buizen distortion/overdrive

Waar???

inderdaad, ik heb hem bij Trigg gehoord, zowel op opnames als in real life. voorzover ik weet, heeft Septic er sinds kort ook eentje.

ik vind hem echt het mooiste bij lichte oversturing...wel flink aan de prijs helaassssss

Mijn vraag roept toch relatief veel reacties op, da's positief. Want dat betekent dat ik niet de enige ben (geweest) die op zoek is/was op zoek naar mooie distortion.

"Trigg" ken ik helaas niet. Westen van het land?

Wat mag zo'n creammachine kosten? Het lijkt me ook wel leuk om met een paar van die bakkies te experimenteren

Het blijkt maar weer dat de mensen dit interesseert idd.
Mensen kunnen me wel flauw vinden dat ik het zeg dat hier al vaker over gepost is. Maar er zijn al heel veel zinnige dingen gezegd hierover door echte experts. En je kan makkelijk een avondje alle zin en onzin eens doornemen en eens lekker op zoek te gaan.

De Culture Vulture is heel bruut ja :P

Voor gewoone distortion pak ik de Diigtech Distortion Factory met 7 moddelen van classics.

Ik heb oook een Jackson JX3 Buizen disto gehad 19inch was wel leuk opzich

Wat mag zo'n creammachine kosten? Het lijkt me ook wel leuk om met een paar van die bakkies te experimenteren

Ik heb er toen nieuw, volgens mij ergens rond de 600 gulden per stuk neer gelegd.
Je had toen 3 typen, cream machine/crunch / en metal master.
De metal master is overigens het uitgebreidst, en buiten de naam, ook nog het subtielst.
Volgens mij gaan ze nu rond de 100 a 150 euro weg.
Kijk even naar die marktplaats biedingen.

mja...ze zijn natuurlijk niet high end, maar wel ruisarm [natuurlijk niet bij totale oversturing ;)] degelijk gebouwd ,en de tubes zijn overal te krijgen.
En een berg uitgangen en ingangen.
Je kunt ook nog expirimenteren met verschillende types en merken.
Hierin zit ook nog een groot verschil.
En een tube is nog steeds niet erg duur

Fuse: ja je hebt gelijk, ik moet iets meer moeite doen, maar ja, gemak dient de mens he? *D

Hilltree: bedankt voor de info. Ik ga zeker eens in die creammachine duiken. Ik vrees dat een nieuwe verslaving om de hoek dreigt... }:|

Matthijs: you're the king! :halleluja

Septic: heb jij de Culture Vulture?

Ik heb er toen nieuw, volgens mij ergens rond de 600 gulden per stuk neer gelegd.
Je had toen 3 typen, cream machine/crunch / en metal master.
De metal master is overigens het uitgebreidst, en buiten de naam, ook nog het subtielst.
Volgens mij gaan ze nu rond de 100 a 150 euro weg.
Kijk even naar die marktplaats biedingen.

mja...ze zijn natuurlijk niet high end, maar wel ruisarm [natuurlijk niet bij totale oversturing ;)] degelijk gebouwd ,en de tubes zijn overal te krijgen.
En een berg uitgangen en ingangen.
Je kunt ook nog expirimenteren met verschillende types en merken.
Hierin zit ook nog een groot verschil.
En een tube is nog steeds niet erg duur

Een maat van me heeft een cream machine. Het is een complete buizen gitaar versterker van +-1/5 watt, je kan er dus gewoon een speaker op aansluiten (dit geeft verweg het mooiste resultaat imo). Daarnaast zitten er ook een speaker simulator, mix uit, instrument uit en tube uit op. Ik vind zeker niet dat het ding ruisarm is. De cream machine heeft erg weinig laag en veel hoog en dat moet je ding zijn. Ook is de hoeveelheid vervorming lastig in te stellen, subtiel is bijna niet mogelijk. Het is dus een beetje een one trick pony.

Ik heb een Chandler Tubedriver in pedaalvorm.
Tegen onkostenverdgoeding wil ik hem wel naar je opsturen.
Dan kan je hem rustig uitproberen en terugsturen als je er klaar mee bent.

:okdan: netjes van je !

Misschien wil SCD wel een sampletje sturen naar iemand die 'm heeft, en dat sampletje even 'alle hoeken laten zien' van de Distortion :L

@Fuse, niet lullig bedoeld .. maar hoe lang bomen mensen bijv. al niet over de zin / onzin van het leven ?? dan komt er toch ook niet iemand van "pff daar zijn al genoeg boeken / films over, en er is al genoeg over gediscussieerd" misschien vinden mensen dat wel fijn om over te discussieren ;) Ik ben wel met je eens dat het nooit kwaad kan het forum of internet af te pluizen eerst, is niks mis mee.

Ik ben wel met je eens dat het nooit kwaad kan het forum of internet af te pluizen eerst, is niks mis mee.
Idd ja. Maar ik vind het zo jammer dat er hele discussies tig keer over worden gedaan terwijl je daar in de plaats ook nog dieper in het onderwerp kan duiken. Dus dat de gezamelijke kennis ervoor zorgt dat je echt zwaar diep kan gaan. En nu blijft het een beetje steken bij ouwe aftandse gitaren buizen bakjes. Natuurlijk zijn die ook interessant maar er zijn echt nog wel meer goede apparaten.
Maar misschien loop ik wel te veel te zeiken en zal ik mijn heil moeten zoeken bij gearsluts waar ze toch veel breder georienteerd zijn. Alhoewel het daar ook weer verwende snobs zijn vaak vind ik.

Septic: heb jij de Culture Vulture?

Ja, dat klopt, heel tof ding. Wel aan de prijs dat wel.

Idd ja. Maar ik vind het zo jammer dat er hele discussies tig keer over worden gedaan terwijl je daar in de plaats ook nog dieper in het onderwerp kan duiken. Dus dat de gezamelijke kennis ervoor zorgt dat je echt zwaar diep kan gaan.

Ben ik het wel mee eens. Tegelijkertijd is het ook weer vervelend als je iets wilt weten dat je je soms door tientallen pagina's met discussies moet wurmen, vaak met daarin losse gespreksdraden of off topic posts. Bijvoorbeeld alle 'welke synth/mixer/modular/whatever moet ik kiezen'-stickies. Bijna niet doorheen te komen. Kan me voorstellen dat de verleiding groot is om dan voor je eigen specifieke vraag/geval toch een nieuwe thread aan te maken.

Demo van de CV als download :

http://www.sendspace.com/file/pehbul

Diverse settings realtime veranderd

WOW! Daar zitten een paar HELE mooie vervormingen tussen zeg. Kolere.
Thanks voor de uitgebreide mp3! :okdan:
Ik vind de subtiele distortion in het laag het mooist, errug warm. Die bassdrum rond 6 minuten bijvoorbeeld... :halleluja

Er zit toch geen groupbuy aan te komen he? ;)

Ja doe dat eens Catscan :D
Ik heb sinds kort een CV.
Maar ik heb hem nog niet volledig in kunnen zetten omdat mijn studio nog niet up-and-running is.

Back