Ik Ben Op Zoek Naar Een Stage Piano Maar Welke??!

svennie

Nieuwkomer
hallo,

Ik speel al een tijdje in een band (Soon) en heb zelf alleen een juno-d.
Ik ben op zoek naar een stage piano erbij.. omdat ik nu hem elke keer moet lenen!
Ik zoek een piano wie vooral met optredens te gebruiken is.
dus een degelijke piano met een goed piano geluid en leuke eletrisch piano sounds, onze style in onze band is een beetje leaf t/m room eleven.
hij mag niet meer dan 900 euro kosten.,. dus ben eigenlijk op zoek naar een 2dehandse. Kan iemand mij helpen want ik weet nu niet waar ik moet beginnen!!

ik had al gekeken naar een yamaha p-80 / p-90 , een roland fp 4, kawai mp5
helaas is een nord electro te duur voor mij.
KAN IEMAND ME HELPEN>?

Mvg Sven

Een Nord Electro is trouwens geen echte stagepiano, zit wel een lekkere Rhodes/ wurli in (plus een B3 natuurlijk) maar echte pianisten hebben toch echt een 88 hamertoetsen nodig zoals de nieuwe Yamaha P85, kost iets van 600 euro, past binnen je budget maar ik zou gewoon zoveel mogelijk stagepiano merken gaan proberen want ja dat is voor iedereen natuurlijk anders qua gevoel/toetsen feel etc ..........

euhm.. Ja maar kun je miss wat verschillen vertellen over bijvoorbeeld de nieuwe p-85 of de Ouwe p-80?
ik heb al heel vaak de p-80 geprobeerd hij speelt heel fijn!, en goede sounds tominste het piano geluid is heel goed.
maar welke is nou beter kwa klavier en geluiden?

kun je misschien gewoon wat stage piano noemen in dit budget?

Sorry dat ik deze topic even omhoog haal, maar ik kan m'n vraag beter hier posten dan er een nieuwe topic voor te openen denk ik zo? In ieder geval, ik ben van plan om een Yamaha P85 te kopen. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze stage piano? Hij zal alleen gebruikt worden voor pop songs.

Bedankt!

Misschien moet je de kurzweil sp2X eens bekijken.

Back