Ableton & midicontrollers

Yornav

Psychedelic Obsession
Ik zit zo wat vast met mijn midi controlers...

Ik gebruik ableton 7 + M-audio TriggerFinger en Ozonic...

Vroeger werkte ik met reason waar elk toestel zijn 'midi inplementation chards' had... Ik gebruikte voor elk toestel een template in men ozonic. de presets waren zoiets als preset 1 voor subtractor 2 voor malmstom enz... dus met één klik werd die ozonic men hands on controller... zeer éénvoudig... voorbeeld: cc74 is altijd filter cut knop en zo voor elk toestel... bij ableton heb je lijkt het dat je 16midikanalen maal 127cc's hebt en moet je elk knopje elke keer je een nieuw project start opnieuw ergens instaleren, in mijn ogen toch... Dit is kut... dus...

HOE ZIT DAT BIJ ableton eigenlijk??? Er zijn nergens implementation chards te vinden??? Ik heb de manual dacht ik toch al deftig geraadpleegd... en word
er totaal niet wijzer uit.

Een vaste instelling moet elk ZELFDE device met één preset kunne bedienen... Wat ik dus wil zeggen is dat Ozonic als enige, dus master keyboard wordt gebruikt... en ik dus bijvoorbeeld een operator aanklik mijn ozonic de juiste CC's stuurt naar het toestel... of het nu operator 1, 2 of 99 is... 1 preset dus (operator=synth in ableton). Ik kan 20 presets maken in men ozonic... zo kan ik de belangrijkste toestellen die ik on the fly moet kunne bedienen direct op opvragen...

?????????????? iemand enig idee???

Er staat ook iets van LOCK Controller to Device... als ik rechter muisknop gebruik op een device... Waar de fuck dient da voor??? Ja voor die te locken ja... maar waarom???

Is dit mogelijk??? zoals ik deed in reason?

Ik hoop dat iemand raad weet... tnx

Laatst gewijzigd:
Back