geluidskaarten?

Re: geluidskaarten?

Origineel geplaatst door funkEtechnician
Geluidskwaliteit heeft bij mij een prioriteit boven een lage vertraging.

Als je dan per sé met die pc verder wil en geluidskwaliteit heeft prioriteit,
heb je dan ook in overweging genomen om eens te kijken naar een
hardware-samplertje? Dan kun je gewoon alleen midi draaien op die pc en
recorden met je sampler. Eventueel kun je dan audiobewerking op je
pc doen met een ouder programma via SCSI of MIDI. En anders zul je denk
ik toch even hier naar moeten kijken;

Origineel geplaatst door The Q
Mijn advies: scoor een ouwe P3 met voldoende geheugen en een Soundblaster PCi128 .
Zet daar Protools Free of Cubase Rewire op. Uiteraard kan je dan ook lekker vrotten in CoolEdit.

Eender welke kant op, zul je toch ergens geld in moeten steken.. en als je
aan een sampler gaat, is een mengtafeltje wel wenselijk. Ga je aan een andere pc
dan zul je ook aan de kaart moeten en software (wil je dat legaal doen, ben je
ook zeker veel geld kwijt). Zelfs als je met je oude pc doorgaat zul je geld uit
moeten geven, want (met alle respect) je systeem is idd wel erg minimaal.
Daar zul je dus ook wel e.e.a. aan moeten upgraden.

Zoek bovendien goed op 2ehands sites. Het kan je echt heel veel geld schelen maar
zorg wel dat je goed geïnformeerd bent over wat er allemaal te koop is en wat
de achterliggende reden van een verkoop is. Er worden veel Terratec-kaarten
met de mooiste specs aangeboden maar (vooral de oudere ISA-Terratecs) zijn
een ramp om aan de praat te krijgen.
Er zijn al een aantal threads geweest over welke sites je daarbij kunt gebruiken.

Succes met je beslissing.:)

Re: Re: geluidskaarten?

Origineel geplaatst door Vizion

aan een sampler gaat, is een mengtafeltje wel wenselijk. Ga je aan een andere pc
ook zeker veel geld kwijt).

Cubase Rewired en PT free zijn gratis progsels. Een 2e hands PC is goedkoper en veelzijdiger dan een sampler. Een nieuwe SB kost ook geen kont: € 25,00

mijn € 0,5

Re: Sorry ;)

Re: Sorry ;)

Origineel geplaatst door Almeros
http://soundcards.electronicmusicworld.com

Wieweet heb je er wat aan bij een evt keuze...

Kijk! hier heb ik mischien wat aan.

Audio trak maya:

-Virtually any Pentium-based system.
-32MB RAM
-1 available PCI slot

Als ik nou eens gewoon gek doe :) en 8 of 16 MB RAM koop, zou het moeten lukken.

Er is alleen één nadeel:

E-WDM drivers for Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000 and Windows XP (MME, DirectSound, ASIO 2.0, GSIF)

Betekent dit dat er geen drivers voor bestaan die onder win 95 werken?

Grote kans dat het niet of niet goed werkt. Sommige fabrikanten programmeren bovendien hun drivers zó dat je ze niet kunt installeren onder een niet ondersteund OS. Ik raad het trouwens ook af, aangezien win95 geen enkele E-WDM ondersteuning heeft. De drivers voor de maya zullen waarschijnlijk niet goed willen werken.

Re: Re: Sorry ;)

Re: Re: Sorry ;)

Kijk! hier heb ik mischien wat aan.

Er is alleen één nadeel:

E-WDM drivers for Windows 98 SE, Windows ME, Windows 2000 and Windows XP (MME, DirectSound, ASIO 2.0, GSIF)

Betekent dit dat er geen drivers voor bestaan die onder win 95 werken?

Score een upgrade licentie; Je systeem voldoet.

