VSTI Host Prog

LOWtense

Hallo!
Hallo!

Ik ben op zoek naar een programma voor de PC waar ik gewoon mijn VST-i's kan inplempen/ testen en dan lekker op mijn USB-klavier kan jammen.
Nu moet ik eerst Cubase opstarten, VST-i's selecteren, Midi-track aanmaken, instellen en dan kan ik pas gaan. Dus zegmaar een Muse Receptor maar dan in software vorm. Iemand suggesties?

Bedankt voor de reakties!
Aangezien ik nogal Steinberg minded ben zal ik die V-stack eens proberen...

Heeft iemand ook nog andere (gratiesch) suggesties?

Toby bear minihost komt geen geluid uit als ik mn geluidskaart geselecteerd heb.Savihost is in 2 minuten tijd ook 2x gecrash (en daarnaast moet ik ook mn plugin gaan opzoeken vanuit Bureaublad waarna ik erg diep de mappen in moet duiken om bij mn vstis te komen).

Kort en bondig:

Wie weet een gratis VSTI host die snel opstart, niet crashed en je VSTI map terug weet te vinden?

Chainer... Werkt snel, super makkelijk, gratis en te gebruiken als stand-alone en als plug in.

Anders Reaper, maar dat is een sequencer, recorder enz... Ook gratis en geen intern geheugenslurper.

ik gebruik altijd live professor als ik geen zin heb om een daw op te starten of snel ff wil kijken of een reaktor ensemble en externe synths goed aangestuurt kunnen worden.
en sinds de laatste update nog geen crash gehad , zelfs niet met reaktor.

http://ifoundasound.com/?page_id=8

mvg

Heeft iemand ook nog andere (gratiesch) suggesties?
Nadat ik de gratis Cantabile Lite had geprobeerd, heb ik alle andere gratis VST-hosts aan de kant gezet.
cantabilelite.jpg

Ik ben een tevreden Rax-gebruiker. Zowel vst als au-compatibel, handig voor een Mac-gebruiker als ik!

V-Host.

Ha allemaal, ik heb even meegelezen, bedankt voor de goede suggesties :-)

Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke host voor mijn Native Instruments AU's. Ik heb getwijfeld over logic pro -> mainstage, maar die vind ik te duur voor wat je daadwerkelijk krijgt voor je geld. Ik ben dus een mac gebruiker.

RAX is erg interessant en ik ben geneigd die aan te schaffen, maar ik heb 1 vraag: ik wil dit in live setting gaan gebruiken in een band van mij, waarin ik ook veel samples moet triggeren. Wat is de beste manier om dit te doen? Kan ik bijvoorbeeld zelf een AU/VSTi maken met daarin mijn samples toegewezen aan bepaalde noten zodat ik ze via MIDI keyboard/touchpads kan triggeren?

Nadat ik de gratis Cantabile Lite had geprobeerd, heb ik alle andere gratis VST-hosts aan de kant gezet.
+1

Briljante app!
Allleen al de lite versie (gratis!) ondersteunt al een hele hoop features: keyboard split, pc keys capturing, etc.

Savihost is leuk in zijn eenvoud maar ik vind het irritant dat mijn pc keyboard de focus verliest van zodra ik in de synth-gui zelf begin te pielen. Dan moet ik steeds weer het extra savihost-keyboardje aanklikken vooraleer ie weer wil luisteren naar mijn keyboard.
(waarom ik mijn pc toetsenbord gebruik? Handig voor door presets te scrollen of tijdens het sound-shapen)

Ik ben momenteel met Live Professor aan het experimenteren, lijkt me goeie software alleen beetje onoverzichtelijk.
Die cantabille lijkt me als gratis software net te beperkt om degelijk te kunnen uittesten?
Iemand deze al live geprobeerd ?

Ik ben er ook nog niet uit welke Laptop ik nodig heb voor live gebruik. Ik denk een i7 processor te kopen.

Back