Welke 8 midi in/out 19 inch units zijn er.

Ik draai nog steeds Windows 2000.....maar op zich lijkt de opvolger van Vista me wel een mooi besturingssysteem om op over te stappen.

Ik heb ook nog lang met win2k gewerkt, wilde niet over op XP. Maar toen ik een 2e 8x8 kocht, ontdekte ik dat win2k 'slechts' 10 midipoorten ondersteunt. Toen heb ik XP aangeschaft...En ben er eigenlijk best over te spreken. 2k en XP zijn beide wel stabiel genoeg...

Inmiddels heb ik ook naar linux gekeken, maar da's een andere discussie...

Good old ESI M8U works as a charm. Nooit probs mee gehad en het is een goedkoop beesje. win win situatie.

Nou pak voor de grap eens een los schermpje en sleep die snel heen en weer onder XP en onder Vista. XP geeft strepen, Vista blijft perfect.
Dan heb je niet de juiste grafische driver onder XP want ik heb echt geen strepen.. ik heb eerder strepen onder vista maar ik heb dan ook niet zo'n snelle en ook geen DX10 video kaart.

Dan heb je niet de juiste grafische driver onder XP want ik heb echt geen strepen.. ik heb eerder strepen onder vista maar ik heb dan ook niet zo'n snelle en ook geen DX10 video kaart.

Onzin de videokaart heeft er niets mee te maken juist onder Windows XP. 0% geaccelereerd, het wordt allemaal door de CPU gedaan.

Onzin de videokaart heeft er niets mee te maken juist onder Windows XP. 0% geaccelereerd, het wordt allemaal door de CPU gedaan.

Stop er dan maar eens een oude kaart in. Wordt echt niet allemaal door de CPU gedaan. Waarom heb ik dan geen strepen, ik heb echt geen snelle CPU, een p4 2.8.

Dat is niet waar, want je grafische kaart heeft geen informatie over wat er achter ligt. Wat wel van invloed is is de refresh rate van de beeldinformatie, als dat maar snel genoeg is merk je dat effect niet meer.

Totdat je PC erg traag wordt omdat je een dikke rarfile uitpakt en tien torrents tegelijk downloadt terwijl cubase runt en het probleem automagisch weer terug is. En onder Vista nog steeds niet optreedt.

GPU werkt wel degelijk mee aan acceleratie van 2d windows hoor.
Misschien herinner je nog die windows accelleratie kaarten die je vroeger erbij kon stoppen?
Dat zit er nu standaard bij gebakken.
Daarom kun je bij sommige merken kaarten/drivers ook transparante windows en ander freaky shit instellen.

omdat je een dikke rarfile uitpakt en tien torrents tegelijk downloadt terwijl cubase runt

Dat kan toch niet allemaal tegelijk?

Eerst downloadt je de dikke RAR uit Rusland of China, vervolgens pak je 'm uit en dán kan je Cubase pas starten 8o)

GPU werkt wel degelijk mee aan acceleratie van 2d windows hoor.
Misschien herinner je nog die windows accelleratie kaarten die je vroeger erbij kon stoppen?
Dat zit er nu standaard bij gebakken.
Daarom kun je bij sommige merken kaarten/drivers ook transparante windows en ander freaky shit instellen.

Er is een verschil tussen wat 2D accelleratie en wat Vista nu doet:

http://arstechnica.com/reviews/os/pretty-vista.ars

In Vista zijn alle 'panels' losse vlakken die door de grafische kaart gerenderd worden, vandaar dat die MacOS X achtige dingen nu ook kunnen (maar niet hoeven! goddammit!).

--------

LOL @ Cecil :p

Strepen als ik onder XP een schermpje snel heen en weer schuif?
Ik heb absoluut geen strepen onder XP als ik scroll of schermpjes heen en weer schuif.

Lees het artikel gewoon even.

Er is een verschil tussen wat 2D accelleratie en wat Vista nu doet:
Het ging over een reactie dat jij zei dat XP 0% GPU zou gebruiken wat dus niet zo is.
En bij Vista wordt er nog meer GPU gebruikt als je idd Aero aan hebt staan.
MAAR DIE KUN JE NATUURLIJK OOK UITZETTEN HE. :D

Het ging over een reactie dat jij zei dat XP 0% GPU zou gebruiken wat dus niet zo is.
En bij Vista wordt er nog meer GPU gebruikt als je idd Aero aan hebt staan.
MAAR DIE KUN JE NATUURLIJK OOK UITZETTEN HE. :D

Nee dat klopt inderdaad niet, maar in het geval van venster-op-venster redraws wordt eerst alles door de CPU bepaald voordat de GPU het gaat renderen. Maar als je Aero uit zet zijn nog steeds je layers los aanwezig in de GPU en is het simpelweg onmogelijk nog om dat soort bijeffecten te krijgen.

--------

Ik werk hier met een NVidia Quadro NVS 285 128MB, een Dual Core Intel en Windows XP op mijn werk, en ik zie nog steeds smear als ik met een venster schud (geen grijze smear zoals vroeger, dat wel).

Maar misschien werk ik wel gewoon met rommel?

Nee dat klopt inderdaad niet, maar in het geval van venster-op-venster redraws wordt eerst alles door de CPU bepaald voordat de GPU het gaat renderen.
Dat klopt niet helemaal. Als je bijv een level meter pakt dan kan je gebruik maken van de 2d blitter achtige funkties zodat het vloeiender overkomt omdat het direct op het scherm wordt getoont.
Maw als je geilt op smooth metertjes voor je DAW progje dan heeft het wel degelijk zin. Maar tegenwoordig zijn zelfs de goedkoopste budget kaartjes daar ook snel genoeg mee.
Dat was vroeger wel anders toen ik nog aan't C++'en was met Visual studio en 2d graphics.

Bericht door een moderator:
En nu weer on-topic s.v.p. :)

Weet iemand wat het verschil is tussen de MKI en MKII versies van die Unitors?
Ik kan er niets over vinden op het internet....

Printerkabel vs USB dacht ik.

mijn laatset nuttige bijdrage (op sommige manieren dan toch nuttig te noemen, buiten de prijs he), daarna zal het veel minder nuttig zijn, dat zweer ik.

=> de digidesign MIDI i/o (10ins, 10outs)

is deze wat goed (gaat toch ook voor niet pro tools gebruikers, vraag me wel af wrm iemand deze zou kopen als hij geen PT draait, maar ziet er toch ok uit, niet soms?)
Ervaringen??

Gagarin

Back