ms10/ms20 achtige synths

Ik kan me voorstellen moest er een analoge synth uitkomen met dezelfde mogelijkheden als de ms10 (en niet een analoge monsterbak zoals de andromeda) dat die niet veel zou kosten (beperkte mogelijkheden tov veel VA synths)...

Bestaat er zoiets?
Ik denk bv aan iets als de Paia Fatman, maar dan met toetsen...

ik denk in de semi mod klasse zijn der wel over een komstige synth dus patchable en multimode filtre en 2x osc
bv semtex tove ms 20
maar dan heb ik liever de ms ,...uh semtex dus !
paia ps9700semi mod dual filtre en zelf bouw
klink goed ook !

Willekeurige synth pakken en de AS Black Coffee erachter plakken? :erm:

x factor ziuet er stoer uit... en duur.

Die black coffee ziet er goedkoper uit, maar nogal vintage/onvindbaar...

Die semtex is semi-modular. Ziet er erg interessant uit. Maar worden zulke dingen nog nieuw gemaakt, of moet je dan echt gaan DIY-en?

Ach zo, tis een filterbox... :yamaha:

Cool,
desalnietemin

wat ik eigenlijk zoek is een kleine eenvoudige synth, en liefst analoog omdat dan alles real time te tweaken valt (he slechte eravringen met microkorg en die shit).

Daarom dat ik op synths als de ms10/20 kom, die zijn vrij klein, en straight forward, met toetsenbord en al. Iets dat ik in mijn rugzak 'stamp' of in een case meepak naar een vriend, en rechtstreeks kan jammen zonder midi-controllers of pc's te moeten aansluiten...

all-in-one wonder --> Radikal Spectralis! (geen directe toetsen maar via de display zijn de toonhoogten wel in te voeren)

Ik zoek klein en beperkt.
Ik heb een ion, dat ding weegt 15 kilo als ik hem in een case steek. Niet erg draagbaar (op fiets of bus bedoel ik dan), niet zomaar even hop mee en jammen.

1 osc is al genoeg, lp filter
adsr voor amp, adsr voor filter.
Liefst polyfoon
en reageren op modulation wheel (vibrato) en pitchbend...
En liefst mét keyboardje eraan, of anders zo klein dat mijn oxygen 8 mee in de rugzak past...

Analoog, lijkt me leukst, straight forward, geen menus, gewoon rammen, draaien en jammen.

Soort van polyfone tb303 'cloon' ofzo...

Ik zat bv te denken aan een sh32. Maar liever nog kleiner, en minder uitgebreid zelfs. Effecten hoeven niet en dergelijke...

microkorg?

lol

ja, die heb ik net de deur uitgedaan om de Ion te kunnen kopen. En zonder spijt eigenlijk. Daarom eigenlijk dat ik wat rond zoek: liever iets minder mogelijkheden maar dan wél goede sound dan dat plat digitaal gezaag dat uit dat apparaat kwam, jammer dat ik dat moet zeggen, maar ik vond dat ding vreselijk slecht geluid hebben...

Mss dat micromodular iets is,
of de Electribe A
of zo'n mfb ding.

Analoog wordt te weinig nog gemaakt, toch geen simpele dingen, oftewel té beperkt, oftewel te groot.

Eigenlijk wat er eerst op mn pad komt voor een appel en een ei (100 - 150 euro)...

casio sk 1 + analoge filterbak erachter bvb electro harmonics micro synth, dat past echt in een kleine rugzak.

Nord Micro Modular: past in je broekzak. Patch er een simpel synthje in en hang je oxygen eraan. Heb je totaal 11 knoppen en pitch/mod om te tweaken.

't Is verdorie waar! Ik had er niet aan gedacht dat de draaiknoppen van de oxygen dan ook zaken kunnen tweaken van de nord micromodular...

Handig.

filter envelope - cutoff - resonance

en dan de filter adsr en de amp adsr op de oxygen

Nice.

lol

ja, die heb ik net de deur uitgedaan om de Ion te kunnen kopen. En zonder spijt eigenlijk. Daarom eigenlijk dat ik wat rond zoek: liever iets minder mogelijkheden maar dan wél goede sound dan dat plat digitaal gezaag dat uit dat apparaat kwam, jammer dat ik dat moet zeggen, maar ik vond dat ding vreselijk slecht geluid hebben...

Dat valt toch echt wel mee, ik vind dat die Microkorg juist best wel een mooie diepe ronde sound heeft voor een nieuwere V.A. (zeker in het laag en klinkt ook veel dikker en voller dan een MS10 en MS20 imo)
Programeren gaat inderdaad niet zo hands on...maar plat digitaal gezaag is toch echt overdreven tenzij je alleen maar op die preset knoppen drukt natuurlijk ;P

Back