Welke 8 midi in/out 19 inch units zijn er.

G

Guest

Guest
Hoi,

Ik ben op zoek naar een 19 inch 8 midi in 8 midi out kast. Liefst op firiwire of usb 2.
Wil hem aansluiten op een Asus dual core laptop waar ik Ableton op draai met Vista:)

Wie weet er goede kandidaten?

Grtzz Bruce

amt8 en midex zou ik me niet aan wagen met vista.. (vermoeden)

idd motu

m-audio kan ook wel.. maar motu levert imo stabiele drivers

Niet meer nieuw te krijgen, maar tweedehands zie je ze met enige regelmaat: Edirol UM880.
Naar mijn bescheiden, doch daardoor niet minder relevante mening, een hele fijne MIDI interface.
Inmiddels heeft Edirol ook Vista drivers op hun website staan.

groet

Tom

Ik gebruik zelf een Motu Midi Express 128 onder Vista (USB) en die werkt perfect. Hiervoor onder XP ook nooit problemen overigens.

Eej bedankt voor de opties tot nu toe, ik ga even op i-net kijken hoe en wat:)

Grtzzz Bruce

Weet iemand wat het grote verschil is tussen een;
-Motu midi Express 128
-Motu midi Express XT?

Grtz Bruce

inderdaad, de XT kan je patchen (muten, routen etc etc) en standalone met MIDI aparaten werken. De 128 wordt gevoed door USB, dus lijkt me lastig 'los' te gebruiken, i.i.g. niet zonder pjoeter...

Ik heb een oude XT -met parallelpoort- en dat werkt ook (!) perfect onder XP. De editor is ook lekker duidelijk. Enige nadeel is dat je moet patchen met de PC, maar dat hoeft gelukkig niet zo vaak...

kep ook nog een Emagic AMT8 maar die is niet zo uitgebreid en flexibel als de XT.

Weet iemand wat het grote verschil is tussen een;
-Motu midi Express 128
-Motu midi Express XT?

Grtz Bruce

Check anders ff hun website: http://www.motu.com. Daar vind je een uitgebreide beschrijving van hun producten. Als je je registreert, dan kun je ook drivers downloaden. (overigens ben ik nog op zoek naar een MOTU Midi Espress 128 USB, dus als iemand iets weet hou ik me aanbevolen... *D)

Hoi,

Ik ben op zoek naar een 19 inch 8 midi in 8 midi out kast. Liefst op firiwire of usb 2.
Wil hem aansluiten op een Asus dual core laptop waar ik Ableton op draai met Vista:)

Wie weet er goede kandidaten?

Grtzz Bruce

Je moet eens bij EMU kijken (1820 e.d.).
Dit is een 1/2 19", 2 x midi in/out, 8 x gebalanceerd audio in/out, firewire (bij PCI), 44,1; 48; 96 of 192 kHz, SP/DIF of ADAT, 16 of 24 bit i/o, rewire en een zeer uitgebreide, in hardware gebakken (geen CPU belasting!), effectenpalet.

Heb ik zelf en ben er zeer tevreden over!

Groeten, KNARPH

Inderdaad, zoek 8 * midi in uit. Denk dat het in ieder geval een motu gaat worden. XT of 128 weet ik nog niet. Komt sowieso aan m'n laptop te hangen die op Vista draait.

grtz Bruce

kep ook nog een Emagic AMT8 maar die is niet zo uitgebreid en flexibel als de XT.

Maar die kan ook patchen en werkt op USB.....even voor de duidelijkheid :)

Inderdaad, zoek 8 * midi in uit. Denk dat het in ieder geval een motu gaat worden. XT of 128 weet ik nog niet. Komt sowieso aan m'n laptop te hangen die op Vista draait.

grtz Bruce

Dan zou ik zeker voor de MOTU gaan. MOTU heeft sinds het begin samengewerkt met Microsoft om de drivers voor Vista te ontwikkelen voor de MOTU interfaces. Heb het zelf getest met mijn MOTU 24 I/O, die draait als een trein op Vista. De drivers zijn echt helemaal top, dus als ik jou was --> MOTU

Grtzz :doei:

De oude XT heeft een parallelpoortinterface (scrabble!), en de meer recente uitvoering is USB...

Hmmm.
Ik ben al een tijdje van plan om een andere multimidiinterface (scrabble ;) ) aan te schaffen.
Had ik net mijn zinnen gezet op een Emagic, zie ik deze draad. En prompt ben ik die kwijt, de draad. Welke moet ik nou nemen?
Er staat van alles te koop, midex amt8, unitor, en bovengenoemde.

Omdat ik met cubase werk neig ik naar de Midex, maar kun je die patchen? En bv. midi klok er uit gooien op alle midi 8 midi poorten?
Dat kun je voor zover ik begrepen heb wel met de Unitor en ook de amt8.
En hoe werkt die Midex met Ableton?

Met een Midex heb ik geen ervaring, maar je kan natuurlijk de handleiding van dat ding en een eventuele editor downloaden en uitpluizen. :geslaagd:

Na aanschaf fiets je er dan ook nog eens sneller op weg...

Back