TC Powercore --> M-Audio (Delta1010) problemen?

Hoi,

ik heb een M-Audio delta1010 en ben van plan een TC powercore aan te schaffen. Nu lees ik dit op de TC support site:

We have experienced clicks and pops when using M-Audio Delta cards in combination with PowerCore. The clicks occur in any audio application when a PowerCore Plug-In is inserted in an audio track.

We have been working together with M-Audio to try to find a solution to this problem and minimize it as much as possible on the PowerCore side, and we advise that you use the latest PowerCore drivers, which improve -- although they do not eliminate -- the clicks with this combination of hardware. Unfortunately, as we have not been able to fix this with a PowerCore software update alone, so this issue must also be addressed by M-Audio.

en ook op de website van M-Audio staat hier iets over:
http://www.m-audio.fr/index.php?do=support.faq&ID=6ea2b10c3a661deddad2d56342f4049d&lang=en

heeft iemand hier een M-Audio kaart en een TC powercore?
geld dit dan ook voor de FireWire versies?

Ik heb overigens een pentium dualcore systeem.
gr.erol

Laatst gewijzigd:
poco

poco

vreemd, ik werk dagelijks met een 1010 lt en een fw poco zonder stress.

wel weet ik dat de niet PCIe poco's problemen geven in nieuwere systemen.
bij quad core pc's is dit heel erg.

en ff een tip maar als ik me niet vergis heeft i4 een poco fw met virus plug-in op hun lijst staan , ze hadden daar zaterdag jl een soort uitverkoop.

bel\mail ze eens

vreemd, ik werk dagelijks met een 1010 lt en een fw poco zonder stress.

zou dus best kunnen dat het alleen bij PCI versies is...

wel weet ik dat de niet PCIe poco's problemen geven in nieuwere systemen.
bij quad core pc's is dit heel erg.

ik heb een dualcore systeem. zou dit problemen kunnen opleveren?

bedankt voor de tips!

als je intern wil zou ik zeker een pcie kopen, de oude kaarten geven teveel problemen. misschien niet in je huidige pc maar zeker in een volgende.

ik heb helaas iets teveel ervaring met poco pci en nieuwe systemen.

fw werkt natuurlijk altijd.

er staat er idd een bij i4-muzique

suc6

bij dualcore en sneller hebben de pci poco kaarten opstart problemen,

bij dualcore merk je het niet altijd en moet je de pc recetten en start de kaart wel door maar bij c2d en quad core zijn de problemen nog groter.

het de poco's blijven dan vaker hangen, soms gaat het een paar keer goed maar dan komt de ellende weer. er is mar een oplossing en dat is een pcie kaart of firewire,

en dat werkt prima

bij dualcore merk je het niet altijd en moet je de pc recetten en start de kaart wel door maar bij c2d en quad core zijn de problemen nog groter.

het de poco's blijven dan vaker hangen, soms gaat het een paar keer goed maar dan komt de ellende weer. er is mar een oplossing en dat is een pcie kaart of firewire,

en dat werkt prima

ik heb een Intel Core2 E6400, 2x 2.13ghz. met een Asus P5B moederbord. ik neem aan dat dit dus een c2d is en waarschijnlijk problemen gaat opleveren? maar lees ook veel dat het aan de chipset ligt en niet aan de dualcore processor...
zie ook hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=75223

Ik gebruik de powercore ook in combinatie met de delta 1010 en heb ook regelmatig clicks en kraakjes.Nou werd mij geadviseerd door tc support om de buffer settings te veranderen naar 1024, maar het probleem blijft.Ik heb de driver geupdated van m-audio die december 2007 gemaakt is en is het probleem iets minder geworden maar het is er nog wel.Nou zit ik er zelf aan te denken om die 1010 te verkopen alleen zitten er volgens mij niet veel mensen op te wachten.Ik zou ook graag willen weten hoe dat problleem opgelost word het is namelijk nogal prijzig die zooi.

Gr,

Virus

Ik gebruik de powercore ook in combinatie met de delta 1010 en heb ook regelmatig clicks en kraakjes.

heb je dat direct als je een plugin "realtime" laad over bijv. een vstinstrument track? geld dit ook voor de virus plugin?

die delta1010 is helemaal niet zo'n slechte kaart overigens.
Virus, wat is verder je computer configuratie? (moederbord, chipset, processor, software en eventueel andere hardware)

Ik heb het alleen bij de Virus poco alleen als je het gexporteerd heb hoor je het niet meer.Ik gebruik cubase studio 4 met een P4 ht 3,2ghz chipset kan ik je nu ff niet zeggen uit mn hoofd, maar ik moet erbij vertellen dat ik de eerste generatie powercore gebruik.Ik ben wel tevreden met die virus poco alleen af en toe die kraak daar kijk ik wel doorheen.

dit is overigens wel een handige link over IRQ assignments.
de meest voorkomende problemen komen blijkbaar door shared PCI IRQ's.

http://209.85.173.104/search?q=cach...hared+pci+slot+table&hl=en&ct=clnk&cd=5&gl=us

en dit stukje:

in APIC mode, its all done by the APIC hardware and the only thing one can do is shuffle cards around hoping to get one particular device on a higher or lower priority. There is no IRQ routing anymore.
Windows can dynamically "steer" or assign IRQs to PCI devices, giving Windows the flexibility to reprogram PCI IRQs when it rebalanced Plug and Play resources."

wat dus in dit geval een nadeel is omdat zowel de delta1010 als de powercore beide een laag uniek IRQ hebben.

