Yamaha AN200 geluiden

Is er iemand op dit forum in het bezit van de AN200 die er enkele zeer eenvoudige geluiden van wil uploaden... De youtube filmpjes over dit apparaat zijn of zeer obscuur, oftewel demo songs die (zoals steeds) op geen zak trekken.

Wat ik graag eens zou horen is een zaagtand met een filter erop, en dan de filter wat toedraaien en wat met de resonance spelen (karakter van de filter dus).

Voor de rest maakt het mij weinig uit, maar dàt moet op zn minst toch goed klinken...

Ik dank u zeer.

Het zou me niet verwonderen moest de filter van de AN200 hoorbaar "steppen", althans bij de dx200 is het bij hoge resonanties duidelijk te horen.

Het zou me niet verwonderen moest de filter van de AN200 hoorbaar "steppen", althans bij de dx200 is het bij hoge resonanties duidelijk te horen.

Dat geldt voor de AN1x ook. Is de AN200 niet gebaseerd op dezelfde engine?

Ik wil vanavond wel van wat je vraagt uit m'n An1x hier neerkwakken.

Edit:

Dat zeg ik wel, maar ik bedenk me nu dat ik m'n pc losgekoppeld heb en dus geen opnamemogelijkheid heb. Als niemand anders vanavond nog iets gedumpt heeft, kijk ik even wat me lukken gaat.

Als het geluid echt identiek hetzelfde is (?) dan zou je me hier een groot plezier mee doen.

Of AN200 gebruikers hier op het forum die snel iets willen 'neerkwakken'?

:D

Als het geluid echt identiek hetzelfde is

Dat kan ik je niet vertellen, dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen. Ik heb volgens mij nog nooit een standalone AN200 gehoord.

Iig. staat ook op vintagesynth.com een mp3 van de an200...

De editor voor de AN1x en PLG-AN (en AN200 - daar zit gewoon een PLG-board in wat je er uit kan halen!) is identiek - AN1xEdit. Werkt stukken beter dan de meegeleverde brol van Yamaha.

De AN200 heeft een golfvorm die de AN1x niet heeft - de M.Saw (multisaw, dus een soort supersaw).

Qua klank zouden ze voor de rest identiek moeten zijn, maar in mijn ervaring was de AN1x net wat geraffineerder. Kan iets kleins zijn zoals net wat andere outputs of een lichte EQ.

Veel van de demo's bevatten echte trance klanken. Wel goede trance klanken, maar wat ik wil horen is de scheurende electro bassen...

Eigenlijk gewone zaagtanden en pulsegolven met wat modulatie op, wat filter en zo.

Zaagtand, filter toedraaien. Pitchbend erop, filter envelope voor dat whacky funk geluid. Korte basklank, wat distortion. Enzovoort. Simpele 'basis' klanken... Kom mss veeleisend over, maar ik kan het maar vragen.
Ik heb enkele weken eens zo wat demo's online gezet over mijn nieuwe Ion (bedankt Yoozer;)), met wat vanalles, presets, maar ook de simpele golfvormen, de filters, de drives en effecten...

Zeg... is die AN200 toch wel aan te sturen via een controller keyboard zodat ik hem als tabletop synth gebruik?

Veel van de demo's bevatten echte trance klanken. Wel goede trance klanken, maar wat ik wil horen is de scheurende electro bassen...

Misschien dat ik vanavond even tijd heb, maar ik kan in elk geval zeggen dat de AN1x (en dan ook vast wel de AN200) die geluiden zeker wel kan maken.

Naast het feit dat ik totaal niet begrijp wat je aan een synt-kaart hebt ingebouwd in een kale doos zonder knoppen en ik er ook totaal geen interesse in heb, vind ik het wel knap, blijkbaar moet de synth toch wel de moeite genoeg zijn?

Maar ik zou graag wat horen.

Verder heb ik ook geen geduld hoor...

Naast het feit dat ik totaal niet begrijp wat je aan een synt-kaart hebt ingebouwd in een kale doos zonder knoppen en ik er ook totaal geen interesse in heb, vind ik het wel knap, blijkbaar moet de synth toch wel de moeite genoeg zijn?

Maar ik zou graag wat horen.

Verder heb ik ook geen geduld hoor...

maar je kunt die kaarten dan toch weer besturen met knoppen en toetsen die je via midi aansluit op de kale doos

Ahzo...

Ja. Het is net omdat ik 1 apparaat wil waarop knoppen zitten om te tweaken dat ik interesse heb in de AN200 (andere alternatieven zijn de sh32 en de xiosynth). Deze kan ik mogelijk vrij prijselijk aanschaffen.

Dus voor mij geen aparte boards met kale dozen en midi-controllers...

Maar heeft er nu niemand wat simpele geluiden uit deze AN200?

bv zaagtand, wat filter erop, resonance eens open en dicht draaien, wat f.e.g., een pulse met wat distortion, een sinus met een beetje fm. Een beetje portamento, wat akkoordjes, ... Zo wat gewone standaard dingen

Niemand wat authentieke AN200 geluiden. Basis golfvormen, filter karakter, distortion en wat zooi? Niet die trancy preset sounds van op youtube.

De verkoper laat trouwens niks meer van zich horen, bummer...

Ahzo...

Ja. Het is net omdat ik 1 apparaat wil waarop knoppen zitten om te tweaken dat ik interesse heb in de AN200 (andere alternatieven zijn de sh32 en de xiosynth). Deze kan ik mogelijk vrij prijselijk aanschaffen.

Is de rm1x niks voor je dan? Kun je tweaken tot je erbij neervalt, volgens mij heb je voor de sh32 toch een sequencer erbij nodig en is op de an200 de sequencer heel beperkt.

Back