Welke 8 midi in/out 19 inch units zijn er.

Cubase = midex
Logic = Unitor/AMT

Met een Midex heb ik geen ervaring, maar je kan natuurlijk de handleiding van dat ding en een eventuele editor downloaden en uitpluizen. :geslaagd:

Na aanschaf fiets je er dan ook nog eens sneller op weg...

Ja stupido van mij, das een goede tip. (waarom denk ik daar nou niet aan?? :stupid )

Vermijd de Midex als je na Vista32 nog plezier wilt hebben van je interface. Steinberg ondersteunt het niet.

Steinberg wil helemaal niet dat je van die stomme MIDI synths gebruikt bij hun fantastische softsynthsequencer.

Je kunt niet patchen, het ding is in principe niet stand-alone.

De enige reden dat je een Midex zou nemen is omdat hij beter samenwerkt met Cubase. Voor alle andere zaken koop je beter een andere 8x8, vanwege de prijs, driverondersteuning of functionaliteit.

Met alle computer hardware tegenwoordig kan je je afvragen in hoeverre er driver ondersteuning is. En wat dat betreft is het echt droevig gesteld.

En idd is een midex enige sterkste punt dat het de defacto cubase midi interface is. Als het niet zou uitmaken welke dan had ik ook liever een motu of zo gehad die iig wel te patchen is.
Maar het kan zeker heel fout uitpakken als je nou net dat ene moederbord met die ene chipset bij merk X midi interface gebruikt met driver versie zoveel.

Dat is zo, een Emagic MIDI-interface zal waarschijnlijk ook geen Vista64 en nieuwer ondersteuning hebben/krijgen?

Blijven alleen Motu, MidiSport en Roland over met een 8x8.

En dan zou ik voor een Motu of een Roland gaan.

Op de een of andere manier neig ik naar Emagic.
Voorlopig zie ik me trouwens niet over stappen naar Vista.
Ik zou uberhaubt niet weten waarom ik Vista zou gaan gebruiken.

Cubase = midex
Logic = Unitor/AMT

WTF??? Alleen omdat emagic de UNITOR/AMT heeft gemaakt wil niet zeggen dat je hem in cubase niet prima kunt gebruiken/aansturen.

Ik ook niet, ik zie vista meer als een soort subversie voordat de volgende GOEIE windows uitkomt, Vista zie ik meer als destijds ME voor 98 was. En die eyecandy.. tjah.. die kun je ook gratis met ubuntu en wat add-ons krijgen.

Op de een of andere manier neig ik naar Emagic.

Dat riepen mensen ook toen Windows XP uit kwam.

Het zou toch lullig zijn als je over vijf jaar een verder perfect werkende interface moet vervangen. Ik ben in ieder geval alvast sjacherijnig, want waarschijnlijk wordt de opvolger van Vista wel te pruimen.

En een Emagic werkt prima onder Cubase.

Klopt, ben jij direct overgestapt op XP toen het uitkwam?
Ik moet een goede rede hebben om over te stappen en die goede rede zie ik niet bij Vista. Ik heb jaren met Win 2000 gewerkt, pas toen XP wat stabieler werd ben ik over gestapt, dat was toen SP 2 ervoor al uitgekomen was.

En die MT8 is ook te patchen; verschillende midi outs toe te wijzen naar gelijk welke output je wil?

Ik draai nog steeds Windows 2000.....maar op zich lijkt de opvolger van Vista me wel een mooi besturingssysteem om op over te stappen.

WTF??? Alleen omdat emagic de UNITOR/AMT heeft gemaakt wil niet zeggen dat je hem in cubase niet prima kunt gebruiken/aansturen.
.

Ik dacht dat er een speciale voorziening zit op de Emagics voor gebruik met Logic?
Maar dat is dan alleen bij de mac?
Volgens mij bedoelt Fuse dat...

Ik draai nog steeds Windows 2000.....maar op zich lijkt de opvolger van Vista me wel een mooi besturingssysteem om op over te stappen.

Mij ook wel, als het maar iets toevoegt. Stabielere timing (alsof die onder XP nog te wensen overlaat trouwens) of mooie nieuwe opties die ook van toepassing zijn bij het muziek maken.
O ja, en dan natuurlijk direct-x 10, ik game ook nog wel eens en dan zien games er wel mooier uit.
Maar voor de interface zal ik niet over stappen.
Ik heb nu bij XP al die "ongein" uitgezet.

Zal ik het nog maar een keertje oplepelen dan maar?

Midex en Unitor/AMT hebben allebei een soort latency compensatie in de drivers zitten. Alleen dat werkt anders.
Toen emagic met die apparaten uit kwamen zei Steinberg dat ze die versie ook gingen ondersteunen. En deze domme lul had dan ook een AMT gescoord.
Enfin politiek geneuzel en geen support. Maw midi sync werkte dus niet voor mij. Logic vond/vind ik kut en die ging toen ook over naar Mac only dus als je mee wilde migreren was je ook weer een paar rooitjes armer.
Ik geld bijgelegd voor een midex en geen centje pijn meer.
Komt microschoft met een nieuw OS. Steinberg wil niet dokken om de drivers hiervoor te bouwen. Maw weer DLDB.

Dat riepen mensen ook toen Windows XP uit kwam.
Ik niet, ik ging altijd gauw over op nieuwe MSOSSEN, van 95 gauw naar 98, eventjes ME toen naar 2000 en toen XP kwam direct XP erop en ik vind XP tot nu toe het beste MSOS. Vista daarentegen vind ik echt geen meerwaarde hebben zoals 2000 dat bijv. tov 98 had of XP tov 2000.

Zal ik het nog maar een keertje oplepelen dan maar
Ok, thx dat wist ik niet. Dat met die drivers sucks idd, die van XP werken dus niet onder Vista? Helaas heb ik ook nog eens een seriele versie, geen USB dus :(
En wat is DLDB?

Iets met bier.

Mij ook wel, als het maar iets toevoegt. Stabielere timing (alsof die onder XP nog te wensen overlaat trouwens) of mooie nieuwe opties die ook van toepassing zijn bij het muziek maken.
O ja, en dan natuurlijk direct-x 10, ik game ook nog wel eens en dan zien games er wel mooier uit.
Maar voor de interface zal ik niet over stappen.
Ik heb nu bij XP al die "ongein" uitgezet.

Nou pak voor de grap eens een los schermpje en sleep die snel heen en weer onder XP en onder Vista. XP geeft strepen, Vista blijft perfect. Een hoop van dat soort kleine dingen zijn verbeterd in Vista, maar ze zijn niet ver genoeg gegaan naar mijn mening.

Kijk ik vind gewoon een Microsoft OS dat niet crasht, redelijk snel is, geen gezeik heeft en al mijn software draait voldoende. En tot voor kort (.net 2.0 of lager) was dat voldoende, nu begint er software te komen die het niet meer doet of simpelweg gewoon niet getest is onder Windows 2000.

Back