A personal computer with a 486DX 66 megahertz (MHz) or faster processor (Pentium central processing unit recommended).
16 megabytes (MB) of memory (24 MB recommended).
A typical upgrade from Windows 95 requires approximately 195 MB of free hard disk space, but the hard disk space may range from between 120 MB and 295 MB, depending on your computer configuration and the options that you choose to install.
A full install of Windows 98 on a FAT16 drive requires 225 MB of free hard disk space, but may range from between 165 MB and 355 MB, depending on your computer configuration and that options that you choose to install.
A full install of Windows 98 on a FAT32 drive requires 175 MB of free hard disk space, but may range from between 140 MB and 255 MB, depending on your computer configuration and the options that you choose to install.
One 3.5-inch high-density floppy disk drive.
VGA or higher resolution (16-bit or 24-bit color SVGA recommended).

Origineel geplaatst door Vizion
Als je dan per sé met die pc verder wil en geluidskwaliteit heeft prioriteit,
heb je dan ook in overweging genomen om eens te kijken naar een
hardware-samplertje? Dan kun je gewoon alleen midi draaien op die pc en
recorden met je sampler. Eventueel kun je dan audiobewerking op je
pc doen met een ouder programma via SCSI of MIDI. En anders zul je denk
ik toch even hier naar moeten kijken;

ook zeker veel geld kwijt). Zelfs als je met je oude pc doorgaat zul je geld uit
moeten geven, want (met alle respect) je systeem is idd wel erg minimaal.
Daar zul je dus ook wel e.e.a. aan moeten upgraden.

Zoek bovendien goed op 2ehands sites. Het kan je echt heel veel geld schelen maar
zorg wel dat je goed geïnformeerd bent over wat er allemaal te koop is en wat
de achterliggende reden van een verkoop is. Er worden veel Terratec-kaarten
met de mooiste specs aangeboden maar (vooral de oudere ISA-Terratecs) zijn
een ramp om aan de praat te krijgen.
Er zijn al een aantal threads geweest over welke sites je daarbij kunt gebruiken.

Succes met je beslissing.:)

Bedankt voor je adviezen.

Maar ik hoef helemaal niet te sample-en. Het enige wat ik wil is gewoon wat multitracken.
Ik heb zelfs een (gedeelde) Pentium IIII pc met 2.0 ghz en 256 MB. Met logic platinum, reason, recycle. Waar ik al mijn producties op doe. Alleen staat deze pc niet in de buurt van mijn draaitafels. Ik maak namelijk ook scratch-scetches en heb niet altijd zin om mijn draaitafels te verslepen. Maar ik kreeg laatst toevallig deze oude pentium I van iemand.

maar in ieder geval bedankt.

Re: Re: Re: geluidskaarten?

Re: Re: Re: geluidskaarten?

Ik heb zelfs een (gedeelde) Pentium IIII pc met 2.0 ghz en 256 MB. Met logic platinum, reason, recycle. Waar ik al mijn producties op doe.................... Maar ik kreeg laatst toevallig deze oude pentium I van iemand.

Aha.. maar die informatie had ik er niet bij;) Tsja, dat duwt de zaak natuurlijk een heel
andere richting op.:dj:

*thread schop omhoog voor murphi*

Het is een ouwe bak van 6 jaar oud. Dan moet je er ook een oude kaart van 6 jaar in stoppen. Dat past goed bij elkaar.

En als hij 32Mb geheugen of meer heeft dan zou ik er NT4 op doen. Win95 crashed vaak. Helemaal met ouwe meukdrivers en een brakke ouwe geluidskaart.

Origineel geplaatst door fuse
Het is een ouwe bak van 6 jaar oud. Dan moet je er ook een oude kaart van 6 jaar in stoppen. Dat past goed bij elkaar.

En als hij 32Mb geheugen of meer heeft dan zou ik er NT4 op doen. Win95 crashed vaak. Helemaal met ouwe meukdrivers en een brakke ouwe geluidskaart.

NT4?! Zou ik dus niet doen, eerder win98se. NT4 heeft een slechte hardwareondersteuning voor multimedia stuff, raad ik sterk af. Win98se vreet bovendien veel minder systeembronnen, en heeft een veel betere hardwareondersteuning. Veel fabrikanten van geluidskaarten hebben nooit hun NT4 drivers goed doorontwikkeld.

Btw, wat was nou het nut van het omhoogschoppen van deze thread?

Back