mks50 en brc2000

Patat Met (of iemand anders die het weet),

Als ik een preset kies op de Juno, dan veranderd de BCR nooit mee naar de parameters van die preset (Data request op de BCR lukt niet), iemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Niemand? :erm:

Het grappige is dat EZalpha (software editor voor de PC) WEL de parameters meeveranderd als ik een preset kies op de Juno... Dus hij zendt wel degelijk iets uit, MIDI-OX geeft t ook aan maar ik begrijp niet zoveel van SysEx dus wat ik hier mee kan weet ik niet, t zou wel cool zijn als de BCR deze info uit kan lezen, maar hoe???

Met de editor moet je eerst een DATA REQUEST commando construeren.
Dat lijkt mij een kutwerkje en ik zou dat in ieder geval niet kunnen. Misschien dat de Alpha Manual in de achterste pagina's een sysex formule geeft voor de data request sysex string. Mogelijk dat je die in de editor kunt intypen en dumpen naar de BCR.

Een andere mogelijkheid is wellicht dat je in MIDI ox deze DATA request aftapt als je de EZ alpha editor gebruikt, door het midi-out kanaal in de gaten te houden als je een nieuwe preset kiest.

Als je de DATArequest hebt:
P14 manual:
"Druk bij ingedrukt houden EDIT-toets op de LEARN-toets. De Request (uitvraag) vindt plaats en de B-Control geeft de controllerwaarden van het MIDI-ontvangstapparaat weer via de LED kransen of de Faderposities."

EDIT:
DATA Request formule staat wel in de Manual (laatste pagina voor Midi implementation chart) maar ziet er voor mij ongebrijpelijk uit.
Nou gozert, zet hem op, ik ben benieuwd hoe ver je komt. Lijkt mij inderdaad wel een handige functie.

Back