Dus aan de hand van dat verhaal kunnen we onze delta 1010 wel verkopen of zijn die irq settings handmatig te veranderen.Ik heb namelijk in het begin problemen gehad met mn cpu die helemaal flipte op de powercore effecten toen heb ik de pci kaart van slot veranderd en het werkte,maar dat zal nu niet het geval zijn zeker.

Ik heb in het verleden heel veel gezeik gehad met een PoCo PCI in combinatie met een Roland RPC-1 geluidskaart (waar m'n digi mixer rechtstreeks op aangesloten was via een RBUS poort). Deze kaart is nagenoeg hetzelfde als de Delta Rbus van M-Audio. Wat me ook opviel was dat de mixersoftware precies gelijk was aan die van de Delta 1010 die ik daarvoor had, maar misschien is dat bij alle Delta kaarten wel het geval.

Op geen enkele wijze wilde de TC naar behoren werken met deze geluidskaart. Continu clicks en pops bij het gebruik van de PoCo plugins. Ik heb toen echt alles geprobeerd, de PoCo en geluidskaart in andere PCI slots geprobeerd, IRQ instellingen in het BIOS gemaakt, etc, etc. Niets lukte.

Na wat zoekwerk kwam ik op een PoCo userforum terecht en kwam er daar al achter dat de PoCo erg kritisch is op computerhardware. Op datzelfde forum kwam ik ook een topic tegen van setups waarin de PoCo wel goed werkt. Aangezien ik al van plan was m'n PC te upgraden en het liefst een echt goede geluidskaart wilde, ben ik uiteindelijk daar maar voor gegaan. Vanaf dat moment eigenlijk geen problemen meer gehad.

Misschien is het alleem een IRQ probleem. Als er 2 (actieve) apparaten gebruik maken van dezelfde IRQ, dan moeten ze vaak vechten om de aandacht van je processor en dat zorgt doorgaans voor pops & clicks. Dit kun je makkelijk checken:

1. Klik op start
2. Klik op uitvoeren
3. Typ "msinfo32"
4. Klik op OK
5. Vouw tab hardwarebronnen open
6. Klik op conflicten/delen

Als je geluidskaart dezelfde IRQ gebruikt (hij staat hier dan tussen) als een ander apparaat, dan kan dit misschien het probleem veroorzaken.

Virus: hoe zit dat bij jou computer?

Na wat zoekwerk kwam ik op een PoCo userforum terecht en kwam er daar al achter dat de PoCo erg kritisch is op computerhardware. Op datzelfde forum kwam ik ook een topic tegen van setups waarin de PoCo wel goed werkt. Aangezien ik al van plan was m'n PC te upgraden en het liefst een echt goede geluidskaart wilde, ben ik uiteindelijk daar maar voor gegaan. Vanaf dat moment eigenlijk geen problemen meer gehad.

welke configuratie heb je nu? (bestaat de link nog naar het forum met setups?)

welke configuratie heb je nu? (bestaat de link nog naar het forum met setups?)

De PC waarmee ik met de Powercore werkte heb ik sinds een paar maanden ook niet meer. Ik werk tegenwoordig met een Mac (nu alleen nog een Macbook en Mac Mini, later dit jaar hoogstwaarschijnlijk een Mac Pro voor in de studio) en heb momenteel ook niets aan de Powercore PCI (waarop wat plugins geregistreerd zijn). Ik had ook een PCI MKII, maar die heb ik inmiddels al verkocht.

Aangezien ik zeer binnenkort ga verhuizen en voorlopig nog wel druk ben met het huis, heb ik eventjes ook niet zo veel tijd voor muziek de komende maanden. Als ik m'n studiootje heb ingericht ga ik als eerste een Powercore Firewire kopen. Dan kan ik daar in ieder geval voorlopig mee aan de slag op m'n Macbook en later dit jaar kijk ik wel of er een Mac Pro gaat komen.

Het Powercore forum is helaas offline gehaald omdat TC tegenwoordig zelf een forum heeft. Doodzonde om het offline te halen wat mij betreft. Zoiets kan altijd een goede infobron blijven. Een maand geleden was hij nog wel online, maar je kon toen verder ook niets meer posten. Dit was het adres: http://powercore.noheaven.com/ Misschien kun je er nog op via www.archive.org

Ik heb in het verleden heel veel gezeik gehad met een PoCo PCI in combinatie met een Roland RPC-1 geluidskaart

jij geeft aan dat je problemen had met de PCI powercore icm de Roland RPC-1 geluidskaart. merk je dit direct zodra je de kaart ingebouwd hebt of komen de problemen (kraken etc) pas later?
gr.erol

jij geeft aan dat je problemen had met de PCI powercore icm de Roland RPC-1 geluidskaart. merk je dit direct zodra je de kaart ingebouwd hebt of komen de problemen (kraken etc) pas later?
gr.erol

Dat hing in feite alleen af van het wel of niet gebruiken van de Powercore. Zodra ik in Cubase een Powercore plugin had gekozen (effect of synth) ging het geluid dat gebruik maakte van de Powercore plugin kraken en klikken. Het was dus niet zo dat elk programma direct problemen had en ik kon in Cubase in principe ook gewoon werken, alleen de Powercore plugins veroorzaakte dus clicks en pops. Niet-Powercore plugins werkten gewoon zonder problemen.

Back