software samples laden naar hardwareapparaat

Sijron

Ingeburgerd
Hallo,

Is het mogelijk om een software sample (mp3,wav etc..) te laden naar een apparaat, bv een keyboard.

Alvast Bedankt voor de support.

gr

Sijron

Hallo,

vind je dit zelf niet een beetje kort door de bocht? Alles draait om de vraag WAT voor hardware apparaat.

En dan zou ik zeggen, lees de manual :bekdicht:

Is het mogelijk om een software sample (mp3,wav etc..) te laden naar een apparaat, bv een keyboard
Tja, bv m'n Kurzweil K2000 met 64MB kan dit, transfer gebeurd via zip drive, cd of Jazz

Zelfs naar m'n iPod kan ik gewoon files slepen...is ook een hardware apparaat.
Naar m'n dx7 werkt het vreemd genoeg weer niet.
Maar op m'n Microwave XT kan het binnen zekere grenzen weer wel.

Tja, die vraag gaat inderdaad wat kort door de bocht...

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, je kan .wav samples of AIFF samples laden in hardwareapparaten. In de eerste plaats natuurlijk hardware-samplers, zowel de oude werkbakken als de Akai S1100 ef de EMU's bijvoorbeeld, maar ook in andere hardware met een RAM-geheugen. Enige vereiste is een werkende verbinding tussen hardware en bijvoorbeeld de PC waar de sample vandaan komt. SCSI of USB bijvoorbeeld. Soms heb je ook (aparte) conversiesoftware nodig om een .wav leesbaar te maken voor een bepaalde hardwaresampler.

Anyway, gebruik eens de zoekfunctie of ga gewoon eens neuzen in het:

Sampler-forum (threads van afgelopen jaar)

Alles over te vinden.

MP3 mag je eerst omzetten naar .wav met iets als RazorLame of Audacity. Een hardwaresampler heeft de ruimte en de processingpower niet om zomaar een MP3tje om te zetten, en daar komt ook nog bij dat er op MP3 zoveel licentiekosten zitten dat het niet leuk meer is om dat als extra te bieden.

Shortwave schreef:
of de EMU's bijvoorbeeld
Was 't maar, mijn ESI4000 slikt geen .wav ;).

Oké dat is inderdaad kort door de bocht.
Ik heb eigenlijk nog geen apparaat. Bij deze wil ik graag weten welke apparaten je kan gebruiken om software samples te laden. Of het nou gaat om drums of synths.

Dank u voor de support.

mv gr

Steve Sewnandan

Ik vraag me serieus af (neem het niet op als een flame) of je er wel goed aan doet ergens geld aan uit te geven als je niet weet wat je moet hebben en wilt hebben. Ok ik begrijp dat daar deze draad voor is maar leg eens uit wat je voor muziek voor ogen (oren? :P ) hebt, wil je alleen drums samplen of hele stukken van 15 minuten? Hoe ben je gewent nu te samplen, wat voor progamma gebruik je.. enz :)

Staat een hele mooie mpc60mk1 op marktplaats ;) Google daar maar eens op dat apperaat voor de gein :D

Oké, ik wil gewoon simpelweg een geluidje van een synth of drum 1/1 samplen i.p.v 1/4, geen hele stukken. Zodat ik mijn eigen melodie kan inspelen op een keyboard bv, maar hoe laad ik het in de keyboard.
Misschien denk ik te moeilijk.

Ik maak zelf dance met cubase sx 3, heb een korg electribe EA MKII en een ER MKII. Met deze twee apparaten sample ik naar cubase toe. En gebruik ook standaard samplepacks van CD's.

Gr Sijron

Steve Sewnandan

Back