branden, proberen dan. en er mp3 van maken, proberen dan.
hoe je dat moet posten weet ik dan eigenlijk niet.

stekkers los? bedankt voor de tip!

ja, zal ook bij de arp leuk zijn inderdaad, maar ik heb alleen een micromoog.
kreeg vandaag bij de post ook een patchbook met 100 patches voor de arp2600. ik heb het even ingekeken, allerlei patches, gesorteerd op categorie, met nog wat ips. ziet er erg leuk uit, was ook in goede staat voor de leeftijd.

Hey mijn huisgenoot en collega zit op mijn acount te posten lol :)

Hoi RSB ;)

Sorry voor de offtopic kon het niet laten, nu ff on topic, lijkt me geweldig zo een beetje wiebelen!

Hey mijn huisgenoot en collega zit op mijn acount te posten lol :)

Hoi RSB ;)

Sorry voor de offtopic kon het niet laten, nu ff on topic, lijkt me geweldig zo een beetje wiebelen!

waar reeds velen hebben gefaald, is jouw huisgenoot erin geslaagd mij zo ver te krijgen een heuse opname te maken en naar cd te zetten.
ik heb nu een korte mp3 op mijn pc staan, met een opname van een ingehouden toets van de micromoog, waarbij mijn voeten de pedalen bewerken.
maar hoe krijg ik die hier geplaatst? gaat dat net als een foto? ik zal het een proberen.
ik zie een bestand dat op .cda eindigt en dat blijkt ongeldig. kwestie van converteren? in itunes heet het een aac bestand.

ben benieuwd of het gaat lukken

Attachments

• 01 micromoog 1.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 88
weer wat geleerd.
wel erg zacht.
is een tom loopje met links (als het goed is) een micromoog riffje en rechts een ingedrukte micromoog toets met pedaalwerk op pitch en filter. heb af en toe een knop verdraaid of schakelaar verzet, maar meeste is pedaalwerk. 1 vco synthje....

ow, opgenomen naar hd recorder en de standaard delay van die hd recorder erover gelegd, had k eigenlijk niet moeten doen. merkte wel bij het schuiven op de hd recorder dat er met mixen van de tracks veel meer van te maken is. zoiets had ik eigenlijk ook nog nooit gedaan.

Leo,

Poging een dikke 10 :okdan:

Om je positieve poging ook tot goed resultaat te laten resulteren, hier een paar tips die hopelijk waardevol voor je zijn. Losse stekkers hoef je niet bang voor te zijn, die hebben meer mensen op het forum.

Het programma dat je gebruikt om een geluidsopname mee te maken (waarsch. in wav formaat), kan hoogstwaarschijnlijk ook opslaan in MP3 formaat. Dit MP3-tje kan je idd als audio-cd branden. Niet zo handig, je kan het beter als een data-cd branden. Op die manier behoudt het zijn (of haar) .mp3 extensie. Dit data cd-tje kan je dan in ieder willekeurige PC stoppen en het .mp3 vanaf cd weer naar je harde schijf kopieëren. Handiger is wellicht een USB-stickje (niet roken, is niet lekker), spaart het milieu weer een beetje.

Hopelijk help het bij je volgende poging. Echter bovenstaande tips zorgen er niet voor dat je opname harder klinkt. Daarvoor dien je toch echt een schuif op een mengtafel of synth omhoog te doen, of het opnamevolume van je opnameprogramma te verhogen.

uhmmmmm.....leo......je weet toch wel hoe je een mp3-tje van je eigeninstrumenten moet maken, heb je dan nooit de sonische karaktereigenschappen van je juweeltjes voor het nageslacht digitaal vastgelegd????? FOEI!

Ah....HDrecorder. Kan je die recorden ook data met een PC uit laten wisselen? Bijv wav-files? Of is branden de enige optie?

Als CD enige optie is, kan je een programma gebruiken dat je audio-cd op de PC "ript" naar .mp3

Dit is bijvoorbeeld zo`n programma http://www.freerip.com/

Beetje mosterd na de maaltijd, mijn replies.
Maar wel groninger mosterd :)

Toffe pedalen trouwens. Ik ga aan mijn rij-instructeur (jaja....nooit te oud om te leren) vragen of hij die wil inbouwen in de les-auto. :D

Toffe pedalen trouwens. Ik ga aan mijn rij-instructeur (jaja....nooit te oud om te leren) vragen of hij die wil inbouwen in de les-auto. :D

zorg wel voor een bijpassend dashboard dan....

bedankt voor je tips. ik moet er echt eens induiken, zo na een jaar of 12.

Attachments

• mmpedaldb.jpg
    mmpedaldb.jpg
    457,7 KB · Bekeken: 84
ik heb er nog maar een pedaal bijgekocht ook!
zoek nog een derde been nu.

zorg wel voor een bijpassend dashboard dan....

je hebt ook best een mooi dashboard staan :D
ik denk dat met zo`n set Autobahn best te doen is (de lead ofzo)

Back