X-station latency probleem?

gijs

.
Sinds kort heb ik mijn XioSynth vervangen door een X-station, en er valt me op het gebied van latency wat op. Waar ik de Xio probleemloos op 6-7ms latency kon zetten (bij 24-48 setting), krijg ik de X-station niet zonder tikken onder de 11ms bij gebruik van een zware plugin als de z3ta in FL studio.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en moet ik het dus als gegeven beschouwen dat de X-station gewoon minder presteert op dit vlak, of kan er iets anders aan de hand zijn?

Overigens merk ik in OSX dat het geluid soms helemaal wegvalt. Unpluggen van de USB-kabel helpt dan om het geluid weer terug te krijgen. Het proberen van een andere USB-kabel zorgt ervoor dat dit probleem verdwijnt, maar geeft naar mijn idee wel meer ruis. Kan de kwaliteit van de gebruikte USB-kabel (dit was een 5 euro mediamarkt ding) van invloed zijn op de geluiskwaliteit?

Ik heb in Windows met FL studio de andere kabel nog niet geprobeerd om het latency-probleem te tackelen. Zou een probleem met de kabel van invloed kunnen zijn op de ASIO-prestatie van de X?

Heel wat vragen dus eigenlijk, hopelijk heeft iemand hier ook eigen ervaringen in.

Thanx,
Gijs

het lijkt me dat een slechte kabel storingen veroorzaakt
welke kunnen leiden tot het opnieuw versturen van signalen wat latency met zich mee brengt

Back